1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. نگرانی‌ بزرگ بازار خودروی کشور : جایگزین پراید چیست ؟

نگرانی‌ بزرگ بازار خودروی کشور : جایگزین پراید چیست ؟

13 تیر 1396
  • 3

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودرو پراید در صورت رعایت استانداردهای لازم می‌تواند تولید شود، گفت: بیشترین نگرانی برای خروج پراید از خط تولید انتخاب جایگزین این محصول است.

 نگرانی‌ بزرگ بازار خودروی کشور : جایگزین پراید چیست ؟

عزیز اکبریان در خصوص عدم توقف تولید خودرو پراید تا پایان سال جاری طبق گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: ادامه تولید خودرو پراید در کشور منوط به رعایت استاندارد‌های لازم و تعیین شده از سوی سازمان استاندارد است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم در تولید خودرو پراید باید تولید این محصول متوقف شود، اظهارداشت: این شرایط شامل تمامی خودروها می‌شود و اگر استانداردهای لازم در هر خودرویی رعایت نشود باید تولید آن متوقف شود.

اکبریان با اشاره به اینکه خودرو پراید بخش بزرگی از بازار خودرو داخل کشور را دارد، اضافه کرد: بیشترین نگرانی در خصوص توقف تولید خودرو پراید بحث تولید خودرو جایگزین این محصول است، خودروهای پراید و 405 باید در زمان تعیین شده استانداردهای خود را برای تولید به میزان مشخص شده ارتقاء دهند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه خودرو پراید دارای طیف گسترده‌ای است، خاطرنشان کرد: خودرو سازان می‌توانند خودرو دلخواه خود را از خط تولید خارج کنند اما تولید محصول در کشور با شرط رعایت استانداردهای لازم امکان پذیر است.

 نگرانی‌ بزرگ بازار خودروی کشور : جایگزین پراید چیست ؟

 نگرانی‌ بزرگ بازار خودروی کشور : جایگزین پراید چیست ؟

سوال مهمی که ذهن خیلی ها را در بر گرفته جایگزین پراید می باشد که تا به حال جوابی برای آن برای پیدا نشده است . هر از چند گاهی از برخی خودرو ها به عنوان جانشین پراید در گوشه و کنار صحبت شده است ولی هنوز هیچ گزینه قطعی برای این مورد در دسترس نمی باشد . خودرو هایی نظیر کوئیک سایپا و یا کویید رنو را به عنوان جایگزین پراید توسط برخی کارشناسان معرفی شده است ولی واقعا امکان تولید و یا مونتاژ این قبیل خودروها با قیمتی در حدود 20 میلیون تومان وجود ندارد . با توجه به تجربه قیمت گذاری برخی خودروهای مونتاژی یا تولیدی نظیر تیبا و ساینا که آنها را هم نتوانستند با قیمتی نزدیک پراید به فروش برسانند ،مشاهده می کنیم که در حال حاضر با کنار رفتن پراید گزینه ای برای جایگزینی آن وجود ندارد و این موضوع تبدیل به بزرگترین معضل صنعت خودروی کشور شده است و می بایستی با فکر و اندیشه و همچنین برنامه ریزی دقیق و حساب شده نسبت به خارج کردن پراید از خط تولید اقدام شود .



نظرات

  • یک ایرانی یک ایرانی (14 تیر 1396 ساعت 10:42)

    خدا کنه که هیچ موقع پیدا نشه وگرنه یه آشغال دیگه که خیلی از پراید بدتره رو با قیمت بالاتر به مردم غالب میکنند

  • سینا سینا (13 تیر 1396 ساعت 21:36)

    خب از دزدیتون که نمیتونید کم کنید پس جایگزینی نداریم.

  • در جستجوی ماشین در جستجوی ماشین (13 تیر 1396 ساعت 10:01)

    فرغون