1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. با مشارکت خودروسازان چینی؛ عرضه15 محصول جدید سایپا به بازار

با مشارکت خودروسازان چینی؛ عرضه15 محصول جدید سایپا به بازار

15 شهریور 1393
  • 15

شرکت سایپا امسال برای تنوع محصولات خود ۱۵ خودروی جدید را با مشارکت دو شرکت چینی راهی بازار خواهد کرد.

حسن فروزان مهر مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در مراسم رونمایی از 4 محصول شرکت خودروسازی چانگان که در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد برگزار شده بود با اعلام این خبر که امسال سایپا 15 محصول جدید را راهی بازار خواهد کرد، اظهارداشت: این محصولات عبارتند از سراتو،تیبا 2، پراید 151 ، آریو کلئیوس،ریچ ، سندرو و پادرا است .

وی با اشاره به اینکه با شرکای چینی خود که شرکت های چانگان و برلیانس هستند نیز محصولات H200، H320 ، V5 و CS را در دو مدل 75 و 35 و EADOهم تولید می کنیم، اضافه کرد:مطابق برنامه‌ها نیو سراتو محصولی از شرکت کیاموتور هم تولید و عرضه خواهد شد.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت سایپا با اشاره به اینکه خودروهای شرکت چانگان در شرکت سایپا کاشان و محصولات برلیانس هم در پارس خودرو تولید خواهد شد، گفت: شرایط فروش 15 محصول مذکور جاری است و مشتریان می توانند آنها را با قیمت شرایط خوب خریداری کنند.

وی افزود: در این میان شرایط ساینا و سراتو هم اواخر شهریورماه به بازار عرضه خواهد شد.

در ادامه صحبت‌های فروزان مهر نماینده شرکت چینی چانگان به ارائه توضیحاتی در مورد این شرکت پرداخت و گفت: دو شرکت خودروسازی سایپا و چانگان چین پس از تحقیقات و مذاکره همکاری خود را آغاز کرده‌اند البته قرار است نخست این دو شرکت در زمینه خودروهای CKD فعالیت خود را آغاز و سپس در بومی سازی قطعات با یکدیگر مشارکت خواهند کرد.

چان چن یو مدیرکل فروش بین الملل شرکت چانگان اضافه کرد:در حال حاضر چانگان متناسب با نیازهای بازار ایران سالیانه یک تا دو مدل را روانه خودرو را روانه بازار خواهد کرد و از سال 2015 به تدریج تولید خود را در ایران بومی می‌کند.

وی اضافه کرد:شرکت چانگان از ژانویه تا جولای سال 2014 حدود1.5 میلیون خودرو به فروش رسانده است و پیش بینی می وشد که این رقم به 2.5 میلیون دستگاه هم افزایش یابد .

چان چن یو با اشاره به اینکه هنوز رقم سرمایه گذاری این شرکت در ایران مشخص نیست، تصریح کرد: چانگان حدود یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در روسیه کرده است که امیدواریم با تعاملات سازنده با شرکت سایپا این رقم سرمایه گذاری را در ایران افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: این شرکت بیش از 300 مرکز فروش و خدمات رسانی در ایران تأسیس خواهد کرد و طی دو سال آینده همه استان ها و شهرهای ایران را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیر کل فروش بین الملل شرکت چانگان در رابطه با ذهنیت مردم ایران در مورد کیفیت نا مناسب خودروهای چینی هم افزود: هدف ما ارائه محصولات با کیفیت و رقابت با خودروسازان بزرگ دنیا است در بازار ایران هم با عرضه محصولات با کیفیت در صدد کسب رضایت مشتریان هستیم.

جابری مدیر پروژه های خارجی سایپا هم در ادامه صحبت‌های مدیر کل فروش بین الملل شرکت چانگان، گفت:شرکت سایپا در پی تنوع محصولات خود ازطریق همکاری با شرکت های بزرگ جهانی هست اما به دلیل مشکلات تحریمی عملیاتی کردن این موضوع تا حدودی ممکن نیست.

وی افزود: از این رو و به دلیل پاسخگویی به نیاز مشتریان سایپا، در نظر گرفتیم درصد پایینی از محصولات خارجی خود را به چینی ها اختصاص دهیم.

جابری در خصوص شرکت چینی چانگان با بیان اینکه این شرکت از نظر شاخص درآمدی رتبه چهارم را در کشور چین داراست، اظهار داشت: چین به تازگی شروع به حضور در بازارهای جهانی و صادراتی کرده است از این رو در حال حاضر محصولات چانگان تنها به کشور روسیه و آمریکای جنوبی صادر می شود.

وی تصریح کرد: کیفیت خودروهای چانگان مورد تایید مهندسان ما قرار گرفته است و از طرفی قیمت این محصولات متناسب با قیمت شان تعیین شده است.

جابری افزود: در ابتدای کار خودروهای این شرکت به صورت CBU وارد بازار ایران خواهد شد و پس از کسب اطمینان از رضایت مشتریان، شروع به بومی سازی قطعات می کنیم.به گزارش تسنیم،به گفته وی در صورت پیشرفت کار، ممکن است چانگان کارخانه ای را در کشور خریده و اقدام به تولید در داخل کند.




نظرات

  • آفرین آفرین (3 مهر 1393 ساعت 11:51)

    هفت مدل رایئ ئاریم شش مدل پژو داریم این پانزده مدل جدید هم روش

  • آفرین آفرین (29 شهریور 1393 ساعت 08:45)

    سال هاست که سر موضوع ایمنی بودن خودروها بحث است چند بار پراید تا توقف خط تولید پیش رفته ولی چون درآمد دارد هیچوقت قطع نمیشود کسی هم نیست که از حق ملت دفاع کند مثل شرکت های بیمه , بیمه اجباری است اگر نداشته باشید توبیخ می شوید ولی از طرف دیگر ارگانی از مردم حمایت نمی کند که آیا بیمه حق مردم را می دهد یانه

  • لادیزایران لادیزایران (25 شهریور 1393 ساعت 23:01)

    با سلام
    قراردادهایی که باید با بنز و پژو و سیتروئن و دیگر شرکتهای مطرح می بستیم الان باید با جینی ها ببندیم
    یک مثل قدیمی هست که میگه وقتی ننه نیست با زن بابا باید ساخت
    اون زمانی که (1378-1389) جیک جیک مستون خودروسازها بود باید فکر زمستون رو میکردند

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (25 شهریور 1393 ساعت 16:30)

    میترسم ایرانیا هزینه تبدیل شدن ماشینای چینی به برند معتبر رو بدن

  • مامد مامد (17 شهریور 1393 ساعت 22:16)

    آخه آقا عبدالرضه کدوم ماشین تولید داخل چپ نمیشه که اینا بخوان چپ نشن --- شورلتش هم چپ میشه چه برسه به اینا
    خواهشا الکی و بدون هیچ تجربه ای نظر ندین

     آکتروس آکتروس (18 شهریور 1393 ساعت 09:54)

    آقای با تجربه و کار بلد من خودم یه عمره شوفر بیابون و راننده ترانزیت هستم و هدف ما از این که تو این سایت هستیم اینه که اطلاعاتمون رو به یکدیگر منتقل کنیم نه اینکه به رخ همدیگه بکشیم . احترام همدیگر رو نگه دارید.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (16 شهریور 1393 ساعت 05:28)

    پیش به سوی مرگ.!!! خودروهای چینی عالی هستن البته برای خودکشی و چپ کردن. پس چونکه خودکشی کار خوبی نیست پس خودروهای چینی را .............. .

  •  آکتروس آکتروس (15 شهریور 1393 ساعت 18:28)

    تنها امیدمون به ایرانخودرو هست. ما از تولید پژو و سمند حمایت میکنیم.

    مامد مامد (17 شهریور 1393 ساعت 22:17)

    آخه دوست عزیز از سال 69 پژو 405 داره تو ایران تولید میشه ---- آخه دیگه چن سال تولیدش رو تحمل کنیم و حمایت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • دیستور دیستور (15 شهریور 1393 ساعت 17:59)

    ای داد بیداد - هییییی وایه من
    الان بعد 30 سال تولید پراید هنوز بعضی قطعاتش تو فروشگاها پیدا نمیشه
    15 مدل رو کی تامین میکنه قطعات بی کیفیتشون رو که هر روز خرابه
    سرنوشت یک کشور رو ملتش تعیین میکنه (باید دید مردم به خودشون خیانت میکنن با خریدشون یا نه)

  • تنبور تنبور (15 شهریور 1393 ساعت 17:11)

    15 مدل جدید چه خبره؟؟ یعنی مردم ما اینقدر.... که برن ماشین چینی بخرن؟ پراید و سمند خیلی از اینا بهتره

  • mj.king mj.king (15 شهریور 1393 ساعت 13:25)

    خوب حالا خودروهای ملی چینی در راه ایران!...چند سال تولید...بعد چند سال لوگوی سایپا میخوره روش و جایگزین اتولهای خودشو میشه به عنوان محصول سایپا!

  • مازراتیوس مازراتیوس (15 شهریور 1393 ساعت 11:32)

    خوب دیگه با این اوضاع، خودروسازای داخلی جز چینی ها با کی میتونن همکاری داشته باشن؟!....

  • یوونتوس یوونتوس (15 شهریور 1393 ساعت 11:04)

    کیفیت خودروهای چانگان مورد تایید مهندسان ما قرار گرفته است!!!
    عجب!

  • دوج چلنجر دوج چلنجر (15 شهریور 1393 ساعت 10:31)

    شرکای چینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟