1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. فروش پژو 508 با قیمت 2/4 برابر قیمت های جهانی ؟!!!

فروش پژو 508 با قیمت 2/4 برابر قیمت های جهانی ؟!!!

20 تیر 1396
  • 59

اخیرا شرکت ایکاپ از طریق نمایندگی های منتخب ایران خودرو اقدام به پیش فروش پژو 508 با قیمت قطعی 179 میلیون تومان با زمان تحویل 10 روزه نموده است . مدل های پژو 508 پیش فروش شده اعلام نشده است و معلوم نمی باشد که با مدل 2016 بفروش می رسند یا مدل 2017 ؟

 فروش پژو 508 با قیمت 2.4 برابر قیمت های جهانی ؟!!!

برای بررسی قیمت و مدل این خودرو به سایت گمرک ایران مراجعه کردیم . در سایت گمرک در حال حاضر فقط اطلاعات آماری مربوط به ماه فروردین امسال ارایه شده است . با بررسی دقیق این جداول به اطلاعات خیلی قابل توجهی در مورد پژو 508 و همچنین خودروهای وارداتی دیگری که از طریق ایران خودرو وارد می شوند برخورد کردیم که شامل رنو کپچر و پژو 301 می باشد که به بررسی هریک از آنها خواهیم پرداخت .

پژو 508 :

 فروش پژو 508 با قیمت 2.4 برابر قیمت های جهانی ؟!!!

آمار رسمی منتشر شده گمرک ایران حاوی این مطلب می باشد که پژو 508 های وارداتی ساخت کشور فرانسه با سال ساخت 2016 و عرضه آن هم با مدل 2016 می باشد . موتور آنها 1600 سی سی و دارای توربو شارجر می باشد . قیمت ارزی پژو 508 برابر با 23.242 دلار می باشد و قیمت ریالی آن برابر با 753.397.416 ریال می باشد که با تقسیم مبلغ ریالی به دلاری مشاهده می شود که این خودرو با ارز دولتی 3.241 تومانی وارد شده اند .

مطلب جاب توجه در این زمینه قیمت فروش این خودرو توسط شرکت ایکاپ (ایران خودرو- اتومبیل پژو ) به میزان 179 میلیون تومان می باشد که تفاوت خیلی فاحشی دارد با قیمت وارداتی . با در نظر گرفتن هزینه های گمرک و عوارض ورودی ، مالیات ، هزینه های شماره گذاری ، بیمه و غیره قیمت پژو 508 تقریبا 2.4 برابر قیمت دلاری آن به فروش خواهد رسید که بسیار بیشتر از حد تصور می باشد و واقعا دلیلی برای این تفاوت قیمت نتوانسته ایم پیدا کنیم .

 فروش پژو 508 با قیمت 2.4 برابر قیمت های جهانی ؟!!!

پژو 301 :

 فروش پژو 508 با قیمت 2.4 برابر قیمت های جهانی ؟!!!

ایران خودرو هنوز پیش فروش این خودرو را اعلام نکرده است و قیمت نهایی و دقیق آن مشخص نشده است . ولی این خودرو هم در سال 96 وارداتی به کشور داشته است که طبق جداول منتشرشده رسمی توسط گمرک ایران پژو 301 وارداتی ساخت کشور اسپانیا و مدل ساخت آن 2016 و مدل عرضه آن نیز 2016 می باشد . موتور آن 4 سیلندر و 1600 سی سی می باشد که با گیربکس اتوماتیک وارد شده است . قیمت ارزی آن 10.094 دلار می باشد و قیمت ریالی پژو 301 برابر با 327.110.493 ریال می باشد که مشاهده می کنیم این خودرو هم با ارز دولتی 3.241 تومان وارد کشور شده است .

نکته جالب توجه در مورد 301 اظهار نظر مدیر عامل ایران خودرو می باشد که در بهمن‌ماه 94 گفته بود :

قیمت پژو ۳۰۱ دنده‌ای در ایران را ۵۸ میلیون تومان و نسخه اتومات آن را 62 میلیون تومان پیش‌بینی کرده بود.

با توجه به تجربه پژو 2008 و قیمت گذاری های مختلف در مورد این خودرو خیلی دور از ذهن می باشد که پژو 301 را با این قیمت اعلامی عرضه کنند و مطمئنا شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود .

 فروش پژو 508 با قیمت 2.4 برابر قیمت های جهانی ؟!!!

رنو کپچر :

 فروش پژو 508 با قیمت 2.4 برابر قیمت های جهانی ؟!!!

خودروی دیگری که در این جا به بررسی آن می پردازیم رنو کپچر وارداتی می باشد که انحصار واردات آن متعلق به ایران خودرو می باشد . بر خلاف تصور خیلی از مردم رنو کپچر وارداتی به کشور ساخت کشور اسپانیا می باشد که سال ساخت آن 2016 و مدل آن برای فروش 2017 می باشد . موتور این خودرو 4 سیلندر و 1200 سی سی و دارای توربو شارجر و با گیربکس اتوماتیک وارد می شود . قیمت ارزی آن 14.823 دلار می باشد و قیمت ریالی آن برابر با 480.489.240 ریال می باشد که با ارز دولتی 3242 تومانی وارد کشور شده است .

در مورد رنو کپچر هم نکته جالب توجه قیمت فروش این خودرو توسط ایران خودرو که برابر با 109 میلیون تومان می باشد که باز هم تفاوت چشمگیری با قیمت وارد شده این خودرو دارد . نکته دیگر حذف برخی از آپشن ها از رنو کپچر وارداتی می باشد به عنوان مثال نبود سقف بازشو (سان روف) به شدت تو ذوق خریدار می زند و یکی از آپشن هایی می باشد که تقریبا همه خودروهای چینی هم آن را دارا می باشند .

 فروش پژو 508 با قیمت 2.4 برابر قیمت های جهانی ؟!!!

نتیجه گیری :

با توجه به توضیحاتی که ارایه شد و همچنین با در نظر گرفتن این موضوع که ایران خودرو برای واردات خودروهای خود از ارز دولتی استفاده می نماید مطمئنا مردم خوشحال خواهند شد تا مسئولین ایران خودرو و شرکت ایکاپ دلیل عرضه این محصولات با قیمت های چند برابری نسبت به سطح جهانی را برای شفاف سازی اذهان عمومی ارایه نمایند . چه دلیلی می تواند وجود داشته باشد که خریداران این محصولات در ایران می بایستی چند برابر بقیه کشورهای خارجی به خصوص کشورهای همسایه نظیر ترکیه و امارات مجبور به پرداخت این مبالغ باشند . چرا دولت و دیگر ارگانهای تصمیم گیرنده در کشور نسبت به تحقیق و بررسی این موضوع اقدام عملی انجام نمی دهند و فقط خریداران در این زمینه متضرر خواهند بود .

بسایر خوب می شود که شرکت ایران خودرو هم مانند برخی از نمایندگان رسمی واردات کننده خودرو در کشور به تشریح هزینه های خرید ، حمل ، بیمه ، عوارض ورودی و غیره بپردازد تا خریدار با اطلاع کافی از همه شرایط نسبت به خرید از ایران خودرو اقدام نماید و از این همه شایعه ، بحث و مجادله در مطبوعات و اذهان عمومی و همچنین شبکه ها و فضاهای مجازی کاسته شود .



نظرات

  • محمد محمد (27 آذر 1396 ساعت 08:22)

    آخه ظلم تا چه حد

  • A A (9 مهر 1396 ساعت 08:42)

    ان زمان که به اسم ساده زیستی مردم رو عقده ای کردن برای همین مسئله بود که بخاطر یکم لعاب اونم چینی و کره ای کلی پول بدیم و صدامونم در نیاد حالا میفهمین چطور فرهنگ مردم را عوض میکنن

  • جزایری جزایری (28 شهریور 1396 ساعت 15:14)

    شما اصلا" میدونی معنی ارزش افزوده چیه!؟ گمان نمی کنم، ارزش افزوده ، عوارض و مالیاتی است که مقدار آن حداکثر 9% قیمت تمام شده محصول (اعم از تولیدی یا خدماتی) است ، دقت کن، قیمت تمام شده نه قیمت فروش. حالا 9% به قیمت فروش و نه تمام شده، این خودروها اضافه بکن ببینم اینقدر تفاوت از زمین تا آسمونی داره باز هم!!!؟

  • مجتبی مجتبی (27 شهریور 1396 ساعت 11:03)

    درست میشه انشاله . سختیش صد سال اولشه

  • علی علی (27 شهریور 1396 ساعت 08:25)

    دولت تدبیر و امید که فقط شعار میداد الآن کجاست ؟ بابا ما آزادی نمیخوایم ما اقتصاد قوی میخایم. خودمون بلدیم آزاد باشیم و آزادی داشته باشیم. با جیب خالی و این گرونی گوربابای آزادی و شعارای الکی و صدمن یه غاز !

  • ایرانی ایرانی (8 شهریور 1396 ساعت 02:36)

    تقصیر ملته کی میخرن،نخرین آقا نخرین خب

  • hasan hasan (7 شهریور 1396 ساعت 20:27)

    با درود بر هموطنان مشنگ و همیشه فریاد در جو و همیشه راضی درخفای خودم که هر بلای سرشون بیاد ان را کرده خداوند میدانند و شکر به جای میاورند و چشم امید به سامان زندگیشانبه دست مشتی لمپن و لیبرال تسیبیح به دست دارند بورژوازها عاشق جامعه ابله و مطیع اند . دلیل بدبختی جامعه ایرانی اطلاعته بی چون و چرا .

    دانیال دانیال (3 مهر 1396 ساعت 08:40)

    شما خودت هم جزو این ملت مشنگ هستی حاجی

  • فرشید فرشید (26 مرداد 1396 ساعت 00:45)

    واقعا آخرش چی میشه
    یعنی باید تا آخر عمرمون اینجوری زندگی کنیم؟؟؟!!

  • محمد محمد (20 مرداد 1396 ساعت 08:36)

    باسلام
    ایران خودرو وسایپا ورحق مردم ایران به اندازه زیادی ظلم کردن
    ماانقلاب نکردیم که جیب این دوتاکارخونه راپرکنیم شمافکرمیکنید
    ایا خداوند تخاص این همه کشتارروکه توجادها که براثرمنفعت طلبی اینا داره انجام میشه نمیده وایندگان به اینا لعنت نمیفرستن
    ونه پرایدمستحق این مردمه که اینقدرداره نوجادها جنایت میکنه یابقیه خودروهایی که تولید میشه ولعنت الله علی القوم الظالمین

  • محمد محمد (20 مرداد 1396 ساعت 08:27)

    باسلام
    ایران خودرو وسایپا ورحق مردم ایران به اندازه زیادی ظلم کردن
    ماانقلاب نکردیم که جیب این دوتاکارخونه راپرکنیم شمافکرمیکنید
    ایا خداوند تخاص این همه کشتارروکه توجادها که براثرمنفعت طلبی اینا داره انجام میشه نمیده وایندگان به اینا لعنت نمیفرستن
    ونه پرایدمستحق این مردمه که اینقدرداره نوجادها جنایت میکنه یابقیه خودروهایی که تولید میشه ولعنت الله علی القوم الظالمین

  • محمد محمد (20 مرداد 1396 ساعت 08:03)

    باسلام
    ایران خودرو وسایپا ورحق مردم ایران به اندازه زیادی ظلم کردن
    ماانقلاب نکردیم که جیب این دوتاکارخونه راپرکنیم شمافکرمیکنید
    ایا خداوند تخاص این همه کشتارروکه توجادها که براثرمنفعت طلبی اینا داره انجام میشه نمیده وایندگان به اینا لعنت نمیفرستن
    ونه پرایدمستحق این مردمه که اینقدرداره نوجادها جنایت میکنه یابقیه خودروهایی که تولید میشه ولعنت الله علی القوم الظالمین

  • داوود داوود (5 مرداد 1396 ساعت 14:34)

    نکته اول اینکه ارز خرید خودرو ارز مرجع نیست بلکه ارز آزاد است دوم اینکه عاملی که باعث میشه خودروهای وارداتی گرون دربیاد پرداخت های قانونیه که دولت از واردکننده میگیره و البته گران فروشی وارد کننده هم هست. و سوم اینکه این قبمت ها قبمت کارخانه هست و هر جایی غیر از ایران هم بحواد صادر بشه مالیات ارزش افزوده و عوارض واردات و حق بیمه و مخارج نمایندگی و حمل و نقل و هزینه شماره گذاری بهش اضافه میشه

  • علی علی (2 مرداد 1396 ساعت 11:35)

    تعرفه و ارزش افزوده در ارقام جداول درج نشده
    دوس دارین با ارائه مطلب غلط جلب مخاطب کنی؟

    بهنام بهنام (3 مرداد 1396 ساعت 12:34)

    شما تعرفه و ارزش افزوده رو چطوری حساب کردی که 2.4 برابر شده منصفانه، برادر؟

    ایرانی ایرانی (31 مرداد 1396 ساعت 10:41)

    سود کارخانه اصلی از تولید خودرو با تمام هزینه هاش ، کمتر از سودی است که اینجا می برند

  • علی علی (21 تیر 1396 ساعت 20:03)

    وقتی خودرویی غیر داخلی وچینی نیست مردم چی بخرند؟ بیشتر مرم هم که پول خرید خودروی خارجی را با این قیمتها ندارند. پس نتیجه می گیریم همه چی حساب شده است. پس چه باید کرد؟

  • سهراب سهراب (21 تیر 1396 ساعت 18:21)

    سلام،
    همین چندسال پیش مدیر ایران خودرو در جواب مجری تلویزیون
    که پرسید چرا قیمت محصولات شما در خارج اینقدر پایینه ولی در ایران این همه بالاست گفت چون در خارج محصولات مارو بیشتر از
    این نمیخرند ولی در ایران با هرقیمتی که اعلام میشه مردم خریدارن، پس چرا ما نفروشیم؟ سازمان حمایت از مصرف کننده
    هم بهتره اسمشو بزاره حمایت از تولید کننده.
    تازه عمق فاجعه اون جاست که شما قیمت خودرو را با دلار 3800تومانی محاسبه میکنی اینقدر فرق داره حالا آقایون با دلار
    دولتی این ماشینها و قطعات رو وارد میکنن.
    واقعاً از ماست که بر ماست.

  • k k (21 تیر 1396 ساعت 13:01)

    اینا مردم رو شناختن هرجور دلشون میخواد قیمت میذارن مردم هم که ساده بدبخت

  • saba saba (21 تیر 1396 ساعت 09:42)

    درتایید گزارش فوق فقط باید تاسف خورد که متاسفانه هیچ اراده ای برای برخورد باتخلفات واضح خودروسازان یله (مافیای وابسته به سیاسیون) ودر راس انها ایران خودرو وسایپا وجود ندارد . سالهاست که این دو خودرو ساز به حیاط خلوت سیاسیون چپ وراست ،سیاسیون ورشکسته و معزول وخانواده و عوامل سیاسیون شاغل در هر دوره ای بصورت گردشی تبدیل شده است و بواسطه همین ارتباطات هیچ اراده ای برا ی برخورد با انها وجود ندارد..

  • saba saba (21 تیر 1396 ساعت 09:31)

    درخواست شما برای نظارت نهادهای کشور بر خودرو سازان داخلی را دیدم یادم امد که همین تقریبا سه سال پیش فرزند یکی از مدیران ارشد یکی از سازمان های نظارتی کشور که بعنوان مدیر در یکی از این خودروسازان مشغول به کار بود دارفانی را وداع گفت ?!

  • وحید وحید (21 تیر 1396 ساعت 08:36)

    مقصر فقط خود مردمن

  • DAVOUD DAVOUD (21 تیر 1396 ساعت 08:26)

    خیلی جالبه خودرو سازهایی که ادعای تولید داخلی و حمایت از خودروهای ملی را دارند، تبدیل شدن به دلال های خودروهای خارجی اون هم به چندین برابر قمیت. تا زمانی که مردم هم خودروهای بی کیفیت داخلی رو میخرن و هم خودروهای خارجی رو به چند برابر قیمت براش صف میکشن اوضاع روز به روز اسفناکتر میشه. فقط یک چیز میشه گفت : از ماست که برماست