1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. دفاع گروه بهمن از کیفیت آسا B50F

دفاع گروه بهمن از کیفیت آسا B50F

23 دی 1394
  • 1

به دنبال انتشار گزارش کیفی خودروهای داخلی و اعلام رتبه خودروی آسا در جدول رده‌بندی، گروه خودروسازی بهمن توضیحاتی را در این زمینه ارسال کرد.

در توضیحات این شرکت خودروسازی آمده است:" در دستورالعمل جدید ارزشیابی کیفی مهمترین تغییر در دسته‌بندی خودروهای تولیدی بر اساس کلاس قیمتی صورت گرفت، بر این اساس که کلیه خودروهای تولیدی در پنج کلاس قیمتی ذیل دسته‌بندی شدند:

کلاس 1 : خودروهایی با قیمت بالای 100 میلیون تومان

کلاس 2 : خودروهایی با قیمت 75 تا 100 میلیون تومان

کلاس 3 : خودروهایی با قیمت 50 تا 75 میلیون تومان

کلاس 4 : خودروهایی با قیمت 25 تا 50 میلیون تومان

کلاس 5 : خودروهایی با قیمت زیر 25 میلیون تومان

مقایسه و رتبه‌بندی در هر گروه و کلاس قیمتی بر مبنای متفاوتی صورت می‌گیرد که قیاس دو خودرو در دو کلاس متفاوت مع‌الفارق بوده و مصرف‌کننده نهایی را در ارزیابی محصول دچار ابهام می‌کند. خودروی آسا با قیمت 76 میلیون و 710 هزار تومان در کلاس قیمتی 2، رده کیفی دوم را به خود اختصاص داده است، در صورتیکه این خودرو در کلاس قیمتی 3، در رده کیفی سه ستاره یا بالاتر قرار می‌گرفت.

با توجه به موارد فوق مشخص می‌شود که مقایسه دو خودرو با کلاسهای قیمتی متفاوت اشتباه فاحش بوده و نیاز به توضیح و شفاف‌سازی توسط مراجع اعلام خبر دارد".

از آذر ماه امسال با تغییر دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی (آدیت)، نحوه تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها نیز تغییر کرده و به جای ارائه نمره منفی، تعیین سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره، صورت گرفته است.

در مدل جدید ارزیابی کیفی خودروهای داخلی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، یک ستاره، پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودرو را نشان می‌دهد. در گروه 2 قیمتی جدیدترین رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی نیز تنها دو خودرو قرار دارند. در این گروه قیمتی، خودروی کیا سراتو با کسب سه ستاره از پنج ستاره کیفی در رتبه نخست و خودروی آسا با کسب یک ستاره از سه ستاره کیفی، در رتبه دوم قرار گرفته است.

منبع ایسنا


نظرات

  • حمیدرضا د حمیدرضا د (23 دی 1394 ساعت 15:43)

    هیچ اشکالی وجود نداره
    وقتی قیمتتون توی این بازه است باید در همین گروه هم بررسی بشود.
    اگر قیمتتون در بازه ی 50 تا 75 میلیون تومان بود حق کاملا با شما بود.
    به قول معروف هم خدا را میخواهند هم خرما را