1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قیمت ها رو به افزایش است ؛ اختلاف قیمت 4 میلیونی دنا پلاس در بازار

قیمت ها رو به افزایش است ؛ اختلاف قیمت 4 میلیونی دنا پلاس در بازار

14 شهریور 1396
  • 1

بازار خودروهای داخلی و وارداتی مدت هاست به دلیل طرح های پیش فروش و از سویی توقف ثبت سفارش با نوسانات قیمتی مواجه شده است به طوری که در هفته های جاری شاهد رشد بیش از یک میلیونی قیمت برخی از خودروها در بازار هستیم این در حالی است که پس از درخواست شرکت های خودروساز داخلی از شورای رقابت برای افزایش قیمت برخی خودروها و تائید این شورا ، بازار خودرو از اواخر ماه گذشته هر روز شاهد افزایش تدریجی قیمت خودروهای مختلف بوده است به طوری که هم اکنون اختلاف قیمت برخی از خودروهای داخلی به بیش از 4 تا 5 میلیون در بازار رسیده است.

در شرایطی که انتظار می رفت با تصمیم اخیر بانک مرکزی و کاهش نرخ سود بانکی بازار شاهد واکنش نسبت به این اقدام باشد اما تاکنون علی رغم پیش بینی ها،این اقدام تاثیری بر بازار و رونق در این بخش نداشته است.

 قیمت ها رو به افزایش است ؛ اختلاف قیمت 4 میلیونی دنا پلاس در بازار

در همین راستا رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با اشاره به افزایش اختلاف قیمت در برخی از خودروها در بازار اظهار داشت : هر چند قیمت خودرو را بازار عرضه و تقاضا تعیین می کند اما در ایران عرضه و تقاضا معنای درستی ندارد و این جریان در اختیار شرکتهاست و با ایجاد هر گونه محدودیت ، شاهد افزایش اختلاف قیمت در بازار خواهیم بود.

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو به افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار اظهار داشت : طی روز گذشته قیمت پژو پارس سال با حدود یک میلیون تومان افزایش از 37 میلیون و 500 هزار تومان به 38 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت پژو 207 اتومات نیز با افزایش بیش از یک میلیون در بازار با 52 میلیون و 500 هزار تومان رسیده این در حالی است که قیمت کارخانه ای این خودرو 47 میلیون و 124 هزار تومان بوده است همچنین مدل دنده ای 207 نیز با 700 هزار تومان افزایش نسبت به هفته گذشته هم اکنون 44 میلیون در بازار معامله می شود.

وی با اشاره به افزایش 500 هزار تومانی قیمت پژو 206 در بازار گفت : طی دو روز گذشته قیمت 206 تیپ 2 در بازار به 34 میلیون تومان رسیده است. وی در ادامه با اشاره به اختلاف بیش از 4 میلیونی قیمت دنا پلاس در بازار یاد آورشد : دنا پلاس اتومات طی دو روز اخیر با رشد یک میلیون تومانی به قیمت 52 میلیون و 500 هزار تومان در بازار رسیده این در حالی است که قیمت مصوب این خودرو بر اساس اعلام شرکت 48 میلیون و 52 هزار تومان است.

وی همچنین در خصوص قیمت پراید در بازار گفت : از ابتدای هفته قیمت پراید 111 به دلیل افزایش عرضه با کاهش قیمت مواجه شده و به 22 میلیون و 500 هزار در بازار رسیده ، همچنین قیمت پراید 131 نیز 21 میلیون و 750در بازار معامله می شود.

این فعال در بازار خودرو تصریح کرد : هر چند قیمت خودرو را بازار عرضه و تقاضا تعیین می کند اما در ایران عرضه و تقاضا معنای درستی ندارد و این جریان در اختیار شرکتهاست و با ایجاد هر گونه محدودیت ، شاهد افزایش اختلاف قیمت در بازار خواهیم بود. موتمنی گفت : تا زمانی که جریان پیش فروش خودروها در بازار حل نشود این روند اختلاف قیمت ادامه خواهد داشت بنابراین شرکتها نباید جریانی به نام پیش فروش را ادامه دهند چرا که همچنان شاهد این وضعیت در بازار خواهیم بود.

وی تصریح کرد : خودروسازان باید تولیداتشان را به سرعت در بازار عرضه کنند در حالی که با محدودیت عرضه ، شاهد دو نرخی شدن قیمت ها را بازار بوده و تنها کسی که از این وضعیت بهره می برد ، شرکتها خواهند بود.



نظرات

  • بخشی بخشی (14 شهریور 1396 ساعت 18:27)

    دنا پلاس اتومات طی دو روز
    لطفا متن رو اصلاح بفرمایید مگه دنا پلاس اتوماتیک می باشد