1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تلاش خودروسازان برای تولید خودروارزان قیمت داخلی

تلاش خودروسازان برای تولید خودروارزان قیمت داخلی

7 اسفند 1392
  • 1

رشد سه برابری نرخ ارز و همچنین افزایش قیمت تمام شده و فروش خودروهای داخلی میزان فروش این محصولات در کشور را کاهش داده است.

بنابراین به گفته کارشناسان شرایط اقتصادی کشور موجب شده که خودروسازان در کنار تولید محصولات فعلی و همچنین محصولات آتی، استراتژی تولید خودروی جدید با قیمت پایین را نیز در دستور کار قرار دهند.

هماکنون بخشی از مصرفکنندگان داخلی با توجه به تورم رخ داده در دو سال اخیر تا حد زیادی توان خرید بسیاری از خودروها را از دست دادهاند و خودروسازان سعی دارند با تولید خودروهای جدید و ارزان این قشر را مجددا به سبد مشتریان خود اضافه کنند.

به نظر میرسد که استراتژی خودروسازان در وضعیت فعلی تولید خودرویی در سطح قیمتی بین 20 تا 30 میلیون تومان است. این خودروهای جدید به دلیل تغییر مدل و ظاهر خودرو مشتریان بیشتری نسبت به خودروهای فعلی که در این سطح قیمتی تولید میشوند، خواهند داشت.

تولید این خودروها امکان فروش بالا در تیراژ چند صد هزار دستگاهی را به خودروسازان خواهد داد و در نتیجه با رشد تیراژ تولید، هزینههای سربار و قیمت تمام شده تولید و فروش این خودروها نیز کاهش مییابد.

البته اگرچه هماکنون خودروسازان اروپایی نیز به دنبال بازگشت به بازار ایران هستند اما به نظر میرسد که با توجه به سطح قیمتی بیش از 30 میلیون تومانی محصولات آنها این خودروسازان موفقیت زیادی برای فروش بالا در بازار ایران کسب نخواهند کرد.

استراتژی خودروسازان برای تولید خودروی ارزان قیمت بر توسعه خودروهای داخلی و استفاده از پلتفرمهای خارجی استوار است. به نظر میرسد که اولین محصول تولید شده براین اساس در سالهای 1394 و 1395 وارد بازار خواهد شد.


منبع ایسنا


نظرات

  • محمد محمد (10 اسفند 1392 ساعت 12:01)

    تولید خودرو ارزان قیمت یا واردات خودرو فوق بی کیفیت از چین؟؟؟؟؟؟؟؟؟