1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. جزئیات قیمت خودروهای صفر در بازار تهران + جدول

جزئیات قیمت خودروهای صفر در بازار تهران + جدول

16 اردیبهشت 1396
  • 0

آتش سوزی در بزرگ‌ترین واحد تامین قطعه کشور که دو هفته پیش اتفاق افتاد، این روزها بازار خودرو را تحت‌تاثیر قرار داده؛ به‌طوری‌که به گفته برخی از دست‌اندرکاران بازار، آتش سوزی موجب کاهش عرضه و به تبع آن افزایش قیمت برخی خودروها شده است.

 جزئیات قیمت خودروهای صفر در بازار تهران + جدول

در این زمینه فعالان بازار در گفت‌وگو با دنیای‌اقتصاد تاکید می‌کنند که عمده‌ترین عامل در کاهش عرضه در شرایط کنونی آتش‌سوزی یکی از شرکت‌های قطعه‌ساز و اخلال در روند تولید برخی خودروها بوده است. به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت با وجود آنکه قیمت برخی محصولات به‌دلیل مشکل در تولید قطعات و کاهش عرضه، افزایش یافته است، اما از آنجا که معاملات در بازار به پایین‌ترین حد خود رسیده است و تقاضایی برای خرید خودرو در بازار نیست، این موضوع التهابی را در بازار ایجاد نکرده است؛ بنابراین آنگونه که به‌نظر می‌رسد، افزایش قیمت این محصولات مقطعی است و با طبیعی شدن روند عرضه، این مشکل برطرف می‌شود.

در این بین هر چند کاهش معاملات در بازار خودرو در ماه‌های ابتدایی سال همچون فروردین و اردیبهشت به رسمی هر ساله بدل شده و دلیل آن نیز رکود فصلی است اما آنگونه که به‌نظر می‌رسد با نزدیکی به انتخابات ریاست‌جمهوری این رکود عمیق‌تر می‌شود.

به گفته فعالان بازار هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم تردیدها برای خرید خودرو نیز افزایش می‌یابد. از آنجا که انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ 29 اردیبهشت برگزار می‌شود، بنابراین پیش‌بینی‌ نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت این است که رکود بازار خودرو تا زمان اعلام نتایج همچنان برقرار باشد. هر چند انتخابات موجب شده که مشتریان در بلاتکلیفی به سر ببرند، اما آغاز ماه رمضان بعد از این اتفاق سیاسی موجب ادامه‌دار شدن رکود خواهد شد؛ چراکه به‌طور معمول مشتریان در ماه رمضان تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که بازار خودرو تا اواخر خردادماه جنب‌و‌جوشی را به خود نخواهد دید.

قیمت کلیه خودروهای صفر در بازار تهران - اردیبهشت ماه 96 :

 جزئیات قیمت خودروهای صفر در بازار تهران + جدول

منبع : ایران جیب



نظرات