درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
سلام
آخه متاسفانه فقط در حد حرف هستش
هر ساله واسه خف گیری شرکت های خودرو ساز و وارد کننده یه سری قانون و تفسیر مفسیر سر هم میکنن آخر کار هم منجر میشه به سر کیسه شل کردن و باج گیری و بیانیه صادر میکنن که بله خودروها رعایت کردن و یا شرکت ها میان اعلام میکنند با رعایت این قوانین باید اینقدر خودرو رو گران کنیم که کشش نداره و مردم قدرت خرید ندارن و این شرکت ها ملی هست و ورشکست میشه و کلی خانواده بیکار میشه و از این چیزها بازم ماست مالی میشه و ادامه زندگی
با سلام.متاسفانه یکی از مشکلات خودرو سازان ما اینه که با مشتری صاف و صادق نیستند.در حالی که در دنیا خودرو سازان برای ارتقا امنیت خودروها تلاش می کنند ،موسسات تست تصادف انها را تست می کنند و از جهت ایمنی تصادف برای سرنشین بزرگسال ،کودک و حتی عابر پیاده به اونها امتیاز می دهند.معمولا هم خودرو سازان برتری مانند بنز ،بی ام دبلیو و تویوتا و... امتیازات بالا در یافت می کنندو خودرو سازان ضعیف مانند بعضی برندهای چینی امتیاز پایین دریافت می کنند.خودرو سازان کشور ما هم که اصلا قائل به تست تصادف نیستند یا تست می کنند و صداشو در نمی آورند یا هم که بعدا ماشین خودش بدون هزینه برای خودرو ساز در تصادفات جاده ای تست میشه.در این لیست 25 تایی من نمیدونم که ملاکهای مرکز استاندارد چه بوده ولی برای شروع اقدام خوبیه و با کمال تشکر به نظر من در این لیست ابهاماتی هم وجود داره مثلا mvm110 که نام اصلی اون chery QQ هستش در سال 2006 از موسسه تست تصادف چین cnap یک ستاره دریافت کرده ولی در تست مدل جدید ترش(chery QQ3 (در موسسه Global NCAP هیچ ستاره ای دریافات نکرده اصلا در این لیست دیده نمیشه )البته اگر تاحالا تولید میشده.این در حالیه که خودرو Hyundai i10 در موسسه تست تصادف اروپا چهار ستاره دریافت کرده که امتیاز خیلی خوبیه که حتی خیلی از خودرو های داخلی هم این امتیاز رو ندارند .این ماشین طبق بررسی مجله autocar جزو پنج city car برتر قرار داره.
نتیجه بررسی و تست فنی پیکاپ آمیکو که طراحی و ساخت شرکت چینی Huanghai است برتری ظاهری این وانت را مشخص می کند وانتی جادار ، نسبتاً مجهز با ظاهری قدرتمند که نمای جانبی و پشت خودرو زیبا و متناسب است اما نمای جلو این خودرو کار را خراب کرده است. در حالیکه طی دو سه سال گذشته بیشتر وانت های جهانی سعی کرده اند چراغ های جلو را به طور افقی کشیده و ظاهری مدرن تر را نمایان سازند این شرکت چینی علاقمند به چراغ های بزرگ و نسبتاً ساده است که ما را بیشتر به یاد خودروهای بی اصالت طراحی داخل کشور می اندازد.
از نظر فنی موتور میتسوبیشی گرچه برند معتبر و معروفی است( البته نه به اندازه تویوتا و نیسان ) اما این موتور ساخت چین و تحت نظر یا تحت لیسانس میتسوبیشی است به قول دوستان بازار خودرو شرکت میتسوبیشی یه پولی گرفته و نقشه ها و قالب ها و طرح ها را به شرکت چینی Huanghai فروخته است. حالا باطن موتور هم مانند ظاهر ژاپنی است یا نه بماند.؟؟؟؟
ایده خوبی که شرکت آمیکو بکار برده تا اقبال عمومی برای خرید این خودرو را بالا ببرد استفاده از سیستم دوگانه سوز در پیکاپ آمیکو است در واقع مهندسان شرکت آمیکو با گازسوزکردن پیکاپ آمیکو (آسنا) سعی در بالا بردن تقاضا و فروش خوب و کسب درآمد فروش بالا از این خودرو دارند غافل از اینکه مردم ایران متفکرتر از آن هستند که فریب این ایده پیش پاافتاده را بخورند همه می دانند در بازار خودرو و در مراکز گاز سوزکردن خودرو ، هزینه گازسوز کردن خودرو بین 700 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان است تازه این نرخ مراکز استاندارد است که کپسول و رگولاتور و اتصالات استاندارد بین المللی می اندازند واگرنه در تعمیرگاه ها و کارگاه های غیراستاندارد نرخ گازسوز کردن به بالای یک میلیون تومان نمی رسد.
در شرایطی که پیکاپ نیسان ژاپنی دست دوم و سرپا و قدرتمند مبالغی بین 35 تا 50 میلیون است و پیکاپ ریچ که مشابه همین پیکاپ ژاپنی با همان طراحی و ظاهر و با موتور پینی مشابه موتور آسنا (پیکاپ آمیکو) با قیمت صفرکیلومتر حدود 67 میلیون تومان و تازه با شرایط خرید اعتباری و پرداخت چند مرحله ای و وام است کدام آدم دیوانه ای می آید و پیکاپ آمیکو (آسنا) را با قیمت بالای صد میلیون می خرد چون پیکاپ آمیکو دقیقاً مشابه ریچ و با موتور مشابه چینی و بدنه مشابه چینی است تنها ظاهری بزرگتر و سنگین تر و دارای مقاومت تونل باد بیشتر است که ظاهرش هم عاریت گرفته از خودروهای آمریکایی است با این تفاوت که وانت آمریکایی دارای بدنه ای با فولاد تقویت شده و شاسی بسیار محکم است ولی بدنه و شاسی خودروهای چینی ........اصلاً قابل مقایسه با آنها نیستند پس براحتی میتوان یک وانت ریچ یا کاپرا خرید و با هزینه ای کمتر از 2 میلیون ( با کفی جدید قسمت بار) آن را دوگانه سوز استاندارد کرد و نیازی به هزینه کردن پنجاه میلیون بیشتر برای دوگانه سوز بودن و ظاهر زیبا داشتن خودرو نیست.
از طرفی آمیکو ادعا کرده وانت آسنا 3.5 تن است که در واقع 2تن وزن خودرو و یک و نیم تن هم بار می کشد البته این را در عمل باید دید چرا که معمولاً برای جلوگیری از فشار به موتور و صدمه دیدن گیربوکس و پلوس بردن بار بالای یک تن کار اشتباهی است البته وانت های مزدا و ریپ و کاپرا هم توان بردن بار یک تنی را دارند حتی پیکان وانت هم این توانایی را دارد اما با سرعت کم و احتیاط این امر امکان پذیر است.
تنها وانت نیسان یا همان زامیاد و سایپا توان بردن بارهای تا دو تن را به دلیل شاسی و بدنه قوی دارند البته این نوع بارکشی در جاده ها و با سرعت بالای 60 کیلومتر بسیار خطرناک و غیر ایمن است.
در کل میتوان گفت بیشترموتورهایی که برای انواع وانت تک کابین و دو کابین(پیکاپ) توسط شرکت های چینی طراحی و ساخته می شوند انواع طراحی های میتسوبیشی و تحت لیسانس میتسوبیشی است که در چین ساخته و مونتاژ می شود و بجز برخی قطعات حساس و پیچیده که ساخت ژاپن و کره است تمام اجزای این موتورها در چین ساخته و مونتاژ می شود که در سال های اولیه استفاده کارکرد قابل قبولی دارند اما به دلیل ضعیف بودن آلیاژ بکار رفته در این موتورها و پایین بودن تکنولوژی کارخانه های خودرو سازی چین ، استهلاک این موتورها به تدریج افزایش می یابد و عمر مفید موتورهای ساخت چین پایین است و باید گفت که این موتورها یک بار مصرف هستند و ارزش تعمیر ندارند.
۲۰۶، تیبا ، ۴۰۵،از هیوندا آی۱۰ استاندارترن