1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودروهای صفر راهی تعمیرگاه ها

خودروهای صفر راهی تعمیرگاه ها

14 تیر 1394
  • 0

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با ادعای اینکه اخبار مربوط به خرابی خودروهای صفرکیلومتر داخلی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است خواستار برخورد با ایران خودرو و سایپا شد.

محمد جعفری با بیان اینکه در صنعت خودروی دنیا بسیار کم پیش می‌آید که خودروی نو تولیدی به دلیلی نقص عملکردی راهی تعمیرگاه‌ها شود، خاطرنشان کرد: با این حال در ماه‌های اخیر اخبار زیادی درباره نقص عملکردی در خودروهای صفرکیلومتر تولیدی ایران خودرو و سایپا منتشر شده است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: خودرو، کالایی مانند شیر و ماست نیست که پس از خروج از کارخانه تولیدکننده به دلیلی قرار گرفتن در معرض گرما خراب شود بنابراین اگر خودرویی بلافاصله پس از تحویل به مشتری خراب می‌شود بیانگر سوءعملکرد خودروسازان در این زمینه است.

وی افزود: متاسفانه خودروسازان بزرگ بیشتر علاقه به تولید محصول با هر کیفیتی و فروش آن به مشتری دارند تا اینکه به فکر تحویل خودروی با کیفیت به خریداران باشند.

جعفری با بیان اینکه ریشه این مشکلات به انحصاری بودن بازار خودروی ایران باز می‌گردد، تصریح کرد: امیدواریم شورای رقابت به عنوان متولی بازارهای انحصاری با ایران خودرو و سایپا برخورد کرده و با جریمه مالی، آنها را واردار به رفع مشکلات کیفی محصولات تولیدی کند.



نظرات