1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. آخرین مهلت استاندارد سازی به خودروسازان

آخرین مهلت استاندارد سازی به خودروسازان

6 اسفند 1392
  • 0

با وجود اعلام مهلت مجدد به خودروسازان برای ارتقای استانداردهای تولید خودروهای داخلی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست همچنان تاکید می‌کند که مهلت مجددی به خودروسازان داده نشده است. سعید متصدی اظهار کرد: بر اساس توافقی که با وزارت صنایع داشته‌ایم خودروسازان باید تا پایان سال 92 صد درصد محصولات خود را با استاندارد یورو4 تولید کنند؛


اما به‌دلیل عملی نبودن این برنامه با وجود توافق قبلی تا خردادماه سال 92 مهلتی برای اجرایی کردن برنامه‌های ارتقای استاندارد خودروها به خودروسازان داده شده است. وی تصریح کرد: طی بررسی‌هایی که در 6 ماه گذشته در رابطه با موضوع خودروهای غیر‌استاندارد داشتیم متوجه شدیم که تنها از ارتقای استانداردها صحبت می‌شده و برای عملی کردن این صحبت‌ها اقدامی انجام نشده است و حتی دیدیم که خودروسازان برنامه مشخصی هم برای استقرار استاندارد یورو4 نداشته‌اند.

 


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: طی جلساتی که اخیرا با خودروسازان داشتیم قرار بر این شد که با وجود همان توافق‌نامه قبلی خودروسازان تا پایان خردادماه محصولات خود را ارتقاء دهند. متصدی اظهارکرد: خودروسازان عمده و جزء کشور برنامه‌های خود را برای ارتقای استاندارد یورو4 به دولت ارائه کرده‌اند که اگر قرار باشد حتی توافق‌نامه فعلی تمدید شود، همان خردادماه سال آینده است که به آنها مهلت داده شده است.

 




نظرات