1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید نخستین پژو پارس با موتور TU5 در ایران خودروی مازندران

تولید نخستین پژو پارس با موتور TU5 در ایران خودروی مازندران

31 خرداد 1396
  • 7

سید امید حسینی نژاد روز چهارشنبه افزود : موتور تی یو 5 چهارمین کلاس پژو پارس است که با هدف ارتقاء سایت ایران خودرو مازندران تولید شده است .

وی گفت که با موففیت آمیز بودن تولید اولین خودروی پارس با موتور تی یو 5 ، قرار است چهار دستگاه دیگر خودروی پارس با این نوع موتور از روز شنبه هفته آینده ، سوم تیر ماه وارد خط تولید شود.

 تولید نخستین پژو پارس با موتور TU5 در ایران خودروی مازندران

مدیرعامل ایران خودروی مازندران پیش بینی کرد که تولید انبوه این نوع خودرو در سایت بابل ظرف مدت 2 ماه آینده آغاز شود.

وی مصرف کم و راندمان بالا را از مزیت های موتور تی یو 5 برشمرد و گفت که تولید این خودرو با روزانه 20 دستگاه در سایت بابل شروع می شود و به روزانه 140 دستگاه افزایش خواهد یافت تا به طور کامل جایگزین خودرو پارس با موتور ایکس یو 7 شود. موتورهای سری تی یو خانواده ای از موتورهای چهار سیلندر کوچک مورد استفاده در طیف وسیعی از خودروهای پژو و سیتروئن است که برای نخستین بار در سال 1986 با خودرو سیتروئن ای ایکس معرفی و جایگزین خانواده X در آن زمان شد. موتور تی یو در هر دو نوع بنزینی و دیزلی بدون توربو در دسترس هستند.

شرکت ایران خودرو استفاده از این نوع موتور را ابتدا با پژو 206 شروع کرد و بعدها در دیگر محصولات خود به کار گرفت .

این شرکت به خاطر استقبال مردم از موتور تی یو ، با سرمایه گذاری مناسب این موتور را بومی کرد و در خودرو های 405 ، پارس ، رانا ، 206 اس دی و نوع صادراتی سمند ال ایکس به کار برد. هم اکنون موتور تی یو 5 در محصولات مختلف ایران خودرو با جعبه دنده های مختلف از جمله جعبه دنده از نوع ام ای در 206 و جعبه دنده بی یی در 405 ، پارس و رانا استفاده می شود.

صدای کم ، قدرت مناسب ، استاندارد آلایندگی بالا ، شتاب بالا و قیمت رقابتی از مزیت های مهم موتورهای نسل تی یو است .

منبع ایرنا


نظرات

  • سیاوش سیاوش (7 تیر 1396 ساعت 21:42)

    مردم ایران لیاقت این ماشین ها رو ندارن من tu5 دارم هم مصرفش زیاده هم صداش هم کیفیتش خراب دروغ...

  • مهدی مهدی (3 تیر 1396 ساعت 08:25)

    جان مادرت اینقدر دروغ نگید.من پارس tu5مدل 95دارم دوبار تا الان گیربکسش رو باز کردم وهنوز همون آشغالیه که بوده.مصرفش هم تو شهر 100-10میباشد.قدرت داخل سربالایی وشیب جاده صفره یعنی باید پیاده شید وحل بدید.خدا وکیلی این چه آشغالیه که مردم قالب کردین الان هم خود نمایندگی های ایران خودرو داخل انباراشون این ماشین رو دارن وماشین 37 میلیونی رو به مردم میدن 42میلیون و800.خیلی بی انصافین

  • ش ش (1 تیر 1396 ساعت 11:47)

    این موتور جوابگوی مناسبی برای ماشین با این وزن و بدنه نداره....بدرد خودروهای مشابه همون 206 میخوره...

    محمد رادمان محمد رادمان (3 تیر 1396 ساعت 21:12)

    نکته ی طنز اینجاست که موتور پاس بدرد همون ۲۰۶ هم نمیخوره
    خاک توسر این مملکت

  • کیومرث کیومرث (1 تیر 1396 ساعت 00:14)

    ماشین با تکنولوژی سی سال قبل را بومی سازی کرده اید!!!!!! چه با افتخار!!

  • در جستجوی ماشین در جستجوی ماشین (31 خرداد 1396 ساعت 12:44)

    خسته نباشید

    محمد رادمان محمد رادمان (3 تیر 1396 ساعت 21:15)

    سلامت باشید


    واقعا آخر تیکه هامون لیاقت نقطه نداره