1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. هشدار نسبت به چینی‌زاسیون شدن صنعت خودرو ایران

هشدار نسبت به چینی‌زاسیون شدن صنعت خودرو ایران

12 تیر 1395
  • 2

هرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ صنعت خودروی چین رو به پیشرفت است و رشد چشمگیری دارد، با این حال نباید تمام صنعت و بازار خودروی ایران را در اختیار آنها قرار داد.

وی با بیان اینکه خودروسازان چینی علی‌رغم پیشرفت‌های بسیار هنوز در ابتدای راه خودروساز شدن هستند، خاطرنشان کرد:‌ همان‌طور که چینی‌ها توسعه محصولاتشان را با کمک شرکتهای صاحب نام اروپایی انجام می‌دهند ما نیز باید در این جهت حرکت کنیم.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اگرچه مونتاژ برخی خودروهای چینی در داخل ایران تضادی با پیشرفت صنعت خودرو ندارد اما نباید توسعه محصولات داخلی بر پایه خودروهای چینی باشد.

وی افزود: برای توسعه محصولات داخلی در صنعت خودرو باید از تجربه و دانش خودروسازان صاحب‌نام اروپایی مانند پژو، رنو و سیتروئن که البته همکاری با این شرکتها نیز آغاز شده، استفاده شود.

آزادی با بیان اینکه در تعامل با خودروسازان مطرح اروپایی است که می‌توانیم به فن‌آوری روز صنعت خودرو دست یابیم، تصریح کرد: البته بازار خودروی داخلی باید آزاد و رقابتی باشد، به‌گونه‌ای که هم خودروی ارزان قیمت چینی، هم خودروهای با برند داخلی و هم خودروهای با قیمت بالای اروپایی در داخل تولید شود تا مشتریان حق انتخاب داشته باشند.

هشدار نسبت به چینی‌زاسیون شدن صنعت خودرو ایران

منبع:ایران جیب



نظرات

  • امید امید (14 تیر 1395 ساعت 08:10)

    و جالب تر از همه اینکه این چینی ها دارن دامپینگ انجام میدهند و این عمل آنها یعنی تیشه به ریشه اقتصاد ایران - الان خیلی ها حرف من کارشناس مهندسی صنایع رو نمیفهمن ولی ده سال دیگه متوجه میشین من چی میگم

  • حمیدرضا حمیدرضا (12 تیر 1395 ساعت 17:53)

    بعد از پنجاه سال تولید تازه به این نتیجه رسیدن باید با خودروسازا همکاری کنند خوبه اعترافم کرده که نحوه عمل خودرو سازای چینی بهشون کمک کرده