1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. پژو 2008 چراغ اول را روشن کرد

پژو 2008 چراغ اول را روشن کرد

16 اردیبهشت 1396
  • 9

صنعت خودروی ایران در مسیر جهانی شدن

بازار خودروی ایران از روزهایی که خارجی‌ها حتی از فروش خودرو به ایران خودداری می کردند فاصله گرفته و با تولید مشترک خودروهای روز جهانی با سرمایه‌گذاری خودروسازان بین‌المللی در مسیر جهانی شدن گام بر می‌دارد.

 پژو 2008 چراغ اول را روشن کرد

در زمان تحریمها بود که خودروسازان اروپایی و آسیایی ایران را ترک کردند. به دنبال آن خودروسازان داخلی به ناچار به همکاری با خودروسازان چینی روی آوردند. با این حال اجرایی شدن برجام معادله را معکوس کرد و این خودروسازان بین المللی بودند که برای بازگشت به ایران پیش قدم شدند. حاصل دوره جدید همکاری با خودروسازان بین المللی نیز خودروی پژو 2008 است که چند روز پیش تولید آن با حضور رییس جمهوری آغاز شد. این موضوع آن قدر اهمیت داشت که حسن روحانی، امروز در دومین مناظره زنده نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به آن اشاره کرد و آغاز تولید این خودرو را در راستای تحقق وعده های پسابرجامی دولت یازدهم دانست.

در این زمینه رییس جمهوری اظهار کرد: چند روز پیش خط تولید یک خودروی جدید با مشارکت فرانسوی ها راه اندازی شد. طبق برنامه ابتدا 40 درصد این خودرو داخلی سازی خواهد شد و سپس میزان داخلی سازی این خودروی جدید تا 60 و 70 درصد افزایش خواهد یافت. رییس جمهوری ادامه داد: خودرویی که با مشارکت فرانسوی ها به تولید رسیده از خودروهای جدید و به روز جهان بوده و طبق برنامه 30 درصد آن به بازارهای جهانی صادر خواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: ما به وعده هایی که به مردم درباره اثرات برجام بر بهبود وضعیت اقتصادی کشور داده ایم پایبندیم و نمونه آن نیز تولید اولین خودروی جدید در دوران پسابرجام است.

چند روز پیش روحانی در مراسم آغاز تولید پژو 2008 اظهار کرده بود که تولید این خودرو آغاز جهانی شدن صنعت خودروی ایران و اتصال به خودروسازی جهانی است.

منبع : ایسنا



نظرات

  • سیخونک سیخونک (17 اردیبهشت 1396 ساعت 07:52)

    .... زیاده بردر تو این مملکت.این ماشین کاملا متناسب با سلایق داخلی انتخاب شده و به شما قول میدم بسیار پرفروش بشه . ضمنان نگاه به جیب خودمون نکن توی یک خیابون ماشین هایی به مراتب گرونتر از این می بینی

  • سثغثی سثغثی (16 اردیبهشت 1396 ساعت 17:32)

    شرکت های سایپا و ایران خودرو به جز پژو فرانسه برند دیگه ای پیدا نکردن باهاش قرارداد ببندن؟؟؟؟

  • بهروز بهروز (16 اردیبهشت 1396 ساعت 17:28)

    سلام
    چرا کسی به قیمت بالای این خودرو اعتراضی نمیکنه؟ چراااااا؟

  • ali ali (16 اردیبهشت 1396 ساعت 16:57)

    خاهشن گند نزنید نمیخاد قطعاتشو خودتون بزنین دستتون درد نکنه بذار به حال خودش باشه.;50 سال دیگه هم شما نمیتونین خودتون خودرو تولید کنین همش از این و اون کمک میگیرین .یه موتور نمیتونین طراحی کنین.

    علی علی (17 اردیبهشت 1396 ساعت 13:12)

    دوست عزیز میتونیم طراحی کنیم خیلی هم خوب الان موقع ماشین های بنزینی تموم شده موقع خودرو های هیبریدی حیف و 100 حیف که بازم به اینده فکر نشده و رفتن دنبال همون راهی که سال 90 به بن بست رسیدن الان ایران خودرو با شرکت های وارد کننده هیچ فرقی نداره عین اطلس خودرو و ......

  • ترسو ترسو (16 اردیبهشت 1396 ساعت 16:00)

    کاملا شبیه اتاق ماشین چینی ها است هیچی تغییر هم ندارد معلومه قطعاتی که از چین آورده حالا می خواهد به اسم فرانسوی بخورد ما بدهد !!!

  • سید سید (16 اردیبهشت 1396 ساعت 15:05)

    سلام. خودرو 2008 هرچند ازنظر فنی نسبتا بهتراست از این اشغالهای تولید داخل اما گران بودن ان چندان مطلوب نخواهدبود. فعلا که مردم ما باید هر پیت حلبی را باید سواربشند. تا انتخابات بعد ببینیم چه میشود.

  • sajad sajad (16 اردیبهشت 1396 ساعت 13:06)

    البته خودرویی با بیش از 25 میلیون تومان سرانه ی هزینه نسبت به تولید کنندگان اروپایی. آیا با این 25 میلیون سرانه هزینه می توان به بازار جهانی راه یافت. یا که این 25 میلیون سرانه فقط برای ما ایرانی هاست و وقتی خودروی تولید داخل به آن سوی مرزها می رود افت قیمتی سرسام آور خواهد داشت؟

  • امیر امیر (16 اردیبهشت 1396 ساعت 09:33)

    سلام چرا ایران خودرو اینجورى میکنه اینکه سانروفم نداره حتى اه