1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. شاسی بلند جدید گروه بهمن در راه ایران

شاسی بلند جدید گروه بهمن در راه ایران

7 فروردین 1395
  • 0

پس از پیکاپ کاپرا و شاسی‌بلند لندمارک، به نظر می آید یک نیمچه‌شاسی‌بلند ارزان قیمت از محصولات کمپانی چینی ZXAuto بنام GX3 نیز به سبد محصولات بهمن موتور اضافه خواهد شد.

گروه بهمن که چند سالی است فعالیت خودرو را با شرکت ZXAUTO چین آغاز کرده است و تا به امروز پیکاپ کاپرا و شاسی بلند لندمارک را به بازار عرضه کرده است، احتمال دارد محصولی دیگر از این برند را در سال 95 به بازار ایران بفرستد. اگر این روزها به کیلومتر 16 جاده قدیم کرج بروید و به محوطه بهمن موتور نگاهی بیاندازید، احتمالا خودرویی جدید را می بینید که شبیه به یک کراس اوور شهری است.

GX3 خودرویی است که این روزها در پارکینگ بهمن موتور حضور دارد و گویا تیم تحقیق و بررسی این شرکت، در حال بازارسنجی و برخی تست های فنی این خودرو چینی هستند. GX3 به موتور ۱٫۵ لیتری ۱۱۱ اسب بخاری مجهز است و با گشتاور ۱۴۱ نیوتون متر از طریق گیربکس پنج دنده دستی چرخ های جلو را برای حرکت کردن، می چرخاند. طبق اعلام ZXAUTO ، موتور این خودرو برای کمپانی میتسوبیشی است و مدل ۴A91S برای GX3 انتخاب شده است. به گفته سازنده چینی به خاطر وزن ۱۲۱۰ کیلوگرمی، قدرت موتور کافی بوده و به نسبت شتاب متعادلی را به خودرو می دهد. همین هماهنگی باعث مصرف سوخت ترکیبی زیر ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر شده است.

GX3 امکاناتی چون شیشه ها و آینه های برقی، سانروف، مانیتور، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، رینگ های ۱۶ اینچی تراش خورده، دِی لایت، دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی و با سیستم های کمکی دارد و باعث شده با توجه به قیمت آن در بازار چین، استقبال معمولی از GX3 بشود. فروش هزار و ۶۵۱ دستگاهی این خودرو در اولین ماه ۲۰۱۶ و فروش ۱۲هزار و ۳۹۵ دستگاهی در کل سال ۲۰۱۵، نشان از این دارد که شاید این خودرو در بازار چین هم محبوب نیست. چون فروش بیش از دو میلیون دستگاه خودرو در یک ماه بازار چین، جایی را برای اثبات قدرت خودرویی با فروش کمتر از دو هزار دستگاه در ماه نمی گذارد.

قیمت فول ترین نسخه GX3 در بازار چین ۶۹ هزار و ۸۰۰ یوآن است. با توجه به یوآن ۵۳۵ تومانی، این خودرو قبل از ورود به بازار ایران و تخصیص مالیات و عوارض مونتاژ و هزینه های جاری برای فرستادن یک خودرو با پلاک ملی به خیابان ها، حدود ۳۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ارزش دارد. احتمال می رود در صورتی که این خودرو مورد تایید گروه بهمن قرار گیرد، به رقابت با لیفان X50 و شاید رنو ساندرو در بازار ایران بپردازد و در رده قیمتی آن ها قرار گیرد.

 شاسی بلند جدید گروه بهمن در راه ایران

 شاسی بلند جدید گروه بهمن در راه ایران

 شاسی بلند جدید گروه بهمن در راه ایران



نظرات