1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید پژو 301 از هفته آینده در ایران بصورت آزمایشی

تولید پژو 301 از هفته آینده در ایران بصورت آزمایشی

13 آبان 1396
  • 3

محمدرضا معتمد، ضمن حضور در غرفه اقتصاد آنلاین در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به اینکه پژو 2008، 301 و 208 از محصولات پژو در ایران است که تولید می‌شود، اظهار کرد: پژو 508 از محصولات وارداتی پژو است و در حال بررسی بازار هستیم تا پژو 3008 را نیز وارد کنیم.

مدیرعامل ایکاپ در ادامه درباره میزان داخلی سازی تصریح‌کرد: در مورد پژو 2008 طبق برنامه ای که اعلام کرده بودیم، بنا بود در سال اول تولید به 40 درصد تولید داخل برسیم که این امر عملی خواهد شد، در مورد پژو 301 که به زودی تولید آزمایشی آن شروع می‌شود هم میزان داخلی سازی بیش از 40 درصد خواهد بود که در این زمینه منتظر بازدید شرکت مورد تائید وزارت صنایع برای صحه گذاری هستیم.

 تولید پژو 301 از هفته آینده در ایران بصورت آزمایشی

وی درباره زمان ورود پژو 301 به بازار گفت: تولید آزمایشی پژو 301 از هفته آینده آغاز خواهد شد اما باید تست‌های مربوطه انجام شود چرا که محصولاتی که میزان داخلی سازی آنها بیشتر است نیاز به آزمایش‌های بیشتر و کامل دارد.

معتمد درباره انتقادات مطرح شده نسبت به واردات محصولات پژو گفت: برنامه ما از ابتدا هم تولید بوده و هست لیکن در کنار تولید، در بخش‌هایی از بازار که تیراژ تکافؤی تولید اقتصادی را ندارد، واردات هم در برنامه ما هست که با ارائه محصولات درجه اول جهانی، امکان انتخاب بیشتری برای مشتریان ایرانی فراهم کنیم .

به گفته مدیرعامل ایکاپ تعداد واردات به اندازه‌ای است که تولید توجیه ندارد و در واقع حضور ما در این بازه قیمتی باعث رقابت بیشتر و ایجاد انتخاب بیشتر برای مشتری می‌شود.

وی در ادامه درباره قیمت گذاری پژو 2008 و تفاوت قیمت کارخانه و بازار اضافه کرد: باید منتظر باشیم که هیجان بازار از بین برود تا قیمت واقعی خودرو مشخص شود، ما از اول هم می‌دانستیم که پژو 2008 ارزش بالایی برای مشتری دارد .

مدیرعامل ایکاپ در ادامه خاطرنشان کرد: در مورد قیمت واقعی این خودرو باید آن را با خودروهای موجود در رده قیمتی 80 تا 130 میلیون که تاکنون تا حدودی ناشناخته و دست نخورده بود مقایسه کرد.

معتمد با بیان اینکه شرکت مشترک ایران خودرو مرداد سال گذشته به ثبت رسید و شهریور سال جاری خودرو پژو 2008 را به مردم تحویل داد، تاکید کرد: تولید صورت گرفته با رعایت تمام مقررات و استانداردهای داخلی سازی انجام شده که دستاورد بزرگی است.

به گفته او آقای امپراتو مدیر برند پژو ، در کنفرانس خودروی تهران نیز ایجاد شرکت و رسیدن به تولید طی 8 ماه را یک رکورد جهانی اعلام کرد .

مدیرعامل ایکاپ در پایان در خصوص روند کند داخلی سازی اظهار کرد: این جمله دقیق نیست و وقتی میزان داخلی سازی روی محصول ما فقط 15 ماه بعد از شروع کار بیش از 40 درصد است، نمی‌توانیم اعلام کنیم که روند داخلی سازی کند است .



نظرات

  • پارسا پارسا (15 آبان 1396 ساعت 00:04)

    ملت ایران را احمق فرض می کنند

  • م م (13 آبان 1396 ساعت 21:26)

    تا جایی که همه به یاد دارن قیمت تقریبی این خودرو ۶۰ میلیون بود نه هشتاد میلیون

  • سید محمدرضا فضائلی سید محمدرضا فضائلی (13 آبان 1396 ساعت 13:10)

    چرا مدیر عامل ایکاپ از مبلغ خودرو 301 حرفی نزده فقط در مورد 2008 صحبت کرده چرا شما مسئول سایت پیگیر وضعیت مبلغ خودرو نیستید ؟؟ شما اصحاب رسانه نماینده مردم هستید