1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تعداد خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا به 50 هزار دستگاه رسید

تعداد خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا به 50 هزار دستگاه رسید

14 مرداد 1397
  • 6

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 50 هزار خودروی ناقص در کف کارخانه ایران خودرو و سایپا به دلیل نواقص قطعه قرار دارد، گفت: از وزیر صنعت درخواست فروش خودرو در حاشیه بازار را داریم.

 تعداد خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا به 50 هزار دستگاه رسید

احمد نعمت بخش، با اشاره به اینکه در قالب یک نامه به وزیر صنعت درخواست فروش خودرو در حاشیه بازار را مطرح کرده‌ایم، اظهار داشت: اگر با تصمیم شورای اقتصاد اجازه فروش خودرو در حاشیه بازار به خودروسازان داده شود به طور حتم دست سودجویان و دلالان از بازار خودرو کوتاه خواهد شد و مردم امکان خرید خودرو در سایت فروش خواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که متأسفانه شرکت‌های خودروساز در طرح‌های فروش خودرو تحویل محصولات را به ماه‌های آینده و حتی یک سال آینده موکول کرده‌اند که این موضوع در کاهش عرضه به بازار تأثیرگذار است، گفت: آنچه خودروسازان تولید می‌کنند به شرط عدم ناقصی در قطعه به بازار عرضه می‌شود اما فروش مدت دار در پیش فروش ها به دلیل اجرای تعهدات قبلی فروش خودروسازان است علاوه بر این با توجه به مشکلات تحریم خودروسازان مجبور به فروش مدت دار در قراردادها هستند. ناگفته نماند در حال حاضر حدود 50 هزار خودروی ناقص در کف کارخانه ایران خودرو و سایپا به دلیل نواقص قطعه قرار دارد.

نعمت بخش با تأکید بر اینکه البته نابسامانی بازار خودرو ناشی از عملکرد خودروسازان نیست، گفت: میزان تولید خودرو در سال 95 نسبت به سال 94 شاهد رشد 40 درصدی و در سال 96 نسبت به سال 95 با رشد 15 درصد در تولید روبه رو شده است در 2 ماهه اول سال 97 هم نسبت تولید خودرو به سال گذشته 31 درصدی را نشان می‌دهد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه اصولاً در اقتصاد قیمت هر کالایی متناسب با عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، افزود: با توجه به میزان تولید خودروسازان از نظر عرضه کم نگذاشته‌اند و حتی تولید را هم افزایش داده‌اند.

نعمت بخش با تأکید بر اینکه وجود پول‌های سرگردان در بازار، تقاضا برای خرید خودرو را زیاد کرده است، گفت: کاهش نرخ سود سپرده‌های بانک عاملی شده تا پول‌ها پس از خروج از بانک‌ها به بازارهای مختلفی از جمله سکه، ارز، مسکن، خودرو و امثال آن هجوم ببرند به نحوی که بانک مرکزی پس از اعلام پیش فروش سکه هرچه سکه عرضه کرد توسط مردم خریداری شد تا جایی که دولت فروش سکه را متوقف کرد. همین موضوعات عاملی شده تا به محض اینکه سایتی برای پیش‌فروش خودرو باز می‌شود دارندگان پول‌های سرگردان متقاضی خرید می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر دارندگان پول‌های سرگردان، خودرو را با قیمت‌هایی که خودروسازان عرضه می‌کنند، خریداری و سپس این خریداران خودروهای خود را در جاهای مختلفی از جمله نمایندگی‌هایی که در آن ثبت‌نام کرده‌اند به قیمت روز به فروش می‌رسانند.

منبع تسنیم


نظرات

  • افشین افشین (19 مرداد 1397 ساعت 19:50)

    در انباری در شیراز چند هزار دستگاه خودروی داخلی کشف شد که تعدادی فاقد آمپر و تعدادی فاقد ایربگ بودند . جالبه که فقط همین دو تا قطعه هم نداشتند، بقیه قطعات روی ماشین بوده !!!
    آره جناب خودروساز شما به خاطر خیر خواهی که یه وقت خدایی نکرده ماشین ناقص تحویل مردم نشه اینا رو اونجا زیر برق آفتاب گذاشتی و داری هر ثانیه ضرر میدی ! اصلا هم اینا رو واسه اینکه قیمت ها گرون بشه بعد این دوتا قطعه رو روش نصب کنی و بتونی گرونتر بفروشی اونجا نذاشتی !
    مام گوشامون درازه !!!

  • ح.آزاد ح.آزاد (15 مرداد 1397 ساعت 11:58)

    بابرنانه گوگل مپ،هرکشوری رو آنلاین ببینید،بزور ماشین توخیابوناست،بهترین ماشین هم،زیر10میلیونه،ماتوحساریم که ایناروندونیم و فکرکنیم دنیا همینه که مامیبینیم!
    پرایدیاپژو که نومیگیریم،نسبتا خوبن،چون قطعات چینی ان،هر قطعه ای که خراب بشه،دیگه محاله مثل اولش بشه،چون قطعات ا بدرد نخورن،دیگه چرا ماشین ایرانی،قطعه ایرانی بدرد بخوری براش نیست،اله و اعلم

  • حامد حامد (15 مرداد 1397 ساعت 10:15)

    سایپا و ایران خودرو همه *** هستند و محصولات بی کیفیت دارن که برای *****گذاشتن سر مردم انبار کرده و به بیرون نمیدن تا شاید گرونتر بفروشند.

  • باقری باقری (15 مرداد 1397 ساعت 07:19)

    این ----- فقط فکر سود خودشان هستند من توی بازار خودرو هستم روزی ده نفر میاد پیش ما برای خودرو ده میلیونی یا کمتر فقط میگه به خاطر اینکه زن و بچه ام توی گرما و سرما بتونم جای خواستند بروند ببرمشون، این به جامعه و مردم بدبخت نگاه نمی کنه فقط به جیب خودشون نگاه می کنه

  • شهروند شهروند (14 مرداد 1397 ساعت 17:46)

    به جای اینکه قطعه وارد میکردین باید خیلی وقت پیش صنعت قطعه سازی رو می آوردین تو کشور .آخه آقای --------- که میگفتی ارزش پراید 60میلیونه میدونی من معلم باید 4سال باید هیچی نخورم یه پراید بگیرم

  • محمد محمد (14 مرداد 1397 ساعت 12:01)

    این هم از اون اصطلاحاتیه که اخیرا باب شده . نواقصی قطعات خودرو یا خودروهای ناقص .
    بخشی از تحریم ها اگه اجرایی بشه تازه از فردا آغاز میشه . شما اگه می خواهید پایبند تعهداتتان باشید باید قبل از آن قطعات مورد نیاز خود را وارد کنید . برای فروش هم که مشکل ندارید . هر روز یه مجوز از دولت می گیرید 5 تومن 10 تومن میذارید رو قیمت خودرو ها