1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خط تولید سایپا در الجزایر راه اندازی شد

خط تولید سایپا در الجزایر راه اندازی شد

22 دی 1395
  • 2

منابع محلی در الجزایر شامگاه سه شنبه اعلام کردند، خط تولید شرکت سایپا در الجزایر در ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند/فروردین) در استان تیارت الجزایر به مرحله تولید می رسد.

مقام های محلی استان تیارت الجزایر افزودند: قرار بود این خط تولید در ماه ژانویه به بهره برداری برسد، اما به علت تغییر مکان احداث شرکت، خط تولید سایپا در ماه مارس به مرحله تولید خواهد رسید.

بنابر گزارش خبرگزاری الجزایر، محی الدین طاحکوت رئیس شرکت الجزایری طاحکوت (سیما موتور) الجزایر که سایپا با مشارکت این شرکت قرار است خط تولید خود را در الجزایر به بهره برداری رساند، گفت: این طرح مهم است و همکاری با شرکت سایپا باعث رونق اقتصادی در الجزایر، تولید خودروهای ارزان قیمت و اشتغال زایی برای جوانان الجزایری خواهد شد.

وی گفت: هدف تنها تولید خودروهای سایپا در الجزایر نیست بلکه الجزایر دروازه ای برای ورود خودروی های شرکت سایپا به بازار آفریقا خواهد بود.
پیشتر مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، زمان آغاز بهره برداری خط تولید سایپا در کشور الجزایر را پایان امسال اعلام کرده بود.

مهدی جمالی گفته بود: پروژه الجزایر در راستای توسعه صادرات و برای برخورداری از حمایت های ناشی از تولید در آن کشور از سال گذشته آغاز شده است.
کل حجم سرمایه گذاری در این پروژه حدود ۵۰ میلیون دلار برآورد می شود.که سهم شرکت سایپا ۲۵ درصد و سهم طرف الجزایری ۷۵ درصد ذکر شده است.

محصولات مورد توافق برای تولید در الجزایر شامل پنج مدل خودرو سواری (تیبا، تیبا ۲، ساینا، سایپا ۱۱۱ و سایپا ۱۳۱) و سه مدل وانت (پادرا، سایپا ۱۵۱ و ریچ) و یک مدل خودروی تجاری است.

منبع:ایرنا



نظرات

  • رضا رضا (22 دی 1395 ساعت 21:21)

    این بیچاره ها بدتر از ما چقدر از صنعت روز خودرو عقبن که تازه میخوان پراید تولید کنن....

  • saeed saeed (22 دی 1395 ساعت 20:58)

    اونا بازچه بدبختی ان که این آشغالهارومیخوان سوارشن