1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. نگاهی به خدمات پس از فروش خودروهای خارجی در ایران

نگاهی به خدمات پس از فروش خودروهای خارجی در ایران

24 تیر 1393
  • 0

با افزایش رقابت بین قول های خودروسازی در جهان طی دهه های گذشته، این شرکت ها نه تنها کیفیت محصولات خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند بلکه در کنار افزایش کیفیت در راستای افزایش رضایتمندی مشتری گام های بسیار مثبتی نیز برداشته اند که همین امر مقبولیت این خودروها را بدلیل کاهش نگرانی های مشتریان در زمینه نگهداری خودرو در زمان استفاده، افزایش داده است.

طی گزارش جاری به ارائه خلاصه ای از نحوه ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی توسط نمایندگان برخی خودروسازان معتبر در ایران می پردازیم.

خودروهای تویوتا و لکسوس توسط ایرتویا پشتیبانی می شوند. خودروهای تولیدی لکسوس و تویوتا که توسط ایرتویا وارد کشور و به خریدار تحویل شده است با رعایت برخی موارد تا 5 سال توسط این شرکت گارانتی می شوند.

سقف مسافت طی شده در این خودروها که گارانتی آنها پوشش می دهد برای خودروهای تویوتا 150 هزار کیلومتر و برای خوردروهای لکسوس 200 هزار کیلومتر می باشد.

خودروهای تولیدی تویوتا و لکسوس نه تنها در زمینه کیفیت تولید از سطح قابل قبولی برخوردار هستند بلکه شرکت های وارد کننده و تولید کننده، گارانتی مناسبی را برای مصرف کنندگان این خودروها در نظر گرفته اند.

این شرکت در ازای هر ساعت کار استاندارد برای تعمیر خودروهای بدون گارانتی 25 هزار تومان از مشتری دریافت می کند.

ایرتویا همچنین مسئولیت همه مشکلات و خرابی های مرتبط با خودرو که به استفاده نامناسب و تصادفات مرتبط نباشند را پذیرفته و با تقبل حتی هزینه حمل و نقل به تعمیرگاه سعی در ارائه خدمات بهتر به مشتریان دارد.

از دیگر شرکت های مطرح وارد کننده خودرو و نمایندگی انحصاری در بازار ایران می توان به شرکت پرشیا خودرو اشاره کرد.

بنا به گفته یکی از مسئولان این شرکت، کلیه خدمات مربوط به تعمیرات و سرویس های دوره ای خودروهای بی ام دبلیو تحت گارانتی این شرکت تا چند سال اخیر در این شرکت به صورت رایگان صورت می گرفته است اما پس تشدید تحریم خودرویی ایران، در حال حاضر خودروهای بی ام دبلیو موجود تنها تحت گارانتی تعمیرات قرار دارند.

وی افزود: اگر چه هزینه نگهداری از خودروهای بی ام دبلیو در کشور نسبت به دیگر خودروها بالاست اما این شرکت با ارائه خدمات پس از فروش مناسب سعی در کاهش این هزینه ها و به حداقل رساندن آن ها برای مصرف کنندگان دارد.

طی تماس با نمایندگی فروش بی ام دبلیو در مونیخ آلمان، مسئول گارانتی این نمایندگی ضمن اذعان به تلاش این شرکت برای برآورده کردن نیازهای مشتریان خود اعلام کرد: این شرکت بسیاری از خدمات مربوط به تعمیرات در دوره گارانتی را برای مشتریان خود فراهم کرده است و این خودروها به مدت 5 سال و بدون محدودیت کیلومتر در آلمان تحت گارانتی قرار دارند.

به گفته یکی از کارکنان شرکت وارد کننده انحصاری محصولات شرکت دایملر کراسلر آلمان، بنز، این شرکت نه تنها از کیفیت محصولات خود اطمینان داشته و خراب شدن موتور خودروهای خود را تقریبا غیر ممکن می داند، بلکه بدون محدودیت کیلومتر خودروهای وارداتی خود را تا 2 سال گارانتی کامل کرده و پس از آن نیز نظامی موسوم به " گودویل" توسط شرکت تبیین شده است که برخی از قطعات خودرو را تا 5 سال تحت گارانتی قرار داده است.

یکی از نقاط ضعف این واردکننده، دستمزد بالای خدمات این شرکت است به گونه ای که این شرکت برای هر ساعت کار استاندارد تکنیسین ها خود مبلغی بالغ بر 100 تا 150 هزار تومان از مشتری های خود دریافت می کند که با کاهش این هزینه می توان انتظار افزایش استقبال عمومی از این خودروها را در بازار داخل انتظار داشت.

نماینده شرکت هیوندای کره جنوبی، میزان گارانتی محصولات این شرکت را 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی اعلام کرده است به گونه ای که در صورت استفاده از سرویس های استاندارد و قطعات این شرکت هر گونه مشکل که به استفاده نامناسب و تصادف در خودروهای آن ایجاد نشده است با مسئولیت و هزینه شرکت برطرف خواهد شد.

لازم بذکر است سرویس های دوره ای شامل تعویض تمام قطعاتی است که در عمر مفید خودرو به صورت دوره ای مستهلک می شوند که شامل روغن خودرو، روغن گیربکس، لنت ها، فیلتر هوا و روغن، کمک فنر و غیره هستند.

شرکت های مذکور حتی هزینه حمل و نقل خودرو به تعمیرگاه را در صورت خرابی تحت پوشش گارانتی به مشتریان پرداخت خواهند کرد.




نظرات