1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودروهایی که در سال جدید وارد بازار می شوند

خودروهایی که در سال جدید وارد بازار می شوند

20 فروردین 1393
  • 0

در سال‌های اخیر تنوع خودروهای تولیدی در کشور به دلایل مختلف از جمله برخی مشکلات خارجی و کمبود نقدینگی خودروسازان کاهش یافته است.

در نتیجه این مشکلات تنوع مدل سواری‌های تولیدی به حدود 18 مدل محدود شده که خودروهایی چون مزدا 3، مگان، نیسان تیانا، سوزوکی گراند ویتارا، پارس تندر، پژو 206‌، پژو 405، پژو پارس، ‌تندر 90، سمند، رانا، پراید، تیبا و ام‌وی‌ام از جمله این محصولات است.

البته برخی از این خودروها تیپ‌های مختلفی دارند که در نهایت طبق استانداردهای جهانی همه آن‌ها یک مدل خودرو محسوب می‌شوند. به غیر از خودروهای یاد شده که به نظر می‌رسد تولید تمام آنها در سال جدید نیز ادامه داشته باشد خودروسازان از عرضه خودروهای جدیدی در سال جاری خبر داده‌اند.

دنا خودروی جدید ایران خودرو است که به نظر می‌رسد عرضه آن تا چند ماه آینده آغاز شود. پارس خودرو نیز احتمالا ظرف چند ماه آینده تولید خودروی جدید ساندرو را آغاز خواهد کرد.

شرکت سایپا نیز پیش از این از عرضه خودروی S300 در سال جدید خبر داده بود و در صورت تفاهم با شرکت کیا امکان آغاز تولید خودروی سراتو در این شرکت در سال 93 وجود دارد.

البته به نظر می‌رسد در صورت تثبیت شرایط تنوع خودروهای داخلی بیش از این افزایش یافته و به غیر از محصولات یاد شده خودروهای جدید دیگری نیز وارد بازار خواهد شد.

در سال‌های گذشته خودروهایی چون ماکسیما، ریو، رونیز، زانتیا، قشقایی، پژو 207، هیوندایی آوانته و ورنا و مزدا 2 نیز در کشور تولید می‌شدند اما هر کدام از این خودروها به دلایل مختلف از جمله قطع همکاری شرکای خارجی از خطوط تولید خودروسازان داخلی خارج شدند.


منبع ایسنا


نظرات