1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ورود خودروهای هیبریدی به سبد ایران خودرو در آینده ای نزدیک + قیمت

ورود خودروهای هیبریدی به سبد ایران خودرو در آینده ای نزدیک + قیمت

6 آبان 1396
  • 0

تا سال 2020 خودروهای جدید ایران خودرو از پلتفرمی جدید و با تکنولوژی های برتر به بازار خواهند آمد.

حسین نجاری مدیرعامل ساپکو، در نخستین همایش سازندگان پلتفرم جدید ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: پلتفرم جدید با همکاری 3 شرکت معروف و پیشرو در طراحی و توسعه خودرو ساخته خواهد شد و فعالیت اصلی در مورد بدته پلتفرم را شرکت Pininfarina از ایتالیا بر عهده دارد.

 ورود خودروهای هیبریدی به سبد ایران خودرو در آینده ای نزدیک + قیمت

وی ادامه داد: در این پروژه هیوندای پاورتک نیز در مورد گیربکس اتوماتیک 6 سرعته همکار این پلتفرم خواهد بود و بیش از 100 عرضه کننده و توالید کننده داخلی نیز ما را در این راه همراهی می کنند.

مدیر عامل ساپکو تصریح کرد: شرکت ایتالیایی قرار است 4 نوع بدن از نوع سدان، هاچ بک، SUV و وانت برای ما طراحی کند. وی افزود: موتور به کار رفته در این خودروهای جدید از انواع احتراق داخلی، دوگانه سوز، هیبریدی و برقی خواهند بود و قرار است تعداد تولیدی از این پلتفرم سالانه 850 هزار دستگاه باشد.

نجاری در مورد اولین محصول ورودی به سبد ایران خودرو که از پلتفرم جدید ساخته خواهد شد نیز گفت: اولین محصول از نوع سدان خانوادگی و دارای دو مدل اتوماتیک و دستی خواهد بود که در مدل اتوماتیک تمام آپشن های خودروی های نوین بازار جهانی در آن وجود خواهد داشت.

مدیر عامل ساپکو سال 2020 را زمان ورود خودروهای جدید ایران خودرو به بازار عنوان کرد و افزود: قرار این است که کلیه خودروهای تولیدی از پلتفرم تازه ایران خودرو، با 70 درصد داخلی سازی وارد چرخه تولید شوند و 30 درصد از تولیدات باید صادر شده و این همان برنامه ریزی است که با شرکای خود در مورد ؟آن به توافق رسیده ایم.

وی در مورد قیمت گذاری این خودروهای جدید گفت: قیمت خودروهای تازه وارد با پلتفرم جدید به صورت میانگین 15 هزار دلار خواهد بود.



نظرات