1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. صادرات اولین محموله وانت آریسان به عراق

صادرات اولین محموله وانت آریسان به عراق

26 آبان 1394
  • 1

 صادرات اولین محموله وانت آریسان به عراق

سعید تفضلی معاون صادرات ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: با توجه به تقاضای بازار عراق برای وانت، ایران خودرو تصمیم گرفت خط دوم سالن تولیدی اسکندریه را به مونتاژ آریسان اختصاص دهد و با ارسال این محموله، بهره برداری از آن خط نیز آغاز می شود.

او با اشاره به برنامه های کلان معاونت صادرات ایران خودرو و معرفی آریسان در بازار عراق گفت: در فاز نخست پنج هزار دستگاه سفارش داده شده که امیدواریم با تلاش و همکاری شرکت نبع زمزم نماینده ایران خودرو در عراق، تا پایان سال جاری محقق شود .

معاون صادرات ایران خودرو، راه اندازی خط تولید وانت آریسان را شروع ورود ایران خودرو به بخش وانت در بازار عراق دانست و پیش بینی کرد در صورت تحقق همه خواسته های مشتری، سهم قابل توجهی از فروش وانت در عراق، در اختیار ایران خودرو قرار گیرد.

تفضلی افزود: سایت تولید ایران خودرو در اسکندریه، از 20 فروردین 93 تاسیس و تولید انبوه محصول در این سایت از اوایل مرداد 93 آغاز شد. در خط اول رانا، سمند، 405 و پارس تولید می شود که با وجود مشکلات بسیار در آن کشور، به تازگی تیراژ تولید این بخش از مرز 10 هزار دستگه گذشت.

او برنامه تولید آریسان در اسکندریه را ساعتی سه دستگاه و روزانه 30 دستگاه ذکر کرد که قابل افزایش به ساعتی 10 دستگاه هست و گفت: هم زمان با ارسال نخستین محموله آریسان، راه اندازی خط دوم تولید در سایت اسکندریه عراق، گام بلند دیگر برای صنعت خودروسازی کشور در عرصه صادرات به شمار می رود.

منبع خط برتر


نظرات

  • گالاردو گالاردو (27 آبان 1394 ساعت 00:11)

    من که خیلی از شنیدن این خبر ذوق زده شدم!!!!!!!!!!