1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مونتاژ محصولات ایران خودرو توسط آذربایجان

مونتاژ محصولات ایران خودرو توسط آذربایجان

6 اردیبهشت 1395
  • 0

معاون صادرات و امور بین المللی ایران خودرو گفت: طبق تفاهم نامه ای که با شرکت آزیوروکار آذربایجان امضا شده، صادرات محصولات ایران خودرو به آذربایجان به صورت قطعات منفصله و مونتاژ در این کشور انجام خواهد شد.

سعید تفضلی افزود:ایران خودرو هیچ گونه سرمایه گذاری در آذربایجان انجام نخواهد داد و مشارکت به صورت ارائه خدمات فنی و مهندسی برای راه اندازی خط مونتاژ خواهد بود.

وی با بیان این که مطالعات زیادی روی بازار کشور آذربایجان صورت گرفته، اظهار کرد: محصولات ایران خودرو در بازار آذربایجان شناخته شده هستند و مردم این کشور خودروهایی مانند سمند، سورن و رانا را به خودروهای چینی ترجیح می دهند.

تفضلی افزود: پیش از این، صادرات ایران خودرو به صورت محصول آماده و کامل صورت می گرفت و با توجه به استقبالی که مردم آذربایجان از محصولات ایران خودرو داشتند، راه اندازی خط مونتاژ در این کشور برنامه ریزی شد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی خط مونتاژ محصولات ایران خودرو در آذربایجان، ‌این کشور به عنوان پایگاه صادراتی ایران خودرو در منطقه خواهد بود و تولیدات ایران خودرو از طریق آن به سایر کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو تولید سمند، سورن و رانا را برنامه تولید در بخش اول همکاری های دو طرف دانست و گفت: طبق مذاکرات صورت گرفته تولید خودروهای تجاری برای ناوگان حمل و نقل شهری در آذربایجان نیز پیش بینی شده است.

گفتنی است تفاهم نامه راه اندازی سایت مونتاژ خودروی سواری توسط ایران خودرو در شهر «نفت چاله»با سرمایه گذاری طرف آذری با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و رئیس کمیسیون اتاق مشترک ایران و آذربایجان و شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد آذربایجان به امضا رسیده است.



نظرات