1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مامور مخفی سایپا در هندوستان شکار عکاسان شد

مامور مخفی سایپا در هندوستان شکار عکاسان شد

16 بهمن 1396
  • 1

یک وب‌سایت هندی با انتشار تصاویری جالب، خبر از آزمایش خودروی جدید شرکت سایپا در کشور هند با کمک گروه رنو-نیسان داده‌ است. روزنامه هفت صبح پیش‌تر از طرح سایپا برای تولید یک خودروی مدرن و اقتصادی مطابق آخرین استانداردهای روز اروپا پرده برداشت و خبر داد که قرار است نتیجه نهایی پروژه اس‌پی با کمک قطعه‌سازان ایرانی و بین‌المللی در بازه قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تولید و به فروش رسد.

 مامور مخفی سایپا در هندوستان شکار عکاسان شد

حال افشای تصاویر یک خودروی مزین به نشان سایپا در اطراف شهر چنای هند خبر از همکاری توامان گروه برجسته صنعتی رنو-نیسان با سایپا برای توسعه سبد جدیدی از محصولات اقتصادی و ارزان در قالب یک سرمایه‌گذاری (جوینت ونچر) می‌دهد. برمبنای تصاویری که تعدادی از وبسایت‌های خودرویی هندی منتشر کرده‌اند، گویا سایپا با همکاری گروه رنو –نیسان در حال توسعه و تکمیل نخستین محصول از پلتفورم اس‌‍پی ۰ است. این شرکت که مدت‌هاست از طرح خود برای تولید سدانی اقتصادی و ارزان اما مدرن و ایمن پرده برداشته، تلاش دارد تا در میانه سال ۹۷ این خودرو را رونمایی و به بازار عرضه کند.

ابعاد خودروی مذکور به رنو سیمبل نزدیک است با این حال فرم چراغ ها، خطوط بدنه، جلوپنجره و سپرها متفاوت و خاص است که به منزله اختصاص یک طراحی متفاوت برای تولیدات جدید سایپا است. گروه رنو-نیسان که در زمینه همکاری با سایپا سابقه گسترده‌ای دارد، گویا به کمک مرکز تجاری تکنولوژی خود در هندوستان که اختصارا به آن RNTBCI (Renault-Nissan Technology and Business Center India) می‌گویند، روی پروژه اس‌پی تمرکز کرده و تلاش دارد به توسعه زیرشاخه اقتصادی و ارزان‌قیمت سایپا کمک کند.

از همین رو هم اخیرا جاسوسان صنعتی چند تصویر شفاف از خودرویی پوشیده در کاور مخصوص ثبت کرده‌اند که ابعادی مشابه خودروی مفهومی پروژه اس‌پی داشته و به لوگوی سایپا مزین است.در عین حال، با توجه به اینکه مرکز تجاری تکنولوژی رنو-نیسان هند نقش مهمی در توسعه مدل ارزان‌قیمت کویید داشته بعید نیست سایپا از این مرکز برای کمک به توسعه محصولاتش کمک و مشاوره فنی خواسته باشد. با توجه به اینکه طرح کلی سایپا برای سدان کد اس‌پی دیده شده و تا حد بسیار زیادی مقبول نظر کارشناسان افتاده، به نظر می‌رسد تولید این خودرو تا انتهای سال ۹۷ و با استفاده از کمک گروه رنو-نیسان محقق گردد.

برمبنای اطلاعاتی که روزنامه انگلیسی زبان و ایرانی فایننشال تریبون از پروژه اس‌پی ۱۰۰ منتشر نموده، خودروی اس‌پی ۱ قادر است استانداردهای تصادف اتحادیه اروپا یا یورو انکپ را در سطحی عالی کسب کرده و علاوه بر موتورهای جدید، از سیستم رهیاب جهانی، گیربکس اتوماتیک و سامانه‌های ارتباط سرگرمی مدرن سود می‌برد. این روزنامه ادعا کرده طرح کلی اس‌پی از روی سیتروئن سی۴ ال اخذ شده گرچه به نظر می‌رسد پروتوتایپ یا نمونه اولیه خودروی اس‌پی ۱ اختصاصی و مختص به خود سایپا باشد.



نظرات

  • فرزاد فرزاد (16 بهمن 1396 ساعت 13:34)

    خودروی ارزان؟!؟ مزین به لوگوی سایپا؟!؟ از چین رسیدیم به هند؟!؟ سرانه درآمد سالانه در کره حداقل ۳۰هزار دلاره و ارزانترین خودروشون حدود ۱۵هزار دلار، بعد اینجا حداقل درآمد سالانه یک ایرانی ۱۳میلیون تومن نحسه و ارزانترین خودروی آشغال ملی حدود ۲۰میلیون تومن:،.یه لحظه فکر کن که سایپا و ایرانخودرو اتومبیلی مثل پورش پانامرا تولید کنن و واسش یه قیمت تعیین کنن!