1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تاخیر سایپا در تحویل خودرو ها به مشتریان , به دلیل افزایش تقاضای بازار

تاخیر سایپا در تحویل خودرو ها به مشتریان , به دلیل افزایش تقاضای بازار

3 مرداد 1395
  • 12


معاون فروش و بازاریابی سایپا گفت: به دلیل افزایش بیش از انتظار تقاضا در بازار، ما نتوانستیم در تحویل به موقع خودرو به مشتریان به طور کامل به تعهدات خود عمل کنیم و تحویل خودرو با اندکی تاخیر همراه است. این در حالیست که تولید ما نسبت به سال گذشته 18.5 درصد افزایش داشته است.

تقی‌زاده با تائید افزایش فروش این شرکت در روزهای اخیر اظهار داشت: به طور کلی در سال جدید شاهد افزایش تقاضا در بازار خودرو بودیم و با توجه به اینکه گروه خودروسازی سایپا یکی از تامین کننده‌های اصلی بازار خودرو ایران است این افزایش بر روند کار این شرکت نیز اثر گذاشته است.

رضا تقی زاده ماکویی ادامه داد: در سال جدید تاکنون 230 هزار دستگاه تقاضا داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش داشته و بیشتر درخواست‌‌ها برای خودروی پراید و تیبا بوده است. این در حالی است که امروز 30 درصد خودروهای موجود در بازار ایران را این دو محصول تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: در بخش خودروهای با رده قیمتی 66 میلیون تومان به بالا سایپا دارای بیشترین سهم بازار است و در بخش وانت سواری نیز در حدود 55 درصد سهم این گروه خودروسازی است.

تقی زاده اضافه کرد: امسال نیز 12 محصول جدید را روانه بازار کرده‌ایم و تاکنون استقبال خوبی از آنها صورت گرفته که از جمله می‌توان به خودروهای برلیانس، ساندرو و آریو اشاره کرد و آن طور که از ظواهر امر پیداست این استقبال شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم امیدواریم در زمستان ساینا هاچ بک را به بازار عرضه کنیم که البته قیمت نهایی این محصول هنوز مشخص نشده است.

معاون فروش و بازاریابی سایپا تصریح کرد: ما در سال جاری تغییراتی در سیستم و طرح‌های فروش خود انجام دادیم و سعی کردیم این اصلاحات به نفع مشتری باشد، به طور مثال ما در سال قبل بابت تسهیلاتی که به مشتریان می دادیم سود 31 درصد می‌گرفتیم که امسال این عدد کاهش یافته و با توجه به نوع خودرو و مدت زمان پرداخت، این عدد از صفر تا 21 درصد متغیر است.

تقی زاده ادامه داد: از طرف دیگر سعی کردیم تا حد ممکن مبلغ پیش پرداخت را پایین بیاوریم تا افراد بیشتری را بتوانند از محصولات گروه سایپا استفاده کنند، علاوه بر این موارد و همزمان با افزودن بر تنوع محصول، سطح و کیفیت خدمات پس از فروش و سرویس دهی به مشتریان را نیز بالا بردیم.

تقی‌زاده گفت: به دلیل افزایش بیش از انتظار تقاضا در بازار، ما نتوانستیم در تحویل به موقع خودرو به مشتریان به طور کامل به تعهدات خود عمل کنیم و تحویل خودرو امروز با اندکی تاخیر همراه است. این در حالی است که تولید ما نسبت به سال گذشته 18.5 درصد افزایش داشته است.

معاون فروش و بازاریابی سایپا در مورد علل تاخیر عنوان کرد: یکی از علل تاخیر کمبود قطعات است. با توجه به حساسیت و سخت‌گیری که سایپا در مورد کیفیت قطعات دارد برخی از آنها برگشت می خورند. وی تاکید کرد در رویکرد جدید سایپا، ما به هیچ عنوان کیفیت را فدای سرعت نخواهیم کرد از طرف دیگر ما خود را متعهد به مشتریان می دانیم. در حال حاضر هیچ خودرویی در انبارهای این شرکت وجود ندارد.

تقی‌زاده با اشاره به میزان تولیدات این شرکت در سال جاری گفت: مطابق آماری که به بورس ارائه کرده‌ایم میزان تولید گروه خودرو سازی سایپا در سال جاری 530 هزار دستگاه خواهد بود همچنین براساس روند فعلی تقاضا و تولید، انتظار داریم آن را افزایش دهیم.

منبع: ایران جیب



نظرات

  • شهربانو لطفی شهربانو لطفی (11 آذر 1397 ساعت 10:47)

    با سلام
    طی مصوبه شماره 7415 مورخ 95/01/28 هبأت وزیران ، اولا: هنگام پیش فروش اطمینان از تأمین cbu , ckd توسط عرضه کننده الزامی است یعنی باید شرکت اول مطمئن باشه تأمین قطعه می تواند بکند بعد پیش فروش کند .
    دوماً : حداکثر زمان پیش فروش 12 ماهه
    ثالثاً: فقط با رضایت مشتری می توانند خودرو جایگزین کنند و در حد خودرو ثبت نامی
    با استناد به این مصوبه درخواست رسیدگی از مراجع قضایی رو داریم قبل از اینکه تمامی خودرو ها به صورت سبدی در نمایندگی ها به فروش رود .
    متشکریم

  • امیدبندری امیدبندری (26 مهر 1397 ساعت 01:19)

    والا منم تیبا۲ . ۲۹\۵ تکمیل وجه شده قراردادهم سی روزه کاری بوده الان از شصت روزم گذشته و اما خبری نیس ک نیس
    .
    ایا کسی علت رو میدونه یا خبری داره راجبش .
    .
    لطفا بهم بگین ممنون میشم

  • احمد احمد (21 تیر 1397 ساعت 02:02)

    خدایی حرف خنده دار و تخیلی زد
    "در رویکرد جدید سایپا، ما به هیچ عنوان کیفیت را فدای سرعت نخواهیم کرد"
    مگه چیزی به نام کیفیت تو سایپا وجود داره ؟؟؟

  • ابراهیم ابراهیم (29 اردیبهشت 1397 ساعت 19:21)

    آقا برج ۱۱پارسال۹۶ کوییک ثبت‌نام کردم گفتن اردیبهشت تحویل الا ۳۰ اردیبهشت میرم نمایندگی میگن بایدصبر کنید می‌گم کی تحویل میدید میگن معلوم نیست

  • در انتظار در انتظار (4 مرداد 1395 ساعت 13:28)

    من هم ساندروتحویل خرداد ثبت نام کردم ولی فکرنکنم تحویل مرداد هم بشه .درانتظارم انتظار...

  • علی علی (3 مرداد 1395 ساعت 17:53)

    خودرو پراید گاز سوز درآخر فروردین ماه ثبت نام کردم تحویل اول خرداد الان دوم مرداد ماه هنوز خبری از دعوت نامه نشده و تماس می گیرم جهت پیگیری میگن خودرو بنزین سوز بگیر لطفا رسیدگی نمایید .

  • Ali Ali (3 مرداد 1395 ساعت 16:49)

    اگه این همه درخواست خرید دارین چرا این همه خودرو در نمایشگاه ودست کارمندان نمایندگی ها به صورت کارتکس به فروش میرسد شرکت سایپا به محض دریافت وجه ثبت نام ویا تکمیل وجه تو فاز تاخیر میره ودیگه حتی جواب مشتری روهم نمیدن خدا وکیلی اگه کسی کاره ای هست یه سری به نمایندگی های اصفهان بزنه ببینه بنگاه ماشینه یا نمایندگی سایپا

  • اصغری اصغری (3 مرداد 1395 ساعت 16:33)

    به هیچ عنوان شرایط به نفع خریدار تغییر نیافته است.مثلادر فروش خودروی سراتو قبلا دارای 40میلیون وام بدون بهره حتی روی گیربکس دستی با بهزپرداخت 24ماهه بود که این وام اکنون به 35میلیون بر روی گیربکس دستی و 40میلیون برهی نوع اتوماتش است،با این تفاوت که باز پرداخت از 24ماه به 15ماه تغلیل یافته است.و اگر شما بازپرداخت طولانی تری بخواهید بهش سود میخورد10%

  • امیدتویوتا امیدتویوتا (3 مرداد 1395 ساعت 16:04)

    اقا من تمام مشکلات شما رو درک میکنم ولی یه کارگر دارم برج 2 ثبت نام کرده برای 132 تحویل برج 3 بوده هنوز هیچ خبری نیست که نیست.ما که درک میکنیم ولی مردم رو نمیدونم.

  • مهدی مهدی (3 مرداد 1395 ساعت 15:14)

    بابا ماشینمو میخوام
    شما باید طوری برنامه ریزی کنید که مشتری سر وقتش ماشین رو تحویل بگیرد
    کیفیت هم جز وظایف شماست

  • امید امید (3 مرداد 1395 ساعت 15:01)

    آقای عزیز وقتی ظرفیت تولیدت محدوده چرا بی حد و حساب کتاب ثبت نام میکنی ؟ مگه مردم مسخره شما شده اند ؟ قرار بوده خودرو ساندرو ما رو تیرماه تحویل بدید الان سوم مرداد ماه است هنوز خبری از دعوتنامه هم نیست !!!!! حتما در پاسخ خواهید گفت سود مشارکت میگیرید . من هم در جواب میگم آقای عزیز سود مشارکت نخواهیم باید کی رو ببینیم؟

    شاپور شاپور (4 مرداد 1395 ساعت 00:59)

    امید جان من که ساندرو تحویلم خرداد بوده هیچ خبری نیست شما رو شهریوری چیزی حساب کن ، .... اینها از پل گذشته تا مشتری های ناچاری مثل من و شما دارن.