1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. آمار روزانه تولید خودرو در ایران چقدر می باشد؟

آمار روزانه تولید خودرو در ایران چقدر می باشد؟

14 آبان 1396
  • 0

بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم تولید خودرو در این دوره زمانی که هفت ماهه ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه را در بر می‌گیرد، رشدی بیش از 18 درصد را تجربه کرده است.

صنعت خودرو ایران در سال های اخیر روند رو به رشد تولید را تجربه کرده است. این صنعت با تشدید تحریم ها در سال 1391 ، دستخوش ناملایماتی شد و حجم تولید خودرو در کشور با کاهشی قابل توجه روبرو شد به طوری که افزایش بیش از صد در صدی قیمت برخی انواع خودرو ، در پی این اتفاق رقم خورد.

 آمار روزانه تولید خودرو در ایران چقدر می باشد؟

رشد تولید خودرو در سال گذشته یکی از بنیان های رشد اقتصادی در کشور بود و پیش بینی می شود این روند رو به رشد در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

ایران پس از برجام قراردادهای تازه ای با برخی شرکت های اروپایی در حوزه تولید خودرو منعقد کرده و انتظار دارد در سال های پیش رو به قطب تولید و صادرات خودو در منطقه تبدیل شود.

صنعت خودروی ایران یکی از استراتژیک ترین صنایع تولیدی در کشور است و دولت برنامه های متعددی را برای حمایت از این صنعت تدارک دیده است، با این وجود هنوز این صنعت نتوانسته است به جایگاه اصلی و مورد انتظار خود در اقتصاد دست یابد.

کیفیت خودرو و قیمت آن یکی از مهمترین عوامل نارضایتی مشتریان در ایران تلقی می شود.دولت پیش از این با در دستور کار قرار دادن حمایت هایی نظیر اعمال ممنوعیت واردات خودرو، حمایت از این صنعت را در دستور کار قرار داد. از سال 1384 حمایت هایی از این دست جای خود را به اعمال سیاست های تعرفه ای برای واردات خودرو داد.

آمار تولید 3805 خودرو در کشور ، تولیدات سواری، وانت و خودروهای تجاری را در بر می گیرد.

کل تولیدات خودرو در ایران طی این دوره زمانی به 822 هزار و 116 دستگاه می رسد که از این تعداد 691 هزار و 837 دستگاه را خودروهای سواری تشکیل می دهند. به این ترتیب حجم تولید خودروهای سواری در ایران به 3202 دستگاه در روز می رسد.

پرتیراژترین خودروی تولیدی ایران در شرایط حاضر، پراید کم کم آماده خداحافظی از خطوط تولید در کشور می شود.

هر چند بازار خرید و فروش خودروی دست دوم چند سالی است در رکودی سرد و سنگین به سر می برد اما بررسی ها نشان می دهد بازار فروش خودروهای صفر کیلومتر در ایران کساد نیست.



نظرات