1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. انعقاد قرارداد هزار میلیارد تومانی برای طراحی خودرو در ایران

انعقاد قرارداد هزار میلیارد تومانی برای طراحی خودرو در ایران

13 اردیبهشت 1396
  • 0

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از انعقاد قرارداد و تفاهمنامه کنسرسیوم میان پنج نهاد ایرانی و پنج شرکت معتبر جهانی در حوزه طراحی و تولید خودرو به ارزش هزار میلیارد تومان در هفته آینده خبر داد و اظهار کرد:‌ با اجرای این قرارداد طراحی دو پلت‌فرم و عرضه ۲۳ محصول در ۱۰ سال آینده اجرایی خواهد شد.

 انعقاد قرارداد هزار میلیارد تومانی برای طراحی خودرو در ایران

هاشم یکه‌زارع در مراسم آغاز تولید انبوه دنا پلاس و پژو ۲۰۰۸ که با حضور رییس‌جمهوری برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این کنسرسیوم قطعه‌سازان ایرانی از همان ابتدا در فرآیند طراحی و تولید حضور خواهند داشت و تولید محصولات جدید براساس این قرارداد، به مرور زمان تا ۷۰ درصد داخلی‌سازی صورت خواهد گرفت.

وی زمان تولید اولین محصول این قرارداد را دو سال و نیم آینده اعلام و ادامه داد: علاوه بر تولید خودروی هیبریدی و برقی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر، ۵۰ درصد از تولیدات صادر خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بر استفاده از توان و نیروی نخبگان دانش‌آموخته تاکید و اظهار کرد: با اجرای این قرارداد دانش و فن‌آوری طراحی و تولید خودرو به صورت کامل به کشور منتقل و بومی‌سازی خواهد شد.

وی ایجاد شرکت جوینت‌ونچر با شرکت بنز را از دیگر مشارکتهای بین‌المللی ایران خودرو عنوان و خاطرنشان کرد:‌ خروج خودروهای قدیمی نیز که امر مهمی است به تدریج صورت خواهد گرفت.

یکه‌زارع در ادامه با اشاره به تعطیلی برخی قطعه‌سازان همزمان با تحریم‌های بین المللی، گفت: در سال ۱۳۹۲ بیش از بیست هزار نفر از کارگران قطعه‌سازی بیکار شده بودند که با سیاستهای دولت تدبیر و امید به کار بازگشتند و در حال حاضر در روزهای تعطیل هم فعال هستند.

وی تولید تجاری پژو ۲۰۰۸ را اولین ثمره برجام دانست و ادامه داد: با اجرای قرارداد پژو، شرکت مشترک ایکاپ با سرمایه‌گذاری ۵۰-۵۰ تاسیس و اولین محصول مشترک نیز امروز به تولید رسید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: تولید انبوه محصول دنا پلاس نیز که طراحی آن از سال ۱۳۹۴ کلید خورده بود امروز آغاز شد.‌ پیش فروش این محصول از فردا آغاز شده و پیش فروش پژو ۲۰۰۸ نیز به زودی انجام خواهد شد

منبع : ایسنا



نظرات