1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. کاهش 20 درصدی تولید خودرو در ایران

کاهش 20 درصدی تولید خودرو در ایران

19 تیر 1397
  • 0

برخلاف چند ماه اخیر که تیراژ ماهانه تولید خودرو صعودی بود در خرداد ماه امسال تولید انواع خودرو 19.6 درصد کاهش یافت.

کاهش 20 درصدی تولید خودرو در ایران



در این مدت تولید انواع خودرو از ۱۳۴ هزار و ۸۰۲ دستگاه در خرداد ماه سال گذشته، هم اکنون به ۱۰۸ هزار و ۳۳۴ دستگاه کاهش یافت.

خرداد ماه امسال تولید انواع سواری نیز ۲۰.۴ درصد کاهش یافته و از ۱۲۷ هزار و ۸۵۹ دستگاه در خرداد ماه ۱۳۹۶، هم اکنون به ۱۰۱ هزار و ۷۹۱ دستگاه رسید.

تولید انواع ون نیز نزولی بوده و با افت ۱۹.۳ درصدی از ۱۱۴ دستگاه در خرداد ماه سال گذشته، هم اکنون به ۹۲ دستگاه کاهش یافت.

خرداد ماه امسال تولید انواع وانت هم با کاهش ۱۵.۶ درصدی همراه بوده و از ۵۲۹۲ دستگاه در خرداد ماه ۱۳۹۶ ، هم اکنون به ۴۴۶۷ دستگاه رسید.

در این مدت تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس اما برخلاف سایر انواع خودرو افزایش یافته و با رشد ۱۵۰.۶ درصدی از ۸۳ دستگاه در خرداد ماه سال گذشته، هم اکنون به ۲۰۸ دستگاه افزایش یافت.

با این حال تولید انواع اتوبوس نیز نزولی بوده و با افت ۴۶.۱ درصدی از ۱۴۱ دستگاه در خرداد ماه ۱۳۹۶، هم اکنون به ۷۶ دستگاه رسید.

خرداد ماه امسال تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده اما صعودی بوده و با رشد ۲۹.۵ درصدی از ۱۳۱۳ دستگاه در خرداد ماه سال گذشته، هم اکنون به ۱۷۰۰ دستگاه افزایش یافت.

در سه ماهه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو با افزایش ۹.۴ درصدی همراه بوده و از ۳۰۷ هزار و ۶۶۶ دستگاه در سه ماهه نخست سال گذشته به ۳۳۶ هزار و ۶۹۹ دستگاه افزایش یافت.



نظرات