1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. توضیحات وزیر صنعت در مجلس در مورد صنعت خودرو قانع کننده نبود

توضیحات وزیر صنعت در مجلس در مورد صنعت خودرو قانع کننده نبود

5 آبان 1395
  • 0

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه توضیحات وزیر صنعت در مورد صنعت خودرو قانع کننده نبود، افزود: قرار بود قرارداد جدید را بیاورند اما وزیر با این استدلال که هنوز امضاء نشده و پیش نویس است آن را به مجلس نیاورد.

سید جواد حسینی‌کیا در خصوص جلسه کمیسیون صنایع که با حضور وزیر صنعت برگزار شده بود، اظهار داشت: در ابتدای این جلسه نمایندگان سوالات خود را از وزیر صنعت مطرح کردند و وزیر هم تا حدودی به سوالات پاسخ داد.

وی با بیان اینکه سوال یکی از نمایندگان چرایی عدم ارائه شرح وظایف وزارت صنعت در ۶ ماه گذشته بود، افزود: سوال دیگر یک نماینده علت عدم برخورد وزارت صنعت با حقوق بگیران نجومی فولاد مبارکه، مس، آلومینیوم و ذوب آهن بود . البته نماینده دیگری از وزیر در مورد چرایی هزینه بالای ۷ طرح فولادی سوالی مطرح کرد زیرا هزینه تولید هر تن فولاد در اروپا ۱۳۰ میلیون یورو است در حالی که در ایران هزینه هر تن ۲۰۰ میلیون یورو تمام می‌شود که این هزینه بسیار بالا است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه چرایی ایجاد فروشگاه‌های کوروش در استان‌ها دیگر سوال نمایندگان بود که در آخر توضیحات وزیر در مورد سه پرسش نمایندگان قانع کننده نبود، گفت: قرار شد وزیر در مورد هزینه های ۷ طرح فولادی، حقوق های نجومی فولادی ها و دلایل ایجاد فروشگاه های کوروش بدون مجوز استان ها در صحن علنی مجلس توضیح دهد.

حسینی کیا در ادامه در خصوص پرسش‌های نمایندگان در مورد قراردادهای جدیدی خودرویی از وزیر صنعت، گفت: به اعتقاد نمایندگان قرارداد جدید رنو با ایدرو و مشارکت این شرکت با ایران خودرو و سایپا رقابتی را در بازار ایجاد نمی‌کند. البته نمایندگان تأکید داشتند که وزیر در مورد تعهداتی که طرف خارجی باید در این قراردادها اجرایی کند هم باید توضیحاتی دهد چراکه هنوز مشخص نیست ما چه ضمانت‌هایی را از طرف خارجی برای الزام او به اجرای تعهدات گرفته‌ایم.همچنین این پرسش که آیا ما در این قراردادها همچنان مونتاژ کاری محصولات خارجی را انجام می دهیم یا واقعا تکنولوژی هم وارد کشور می‌شد مطرح شد.

وی تصریح کرد: وزیرصنعت تأکید داشت که قرارداد جدید رنو و ایدرو هنوز امضاء نشده و پیش نویس است اما تمام دغدغه های نمایندگان در مورد صنعت خودرو در قراردادهای جدید دیده شده و ما تأکید زیادی بر انتقال تکنولوژی داریم. این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه توضیحات وزیر صنعت در مورد صنعت خودرو هم قانع کننده نبود، افزود: قرار بود متن قرارداد جدید را بیاورند اما وزیر با این استدلال که هنوز امضاء نشده و پیش نویس است آن را به مجلس نیاورد. در مجموع قرار شد در جلسه دیگری این موضوع با حضور وزیر صنعت مورد ارزیابی بیشتری قرار گیرد.

منبع:تسنیم



نظرات