1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. در ابهام قرار گرفتن تولید رنو تندر90 در ایران

در ابهام قرار گرفتن تولید رنو تندر90 در ایران

21 مرداد 1397
  • 0

هرچند برخی از رسانه‌های خارجی به نقل از مدیران دو شرکت فرانسوی پژو – سیتروئن و رنو، خروج این شرکت‌ها از بازار ایران را حتمی خوانده‌اند، اما خودروسازان داخلی و مسوولان صنعتی کشور هنوز ختم همکاری این دو خودروساز فرانسوی با ایران را قطعی نخوانده‌اند.

 در ابهام قرار گرفتن  تولید رنو تندر90 در ایران

در این زمینه یک مدیر خودروساز عنوان می‌کند که با وجود ادعای برخی از رسانه‌های خارجی، این دو شرکت هنوز به شرکای ایرانی خود، قطع همکاری را به‌طور رسمی اعلام نکرده‌اند. در هر حال آنچه مشخص است شرکای فرانسوی ایران اگر چه در ظاهر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را پذیرفته‌اند، اما در عمل تمایلی به قطع رابطه با خودروسازان داخلی ندارند، به‌طوری‌که روز گذشته محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم به جلسات خودروسازان با شرکت پژو اشاره و اظهار کرده پژو در این جلسات اعلام کرده با شرایط جدید بین‌المللی نمی‌تواند با ایکاپ ادامه دهد؛ اما همکاری خود را با طرف ایرانی به امید گشایش دوباره معلق خواهد گذاشت و به‌صورت کامل همکاری را قطع نمی‌کند.

صالحی‌نیا در این گفت‌و‌گو همچنین بر محکومیت فرانسوی‌ها در خروج از ایران تاکید و حتی پژو را ملزم به پرداخت جریمه کرده است؛ در نهایت این نکته را مورد اشاره قرار داده که تعلیق همکاری فرانسوی‌ها با ایران باعث کاهش حجم تولید تعدادی از محصولات شرکت‌های خودروساز داخلی شده است. اما اظهارات معاون وزیر صنعت حاوی دو نکته اساسی نیز است یکی قطع کامل تولید محصولات پلت‌فرم x۹۰ یعنی تندر-۹۰ ، ساندرو و محصولات فیس لیفت شده این خودروها و دیگری تولید یکی از محصولات شرکت ایکاپ بدون حضور پژو و به‌صورت مستقل و کاملا ایرانی.



نظرات