1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. در اقدامی عجیب و جالب توجه، خودروسازان افزایش قیمت نمی‌دهند!

در اقدامی عجیب و جالب توجه، خودروسازان افزایش قیمت نمی‌دهند!

18 مرداد 1396
  • 3

با گذشت یک ماه از مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو و اعلام برخی خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت محصولاتشان از همان روز ابلاغ مصوبه، رکود بازار مانع افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها شده است.

 در اقدامی عجیب و جالب توجه، خودروسازان افزایش قیمت نمی‌دهند!

با گذشت بیش از یک ماه از صدور مصوبه شورای رقابت برای افزایش 2.69 درصدی قیمت خانواده پژو و سمند و رشد 1.25 درصدی قیمت خانواده پراید و تیبا، رکود بازار و نبود مشتری باعث شده تا خودروسازان فعلاً برای افزایش قیمت محصولاتشان اقدامی نکنند تا شاید وضعیت بازار بهتر شود. هرچند با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر بازار خودرو رکود بیشتری را تجربه خواهد کرد.

مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو یک ماه پیش صادر شد و در آن زمان تقی زاده، معاون فروش سایپا اعلام کرد که به محض ابلاغ مصوبه شورای رقابت، قیمت محصولات این شرکت خودروساز افزایش خواهد یافت، اما حال با گذشت یک ماه از صدور مصوبه، افزایش قیمتی در مورد محصولات این شرکت صورت نگرفته و به نظر می‌رسد اظهار نظر معاون فروش سایپا بیشتر با هدف بازارگرمی صورت گرفته تا شاید برخی متقاضیان را به خرید خودرو ترغیب کند. هر چند اوایل ماه جاری، سایپا با ارسال نامه‌ای به نمایندگی‌های فروش خود اعلام کرد که افزایش قیمت‌ها شامل خودروهای امانی و پرونده‌های پذیرش‌نشده دعوتنامه‌های ارسال‌شده می‌شود، اما تاکنون هیچ قیمت جدیدی به نمایندگی‌های سایپا ابلاغ نشده است.

در عین‌ حال، وجود رکود در بازار خودرو باعث شده تا ایران‌ خودرو نسبت به عرضه بعضی محصولاتش، سیاست محدودیت را در پیش بگیرد و همین موضوع بر قیمت بازار آزاد این خودروها تأثیرگذار بوده است. در نتیجه قیمت پژو پارس از 36 میلیون و 800 هزار تومان در هفته گذشته به 37 میلیون و 300 هزار تومان طی روزهای جاری رسیده است. همچنین محدودیت عرضه پژو 206 تیپ 5 باعث شده تا قیمت این خودرو با افزایش 500 هزار تومانی طی روزهای گذشته مواجه شود. در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمت 38 میلیون و 600 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

محدودیت عرضه تندر 90 از سوی ایران‌ خودرو نیز باعث شده قیمت این خودرو با رشد 300 هزار تومانی به 40 میلیون تومان برسد. به این ترتیب رکود بازار خودرو باعث شده تا خودروسازان فعلاً برای افزایش قیمت محصولاتشان دست نگه دارند اما به سیاست‌هایی مانند کاهش عرضه روی بیاورند تا قیمت تولیداتشان در بازار تقویت شود.



نظرات

  • ازرپاد ازرپاد (19 مرداد 1396 ساعت 02:16)

    بخدا ما راضی به ضرر خودرو سازها نیستیم !!!!

  • omid omid (18 مرداد 1396 ساعت 18:27)

    این کار نشان می دهد که شورای رقابت وجودش و هزینه کردش خیانت است به بیت المال. تعرفه ها را کم کنید بگذارید ملت از شر مونتاژکارهای چینی شده خلاص شند.

  • علی احبر علی احبر (18 مرداد 1396 ساعت 10:53)

    فکر کنم خودشون هم روشون نشده زیاد کنند قیمت خودرو هاشونو . واقعا باید ارزونشونم بکنند چه برسه به گرون