1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. از پراید بهتر چه خودرویی را می توان خرید؟

از پراید بهتر چه خودرویی را می توان خرید؟

28 فروردین 1396
  • 4

عده‌ای از متقاضیان خرید خودروی صفر می‌خواهند خودرویی بهتر از پراید سوار شوند. خودروهایی که گران‌تر از پراید هستند ولی امکانات بهتری دارند. خودروهایی که حدود 25 تا 30 میلیون تومان قیمت دارند.

پنج خودرو را در این قیمت شناسایی شده است و پس از گپ و گفت با کارشناسان بازار و تعمیرکنندگان، نکات مثبت و منفی آن را جمع بندی نموده است. اما فراموش نکنیم هیچ خودرویی بهتر یا بدتر نیست. مهم این است که خودروها کاربری متناسب با نیاز شما داشته باشد.

تیبا sx دوگانه

این خودرو ارزان ترین عضو گروه است. قیمت آن در بازار 27 میلیون تومان و قیمت کارخانه ای اش 26.5 میلیون است. اگر دنبال آپشن هستید، این خودرو پیشنهاد نمی شود. چرا که دارای امکانات حداقلی از جمله شیشه های برقی جلو، کولر، 2 عدد ایربگ و ترمز abs و... است. موتور خودرو 87 اسب بخار قدرت دارد که باعث می شود این خودرو بتواند در عرض 12 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف جاده این خودرو 7 لیتر در صد کیلومتر است. کیفیت رانندگی خودرو تنها اندکی از پراید بهتر است و صداها به راحتی وارد اتاق می شود.

 از پراید بهتر چه خودرویی را می توان خرید؟ ??

تیبا2 EX

تیبا2 یا تیبا هاچبک دقیقا همان تیبای معمولی است که دارای نمای عقب زیباتر و امکانات بیشتری است. مشخصات فنی این خودرو دقیقا با تیبا sx یکسان است. از جمله آپشن های اضافه شده به این خودرو به نسبت تیبای معمولی می توان به آینه های برقی و شیشه های عقب برقی اشاره کرد. تیبا2 در بازار به قیمت 27.3 معامله می شود و البته قیمت کارخانه ای اش27.7 میلیون است.

 از پراید بهتر چه خودرویی را می توان خرید؟ ??

ساینا EX

ساینا نیز در اصل تیبای تغییر چهره داده شده است و مشخصات فنی آن نیز با تیبا یکسان است اما در طراحی داخلی و خارجی بسیار بهتر شده است و همچنین به نسبت تیبا و تیبا2 دارای امکانات اضافه ای از جمله سنسور پارک عقب، دماسنج ، تاریخ نگار و کولر اتوماتیک می باشد. قیمت آن نیز در بازار 28.2 میلیون و در کارخانه 28 میلیون است. ساینا نیز همانند تیبا لذت رانندگی اندکی دارد و نفوذ صدا به داخل کابین زیاد است البته موتور ساینا نسبتا آرام و بی صداست.

 از پراید بهتر چه خودرویی را می توان خرید؟ ??

سمند SE

سمند بزرگترین خودروی عضو گروه است و دارای بیشترین فضای داخلی و صندوق عقب است. همچنین سمند در کنار پژو 405 بیشترین لذت رانندگی را دارد زیرا دارای کمک های بهتر و نرم تر و صندلی های راحت تر به نسبت رقباست. قدرت موتور سمند 100 اسب بخار است و شتاب آن حدود 14.5 ثانیه و حداکثرسرعت آن 185 کیلومتر در ساعت است. مصرف ترکیبی آن معادل 8.7 لیتر است. سمند امکانات کافی و مناسبی دارد از جمله : فرمان تلسکوپی- شیشه های برقی جلو - 2 عددایربگ - ترمزabs - کنسول میانی - دریچه تهویه برای سرنشینان عقب. (قیمت بازار سمند 29.5 میلیون تومان است و قیمت کارخانه ای سمند 28.2 میلیون تومان است. در بجث ایمنی هم سمند و 405 به علت سود بردن از پلتفرم مستحکم‌تر و بدنه محکم‌تر به نسبت پلتفرم تیبا و ساینا ایمنی و پایداری و فرمان پذیری بهتری دارند.

 از پراید بهتر چه خودرویی را می توان خرید؟ ??

پژو 405 GLX

مشخصات فنی 405 دقیقا با سمند یکسان است اما به علت وزن سبک تر دارای شتاب بهتری به نسبت سمند است شتاب 405 معادل 11 ثانیه است و حداکثر سرعتش 190 و مصرف ترکیبی آن 8.5 لیتر است. همچنین 405 نسبت به سمند امکانات بیشتری دارد از جمله آینه های برقی و نشان دهنده سرعت متوسط خودرو و بازکننده برقی صندوق بار از داخل و سیستم صوتی پیشرفته. در ضمن پژو 405 بهترین طراحی داخلی را در میان اعضای گروه دارد . قیمت بازار 405 معادل30میلیون تومان و قیمت کارخانه ای آن معادل29.7 میلیون تومان است. موتور405 و سمند به نسبت تیبا و ساینا صدای بیشتری تولید می کند. اما در کابین 405 و سمند صدای دست اندازهای جاده و باد به نسبت ساینا و تیبا کمتر به داخل نفوذ می کند.

 از پراید بهتر چه خودرویی را می توان خرید؟ ??

منبع : ایران جیب



نظرات

  • حجت حجت (29 فروردین 1396 ساعت 11:45)

    ]واقعا این خودرو ها را نمی شناختیم خوب شد معرفی کردین
    با این تیترتون مردم را مسخره کردین

  • فرزاد فرزاد (29 فروردین 1396 ساعت 08:21)

    سه تا پراید و دوتا ۴۰۵ تمام تنوع بازار ما مردم تبعیدی هستش!

  • Saman Saman (29 فروردین 1396 ساعت 07:39)

    یه جوری گفتین تیبا از پراید بهتر هرکی ندونه فک میکنه چه خبره.همشون یه لگن ان

  • کاربر ایرانی کاربر ایرانی (28 فروردین 1396 ساعت 23:20)

    خسته نباشی دلاور ! یه 20 سالی هست که این ماشینا رو میخریم...!
    انقدر پراید و پژو و سمند تکراری خریدیم و سوار شدیم که ظاهر و باطن مشخصاتشو از حفظ براتون میگیم.