1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سایپا اعلام کرد: قطعه ECU خودرو داخلی‌سازی شد !؟

سایپا اعلام کرد: قطعه ECU خودرو داخلی‌سازی شد !؟

23 مهر 1397
  • 1

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: باتلاش قطعه‌سازان داخلی و همکاری گروه خودروسازی سایپا، قطعه ECU خودرو داخلی‌سازی شد.

 سایپا اعلام کرد: قطعه ECU خودرو داخلی‌سازی شد !؟

محسن جهرودی مدیر عامل سایپا، در بازدید از شرکت سازه‌گستر سایپا با اشاره به ضرورت توجه به توسعه داخلی‌سازی قطعات خودرو در دوران تحریم‌ها افزود: در صورتی که صنعت خودروسازی ایران بتواند در برابر تحریم‌های فعلی ایستادگی کرده و از ظرفیت‌های خود به‌خوبی استفاده کند، در آینده این صنعت بسیار قوی‌تر و پویاتر خواهد بود.

به گفته جهرودی قطعه ECU خودرو که برخوردار از فناوری بسیار پیشرفته‌ای است و صنعت خودروسازی ایران برای تأمین آن، همواره به بازارهای خارجی وابسته بوده، با کمک و همکاری گروه خودروسازی سایپا داخلی‌سازی شده که با این امر، یک تحول مهم در این صنعت شکل خواهد گرفت.

وی که از بخش‌های تأمین قطعات، بررسی کیفیت و ارتباطات سازه‌گستر بازدید می کرد، ادامه داد: توانمندسازی قطعه‌سازان داخلی و کمک به تولید قطعات دارای فناوری پیشرفته، صنعت خودروسازی ایران را از منابع خارجی بی نیاز کرده و موجب رشد و شکوفایی در داخل خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تأکید کرد: تولید قطعه مهم و پیچیده ECU دروازه ورود به میدان تولید سایر قطعات پیشرفته در داخل است و می‌تواند ما را مبدل به یک کشور دارای فناوری توسعه یافته در صنعت قطعه‌سازی کند.

جهرودی به فراخوان دعوت از نخبگان و صاحبان ایده‌های جدید در امر تولید قطعات توسط گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد و گفت: با این کار زمینه شناسایی ایده‌ها و نوآوری‌ها در عرصه قطعه‌سازی و خودروسازی را فراهم کرده‌ایم و قصد داریم با استفاده از همین ظرفیت‌های داخلی و بدون نگاه به خارج، نیاز صنایع خود را تأمین کنیم.

وی اظهار کرد: با دوری از سیاسی‌کاری و پرهیز از فضای متأثر از حاشیه‌ها، رشد صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را دنبال می‌کنیم تا از این طریق هم دانش تولید در کشور توسعه یابد و هم کسب و کار درون‌سازمانی به جایگاه مدنظر خود برسد.

منبع ایسنا


نظرات

  • کارگر کارگر (23 مهر 1397 ساعت 14:08)

    راستی چرا خودرو رهام (پروژه SP100) که تماماً طراحی و ساخت داخل بود ازش خبری نیست ؟؟ نکنه الکی گفته بودن و برخی قطعاتش وارداتی بوده؟؟