1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. افزایش قیمت پراید ، تیبا و ال‌۹۰ از هفته آینده

افزایش قیمت پراید ، تیبا و ال‌۹۰ از هفته آینده

9 مرداد 1396
  • 0

معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: قیمت محصولات خانواده پراید، تیبا و ال‌۹۰ از هفته آینده افزایش می‌یابد.

رضا تقی‌زاده در نشست خبری، اظهار کرد: ‌مصوبه شورای رقابت در زمینه افزایش قیمت محصولات به ما ابلاغ شده اما این ابلاغیه دارای ابهاماتی است که قرار شد در جلسه توجیهی با شورای رقابت در هفته جاری در این مورد صحبت شود.

 افزایش قیمت پراید ، تیبا و ال‌۹۰ از هفته آینده

وی با بیان اینکه با رفع ابهامات قیمت محصولات خانواده پراید، تیبا و ال‌۹۰ از هفته آینده افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: تا روز اعلام قیمت‌های جدید این محصولات با قیمت‌های فعلی عرضه خواهند شد و خودروهایی که دعوتنامه آنها از روز اعلام قیمت‌های جدید به بعد صادر ‌شود با قیمت‌های جدید عرضه خواهند شد.

معاون بازاریابی و فروش سایپا درباره میزان افزایش قیمت‌ها، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای رقابت میانگین افزایش قیمت محصولات خانواده پراید و تیبا ۱.۲۵ درصد و خانواده ال‌۹۰ معادل ۳.۵ درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: در مجموع شورای رقابت میزان افزایش قیمت پراید ۱۳۱ را ۱.۹ درصد، پراید ۱۱۱ معادل ۰.۵۳ درصد، تیبا اس‌ایکس ۱.۹۲ درصد، تیبا هاچ‌بک ۲.۷۸ درصد و ال‌۹۰، پارس تندر و ساندرو را ۳.۵۱ درصد تعیین کرده است.

تقی‌زاده افزود: این درصدها به نرخ پایه خودرو اضافه می‌شود و علاوه بر نرخ پایه به مواردی چون مالیات بر ارزش افزوده خودرو که مربوط به دولت است نیز اضافه خواهد شد بنابراین میزان نهایی افزایش قیمت‌ها مقداری بیشتر از درصدهای اعلامی خواهد بود.

وی اظهار کرد: در این زمینه از شورای رقابت انتظار داریم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که از سال‌ آینده قیمت جدید خودروها مانند باقی کالا و خدمات در ابتدای سال تعیین شود نه مانند رویه فعلی بعد از گذشت چند ماه از سال جدید، تعیین شود.

معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: عرضه دو خودروی ساینا اتوماتیک و کوئیک از ابتدای مهر ماه آغاز خواهد شد. در عرضه این محصولات جدید سعی شده کیفیت خودروهای تحویلی متناسب با خواست مشتریان باشد.

وی ادامه داد: دلیل وجود حاشیه قیمت در خانواده محصولات ال‌۹۰ مانند ساندرو و پارس تندر به دلیل آن است که رنو متناسب با میزان تامین قطعات، سهمیه تولید در هر کشور را تعیین می‌کند و برای ایران نیز سهمیه خاصی در نظر گرفته است که البته پاسخگوی میزان تقاضا نیست.

تقی‌زاده افزود: درواقع رنو سهمیه تولید محصولاتش را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که عرضه کمتر از تقاضا بوده و در نتیجه اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار برای محصولات ایجاد شود در حالیکه این اختلاف قیمت به ضرر خودروساز است.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار ساندرو استپ‌وی باعث شده که خیلی از افراد به دنبال خرید این خودرو باشند، اظهار کرد: این وضعیت تنها باعث ایجاد دردسر و البته بروز شبهات برای خودروساز می‌شود.

معاون بازاریابی و فروش سایپا ادامه داد: به عنوان مثال برخی این شبهه را مطرح می‌کنند که خرید خودروهایی چون ساندرو استپ‌وی از سوی کارمندان سایپا صورت می‌گیرد و به همین دلیل مشتریان امکان خرید این محصول را پیدا نمی‌کنند در حالیکه در همین مورد خاص سازمان بازرسی کل کشور به مدت چهار ماه این موضوع را برررسی و سرانجام تایید کرد که حتی یک دستگاه ساندرو استپ‌وی از سوی کارمندان و یا حتی نمایندگی‌های فروش سایپا خریداری نشده است.

وی در رابطه با دلیل عدم تمدید قرارداد تولید تندر ۹۰ از سوی شرکت رنو، اظهار کرد: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد. بازار ایران برای رنو مهم است به‌گونه‌ای که تولید محصولات خانواده تندر ۹۰ طبق روال ادامه داشته و حتی افزایش یافته است.

منبع ایسنا


نظرات