1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. توقف تولید خودروهای پژو 405 و پراید تا پایان سال 95

توقف تولید خودروهای پژو 405 و پراید تا پایان سال 95

16 آبان 1395
  • 6

مشاور عالی وزیر صنعت با اشاره به مشکلات کیفی دو خوردو پراید و پژو 405 گفت: تا پایان سال 95، این خودروها از خط تولید خارج می‌شوند.

بهروز ریاحی در بازید از غرفه تسنیم در 22 نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار کرد: شورای سیاست گذاری خودرو در دولت یازدهم هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه می‌دهد و اقدام به بررسی وضعیت کمی و کیفی خورد ها می‌کند.

وی افزود: در مقایسه با سه دهه قبل پیشرفت های در صنعت خودرو کشور داشته‌ایم اما هنوز نظر مردم را جلب نمی‌کند.

ریاحی گفت: بیشترین گلایه‌های مردم از خودرو سازان در بخش خدمات پس از فروش است و در خصوص قطعات و مدت خواب خودرو برای تعمیر نارضایتی های زیادی وجود دارد.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بخشی از این مشکلات ما به قطعه سازان بر می‌گردد، البته طراحی و تنوع تولید موجود نیز دچار مشکل است.

ریاحی گفت:با توجه به نیازی که برای تأمین قطعات داریم، به شکل مطلوبی نتوانسته‌ایم قطعه سازان را بر اساس استاندارد های موردنظر هماهنگ کنیم، هرچند برخی خوب کار کرده‌اند و استانداردهای ما را رعایت می‌کنند.

 تولید خودروهای پژو 405 و پراید تا پایان سال 95 متوقف می‌شود

"سنسور بنزین 405" و "شیشه بالابر پراید" بیشترین شکایات مردمی را به خود اختصاص داد

وی درباره خودروهای که بیشترین ایرادات فنی را دارند تصریح کرد: دو قطعه "سنسور بنزین خودرو پژو 405" و "شیشه‌بالابر پراید" بیشترین گلایه‌های مردمی را به خود اختصاص می‌هد.

ریاحی اضافه کرد: سنسور پژو 405 سوخت‌رسانی موردنظر را برای این خودرو به شکلی مناسبی نداشته است به‌طوری شکایت ها در این خصوص بسیار زیاد است و از هر 10 خودرو تولیدی ما 6 خودرو با این مشکل مواجه بودند.

وی تصریح کرد: در خورد پراید نیز از هر 10 خودرو تولیدی 3 تا 4 خودرو ما با مشکل شیشه بالا بر مواجه بود، به همین منظور پروژه ای برای بهبود در این خصوص تعریف شد و اکنون از هر 10 خورد تنها یک خودرو مشکلات این‌چنینی دارد.

ریاحی گفت: تا پایان سال 95 خودروهای پراید و پژو 405 از خط تولید باید خارج شوند.

وی اظهار داشت:به صنعت موتور سیکلت در 10 سال گذشته، بیشتر از حد مجاز مجوز داده‌ شده است و برخی تولیدکنندگان در زمینه آلایندگی و کیفیت استانداردها موجود را پاس نمی‌کنند.

ریاحی گفت: آیین‌نامه کیفیت در این خصوص نوشته و به موتورسازان ارائه‌ و پروانه برخی از آنها نیز ابطال‌شده است اما با توجه به اینکه این وسیله برای امرارمعاش و تردد در شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، برخوردها در این خصوص محتاطانه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال انتظار داریم حداقل 30 درصد خط تولید موتور سکیلت‌های کاربراتی کاسته شود ، تصریح کرد: امیدورایم که در سال‌های آینده خط تولید موتور سیکلت‌های کاربراتی به طور کامل از رده خارج شوند.

2 خودرو ساز بزرگ گشور تمام استاندارد‌های کیفی را پاس نمی‌کنند

ریاحی گفت:خودرو در کشور 55 استاندارد اجباری دارد که 51 مورد در خصوص خورد خودرو و 4 مورد در خصوص آلایندگی است، اما خودرو های 2 خودروساز بزرگ کشور تمام استانداردهای کیفی را پاس نمی‌کنند. وی تصریح کرد:خودروهای وارداتی و تولید داخلی این 55 استاندارد را باید بتواند پاس کنند که در دو خورد ساز مطرح ما و خورد وهای مونتاژی این وضعیت موردبررسی قرار می‌گیرد.

پروانه‌های نمایندگی‌های بد رفتار را باطل می‌کنیم

ریاحی گفت: برخی از استاند‌اد های ما در خصوص خودرو‌های چینی مونتاژ شده در کشور نیز صدق نمی‌کند و حتی در مواردی خودروهای وارداتی نیز این مشکلات را دارند.

وی افزود: مردم زمانی که خودرو های خود را به درب نمایندگی برای خدمات پس از فروش می‌برند برخوردهای مناسبی با آنها صوت نمی‌گیرد این امر باعث شده است که تعداد زیادی از پروانه‌های نمایندگی‌ها در استان‌ها باطل‌شود.

ریاحی گفت: باید اذعان داشت که ایران به آن شکل خودرو ساز نیست و کار خود را با مونتاژ شروع کرده‌است، البته اکنون برخی از خودرو های ما تا 90 درصد اکنون ساخت داخل شده‌اند.

وی در پایان اظهار داشت: در سال 92 ایران 17 تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیا بوده است که این رتبه اکنون به 19 رسیده است و ما 2 پله تزلزل داشته‌ایم.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • میثم میثم (19 آبان 1395 ساعت 02:36)

    عمرا همچین اتفاقی بیوفته
    مگه میشه دو تا گاو تپل مپل و شیر ده صنعت خودرو کشور رو بزارن کنار اصولا تو کشور ما پلتفرم ماشین رو تا پنجاه سال باهاش ********* نکنن دست از جونش بر نمیدارن

  • aydin aydin (16 آبان 1395 ساعت 23:56)

    این حرفا واسه باجه مضاعفه

  • amin amin (16 آبان 1395 ساعت 21:10)

    طبق قانون نانوشته ایران که هر ماشینی که از رده خارج میشه قیمت چند برابر میشه
    میشه حدث زد 405 خیلی گرونتر شه بعد از این موضوع

  • محمد محمد (16 آبان 1395 ساعت 21:03)

    یه جوری میگن 405 که انگار سمند و یارس یه نوع ماشین دیگس!! 405 که از پارس و سمند بهتره، 405 بخواد تولیدش متوقف بشه سمند و پارس هم باید همین اتفاق در موردشون بیفته

  • محمدرضا محمدرضا (16 آبان 1395 ساعت 19:32)

    3-4 سال پیش هم یادمه همینو گفتن

  • ناشناس ناشناس (16 آبان 1395 ساعت 14:45)

    این فرقونا تا 50 سال دیگه هم تولید خواهد شد!!! این خط و این هم نشون!!!