1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. توقف کامل تولید خودروسازان در صورت گران نشدن خودرو

توقف کامل تولید خودروسازان در صورت گران نشدن خودرو

4 آذر 1397
  • 19

مشاور عالی اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: باید افزایش هزینه‌های واقعی خودروسازان را پذیرفت. در حال حاضر دستگاهی برای اندازه‌گیری قیمت برای خودروسازان وجود ندارد. به نظرم خودروهای داخلی درب کارخانه باید 10 درصد زیر قیمت بازار آزاد فروخته شوند.

توقف کامل تولید خودروسازان در صورت گران نشدن خودرو

مشاور عالی اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که عدم افزایش قیمت خودرو چه تبعاتی را برای خودروسازان به همراه دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: برآوردها نشان می‌دهد طی شش ماه نخست امسال دو خودروساز ایرانی چند هزار میلیارد تومان زیان داشته‌اند.

ابراهیم بهادرانی افزود: در گذشته فرمول قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت تعیین می‌شد اما بعد از روی کار آمدن محمد شریعتمداری، وزیر سابق صمت قرار شد تصمیم‌گیری در حوزه قیمت‌ خودرو در اختیار شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه انجام گیرد.

او تصریح‌کرد: اعضای شورای رقابت تصمیم گرفتند از این پس درباره قیمت‌گذاری خودرو دخالتی نداشته باشند. اما چنانچه قرار باشد نرخ خودروهای داخلی به همین رویه ادامه پیدا کند در آینده نزدیک این بنگاه‌های اقتصادی تعطیل خواهند شد.

بهادرانی گفت: واقعیت این است که تحریم‌ها نسبت به گذشته حادتر شده، بنابراین هزینه‌های سربار را برای خودروسازان و دیگر فعالان اقتصادی افزایش داده است. ممکن است با ادامه چنین روش‌های دستوری خودروسازان با خسارت‌های بیشتری مواجه شوند.

او در پاسخ به این پرسش که قیمت خودروهای داخلی چند درصد افزایش یابد؟ افزود: باید افزایش هزینه‌های واقعی خودروسازان را پذیرفت. در حال حاضر دستگاهی برای اندازه‌گیری قیمت برای خودروسازان وجود ندارد. به نظر من قیمت خودروهای داخلی درب کارخانه باید ۱۰ درصد، زیر قیمت بازار آزاد فروخته شود.

بهادرانی متذکر شد: افراد باید قیمت مشخصی را برای خودروهای تولیدی وضع و براساس آن مالیات دریافت کنند. اینکه بگوییم قیمت خودروهای داخلی ۷۰، ۱۰ یا صفر درصد افزایش یابند، روش صحیحی نیست. باید میزان تولید خودروسازان زیر ذره‌بین قرار گیرد و براساس آن سود لازم اعمال شود.



نظرات

  • امین امین (5 آذر 1397 ساعت 18:43)

    بزار تعطیل بشه به درک .مردم رو هر بلایی سرشون خواستیت اوردین .به خدا پراید۱۵تومن زیادشه

  • MAHDI MAHDI (5 آذر 1397 ساعت 13:49)

    اگر خودروسازان 10 درصد زیر قیمت بازار خودرورا تحویل مشتری بدهندقیمت بازار نیز قرار نیست همین قیمت بماند و باز افزایش می یابد

    امیر امیر (6 آذر 1397 ساعت 07:57)

    تو اگه با همین بازار مشکلی نداری همین الان برو بخر
    دیگه هم کامنت نذار

  • علی علی (5 آذر 1397 ساعت 08:17)

    با سلام ، چرا هیچ صحبتی از معوقات ایران خودرو و سایپا به مردم مطرح نمیشود ؟؟ ( تعداد افرادی که از زمان تحویل خودرو آنها گذشته و هنوز در بلاتکلیفی عدم تحویل خودرو قرار دارند ) مردم کجای این قصه هستند ؟؟؟ چرا به داد بیش از میلیونها خانوار مصرف کننده این دو شرکت نمیرسید ؟
    چرا هیچ صحبتی از تاخیر 10 ماهه ایران خودرو در عدم تحویل اتومبیل پژو 2008 به بیش از 9000 مصرف کننده که ثبت نام نموده و در بلاتکلیفی به سر میبرند، زده نمیشود ؟؟؟

  • علی علی (5 آذر 1397 ساعت 08:15)

    با سلام ، چرا هیچ صحبتی از معوقات ایران خودرو و سایپا به مردم مطرح نمیشود ؟؟ ( تعداد افرادی که از زمان تحویل خودرو آنها گذشته و هنوز در بلاتکلیفی عدم تحویل خودرو قرار دارند ) مردم کجای این قصه هستند ؟؟؟ چرا به داد بیش از میلیونها خانوار مصرف کننده این دو شرکت نمیرسید ؟
    چرا هیچ صحبتی از تاخیر 10 ماهه ایران خودرو در عدم تحویل اتومبیل پژو 2008 به بیش از 9000 مصرف کننده که ثبت نام نموده و در بلاتکلیفی به سر میبرند، زده نمیشود ؟؟؟

  • سعید سعید (4 آذر 1397 ساعت 21:37)

    اقا به درک بزار تعطیل بشه همون بهتر
    این فرغون سازا باید ده سال پیش تعطیل می شدن
    بهتر بود خودرو وارد کنیم تا نه هزینه بیش از حد کنیم واسه فرغون ساز از اون طرف قطعه ساز هم لوازم یدکی خودرو وارداتی رو تولید کنه

  • بینام بینام (4 آذر 1397 ساعت 20:52)

    قیمتها افزایش نخواهد داشت.
    دولت یا حکومتی که نتواند جلوی دسیسه و حقه بازی خودروسازها را بگیرد، دیگر نمیتواند پشتیبانی ملت را داشته باشد.
    ملت هم با دلایل کاملا منطقی مخالف افزایش قیمت هستند، پس دولت و حکومت هم نمیتواند غیر از خواست ملت را اجرا کند.

  • مهدی مهدی (4 آذر 1397 ساعت 19:19)

    گرانی خودرو در بازار هم کا خودروسازهاست . با ایجاد بازار سیاه و عدن عرضه قیمتها را افزایش دادند.

  • مهدی مهدی (4 آذر 1397 ساعت 19:16)

    با این قیمتهای بالا اگه تعطیل بشن بهتره

  • بهنام بهنام (4 آذر 1397 ساعت 17:06)

    آقای رئیس اتاق هم رییس کلاهبرداران خودرو ساز هستند.!!! از بابت تعطیلی مونتاژخانه های داخلی ، ما ملت ایران ،لحظه شماری میکنیم.

  • علی علی (4 آذر 1397 ساعت 16:48)

    با سلام
    جای تعجب ندارد که مدیران سایت هم طرفدار خودروسازان باشند پس به همین روند عدم چاپ مطالب بنده و مردم بی دفاع در برابر خودروسازان ادامه بدهید ، شما امانت دارید، یادتان نرود چه می کنید در نزد خدا نتیجه کارتان محفوظ است (بنده و امثال من با درآمد پایین و حقوق کارگری و کارمندی و با هزاران قرض و وام خودرو ثبت نام کرده ایم الان می بینیم با گذشت 10-11 ماه خودرو که دستمان نرسیده هیچ مال باخته ای بیش نیستیم تازه بدهکار جایش با طلب کار عضو شده و خودرو ساز مدعی هم شده است و شما بجای حمایت از ما مطالب مان را چاپ نمی کنید فقط مطالب صاحبان مال و قدرت (خودرو سازان )را چاپ می کنید.

  • علی علی (4 آذر 1397 ساعت 16:39)

    با سلام
    1- ابتدا خودروهای ثبت نامی مردم بدبخت را پس از ده ها ماه انتظار بدهند و اینقدر به مردم گردن کلفتی نکنند و طبق قانون و قرارداد تحویل بدهند.
    2- از کسانی که جدیداٌ و ندانسته در دام این دو خودرو ساز گرفتار شده و ثبت نام نموده اند عذرخواهی کنند .
    3- اگر قرار بر این باشد 5یا 10 درصد زیر قیمت بازار باشد مردم مگر دیوانه اند که 1 یا 2 سال منتظر این ماشین هاباشند، آن موقع اگر می خواهند درش را تخته کرده بروند دنبال تیله بازی خود.(( کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد و مرد کهن ))
    4-با مردم صادق و رو راست باشند تجارت = اعتماد متقابل مشتری و تولید کننده به یکدیگر ولیکن بجای اعتماد مردم شما به سر مردم کلاه می گذارید بنده 14 اسفند 1396در راستای حمایت از تولید ملی ،خودروی ملی سمند ثبت نام نمودم امروز 4آذر1397 است هنوز دعوتنامه نیامده آن موقع که بنده و امثال بنده ثبت نام کردیم دلار ارزان بود و شما با پولهای ما چکار کردید چرا قطعه نخرید برای بنده و امثال من که پول داده بودیم مگر شما برنامه ریزی ندارید ؟!!!!!! چرا آخرسال مالی از جیب بنده و سهامداران ایران خودرو ،... مدیران بی کفایت خودرو ساز که برنامه ریزی ندارند میلیاردی پاداش می گیرند ، پاداش برای کار مدیریتی است نه برای بی کفایتی .

  • ناصر ناصر (4 آذر 1397 ساعت 16:37)

    برای برقراری عدالت سودهای مشارکت خریداران را هم به اندازه افزایش قیمت خودروها افزایش دهید تا نه به خودروساز و نه به مردم ظلم نشود.
    افزایش قیمت دو برابری در عرض 4 ماه برابر سود مشارکت 300 درصدی سالیانه است چرا همیشه مردم باید مورد اجحاف قرار بگیرند؟

  • فرزاد فرزاد (4 آذر 1397 ساعت 16:10)

    یک آرزو دارم و امیدوارم تا قبل از مرگم به آن برسم که آنهم به حقیقت پیوستن قسمت اول تیتر خبر است، تعداد انسانهایی که بدست خودروهای مونتاژ داخل کشته شده‌اند یه طرف و کشته های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و جنگهای آمریکا و عراق و آمریکا و افغانستان طرف دیگر، وجدان کجاست مسئول ؟

  • امیر امیر (4 آذر 1397 ساعت 13:43)

    وای بر دولت و حکومتی که نتواند یا نخواهد از عهده دسیسه و حقه بازی خودروسازان بر بیاید...

  • Mahdi Mahdi (4 آذر 1397 ساعت 12:34)

    10% زیر قیمت بازار؟؟ زحمت میکشین به خدا. جمع کنین این مسخره بازیا رو. لگناشونو انبار کردن حالا به بهونه افزایش قیمت ارز میخوان به قیمت خون پدرشون به مردم قالب کنن. مگه من و امثال من کارگر، حقوقم بر اساس نرخ ارز پرداخت میشه که قیمت ماشین اینطوری حساب بشه؟؟ چرا یکی به فکر این مردم بدبخت نیست؟ چرا اون سالهایی که خودروسازها سودهای میلیاردی میکردن یکی از شماها به فکر مردم نبود؟؟

  • طاها طاها (4 آذر 1397 ساعت 11:15)

    هیچ ایرادی نداره
    چهل سال حمایت مردمی به کجا ختم شد؟
    یک تعداد خودروی بی کیفیت تولید خارج مونتاژ داخل !؟
    یک هوای آلوده ...
    مگه ما مردم تا کی می تونیم تحمل کنیم؟!
    نزدیک به دو برابر قیمت همیشه پول دادیم برای خودرو ، پیش خریدم کردیم اکثرا ، همیشه هم خودرو ساز داره ورشکسته میشه...
    حالا به محض گرونی دلار هم اول میاد میگه تولید داخلی باید برابر بشه...
    ما کارخانه مونتاژ نمی خواستیم که چهل سال حمایت کردیم
    ما کارخانه تولید اتومبیل های با کیفیت ایرانی می خواستیم و می خواهیم.

  • عجبب عجبب (4 آذر 1397 ساعت 10:29)

    نبودنت به ز بودنت . شما دربرنامه های عزرائیل اخلال بوجود آورده اید این بنده خدا هم از دست شما کلافه شده .....

  • me me (4 آذر 1397 ساعت 09:57)

    آخه آدم حسابی! تو که میگی باید 10 درصد زیر قیمت بازار فروخت، این قیمت بازار از کجا اومده؟! ملت رو **** فرض کردید؟؟؟