1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. «چری» در ایران قطعات خودرو تولید خواهد کرد

«چری» در ایران قطعات خودرو تولید خواهد کرد

20 شهریور 1395
  • 1

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: این سازمان طی یادداشت‌ تفاهم با وزارت بازرگانی کشور چین، در حال انجام مذاکرات نهایی جهت ایجاد شهرک صنعتی مشترک قطعات خودرو با همکاری شرکت چری است.

بر این اساس، نشست مشترک مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هیات چینی به منظور توسعه همکاری‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک جهت ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک در حوزه پوشاک، قطعات خودرو، سنگ ، فرش و.. برگزار شد.

بر اساس اعلام این سازمان، علی یزدانی، معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت در این نشست مشترک با اشاره به روابط دیرینه‌ میان دوکشور‌ اظهار کرد: دولت‌مردان‌ این کشور ‌به وضعیت فرهنگی، صنعتی و اقتصادی ایران اشراف دارند و امیدوارم‌ در این جلسه و جلسات بعدی به توافقات مهم و مفیدی در مورد همکاری‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری فیما‌بین این سازمان و استان گواندونگ چین دست پیدا کنیم.

وی اهمیت حضور این هیات را با توجه به پتانسیل‌های موجود در ایران و کشور چین به ویژه استان گواندونگ را مهم توصیف کرد و گفت: در حوزه بنگاه‌های کوچک ومتوسط به ‌ویژه در زمینه پوشاک، سنگ تزیینی، قطعات خودرو و فرش می‌توانیم همکاری‌های مشترک خوبی داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت در ادامه به سرمایه‌گذاری مشترک جهت ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این سازمان طی یادداشت‌تفاهم با وزارت بازرگانی کشور چین، در حال انجام مذاکرات نهایی جهت ایجاد شهرک صنعتی مشترک قطعات خودرو با همکاری شرکت چری است.

یزدانی اظهار امیدواری کرد پروژه ایجاد شهرک صنعتی ایران-چین با همکاری مسئولان استان ‌گواندونگ با سرعت بیشتری نهایی شود.

مدیر‌ عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنانش به سیاست‌ها و ماموریت‌های اصلی سازمان اشاره و خاطر نشان کرد: در کشور ما ۹۶درصد صنایع در قالب sme و بیش از سه میلیون واحد صنفی در قالب بنگاه‌های خرد مشغول به کار هستند و این آمادگی وجود دارد در زمینه‌ رشته صنعت‌هایی که مطرح شد، با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشیم.

منبع: اقتصاد نیوز



نظرات

  • علی علی (21 شهریور 1395 ساعت 00:13)

    خوبه.مهم افزایش تولید و ایجاد اشتغال است.البته با لحاظ نمودن منافع تولید گران و مدیریت ایرانی .