1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. چند خطی درباره پیش فروش ساندرو استپ وی سایپا

چند خطی درباره پیش فروش ساندرو استپ وی سایپا

10 اسفند 1395
  • 21

چند مرحله پیش‌فروش خودروی ساندرو استپ‌وی از سوی شرکت سایپا با برخی حواشی همراه بوده و کارنامه چندان جالبی را از این شرکت به جا نگذاشته است. در این زمینه برخی از متقاضیان از مشکلات و خطاهای سیستم فروش اینترنتی این خودرو می‌گویند.

 چند خطی درباره پیش فروش ساندرو استپ وی سایپا

در حالی‌که سیستم ‌فروش اینترنتی خودرو با هدف حذف دلالان و دسترسی مستقیم مردم به خودروهای تولیدی راه‌اندازی شده است، تجربه اخیر فروش اینترنتی ساندرو استپ‌وی نشان می‌دهد که این سیستم دارای مشکلاتی است که مانع از دسترسی مستقیم مردم به خودروهای تولیدی با قیمت رسمی می‌شود و مصرف‌کنندگان ناچارند باز هم به بازار آزاد و دلالان مراجعه کنند.

ساندرو استپ‌وی محصول شرکت رنو بوده که چند ماهی است تولید آن در شرکت پارس خودرو آغاز شده است. این خودرو در مدل دنده اتوماتیک به قیمت ۵۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ با این حال قیمت آن در بازار آزاد در مدل 96 حدود 62 میلیون تومان است.

این تفاوت قیمت کارخانه‌ و بازار آزاد این خودرو باعث شده تقاضا برای خرید آن بالا باشد و شرکت سایپا تاکنون در چند مرحله این خودرو را پیش‌فروش کرده که هر بار با حواشی و نارضایتی بخشی از مصرف‌کنندگان همراه بوده است.

در این میان برخی متقاضیان از عدم موفقیت برای ثبت‌نام این خودرو گلایه کرده‌اند و یکی از مخاطبان نیز از تجربه خود از تلاش ناموفق برای پیش‌خرید این خودرو در جدیدترین مرحله پیش‌فروش در روز یکشنبه هفته جاری می‌گوید.

این مخاطب اظهار کرد: من روز یکشنبه که برای پیش‌فروش اعلام شده بود از ساعت ۱۰:۳۰ صبح سایت سایپا را چک و برای ثبت‌نام ساندرو استپ‌وی تلاش کردم اما سیستم به طور مرتب اخطار می‌داد که شما قبلا این خودرو را خریداری کرده‌اید و امکان ثبت‌نام دوباره ندارید، در حالی‌که من تاکنون نه تنها ساندرو استپ‌وی بلکه هیچ خودروی دیگری از سایپا خریداری نکرده‌ام.

وی با بیان اینکه در آن شرایط چاره‌ای نداشتم جز اینکه با مشخصات فرد دیگری ثبت‌نام کنم و این بار با مشخصات یکی از اقوام برای خرید این خودرو اقدام کردم، خاطرنشان کرد: با این حال باز هم سیستم همان هشدار قبلی را می‌داد که شما قبلا این خودرو را خریداری کرده‌اید و نمی‌دانم دلیل چنین خطای فاحشی مشکل در این سایت بوده یا اینکه تعمدا از سوی شرکت این اقدام صورت می‌گرفت.

این مخاطب ادامه داد: پس از چند ساعت تلاش سرانجام هشدار مربوطه برطرف شد و توانستم برخی مراحل ثبت‌نام اینترنتی را طی کنم اما در مراحل آخر که مربوط به انتخاب نمایندگی بود باز هم سیستم دچار مشکل شد و نتوانستم ثبت‌نام را کامل کنم.

وی تصریح کرد: در نهایت در روز پیش‌فروش ساندرو استپ‌وی پس از حدود هشت ساعت تلاش مداوم پای کامپیوتر موفق به ثبت‌نام این خودرو نشدم. این وضعیت در حالی است که از شرکت سایپا انتظار می‌رود که سایت فروش اینترنتی خود را به‌گونه‌ای مدیریت کند که چنین مشکلاتی برای خریداران ایجاد نشود.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • جمشید جمشید (11 اسفند 1395 ساعت 21:43)

    من از ساعت ۱۱ پای لب تابم بودم بعد از دو ساعت موفق به ثبت نام شدم.در جواب کسی که میگه با ماشینهای مسخره شون....خوب برادر مجبور نیستی ثبت نام کنی برو همون ال نود را بگیر

  • علی علی (11 اسفند 1395 ساعت 12:52)

    این اعلام فروشها بازی شرکت برای ایجاد جو روانی برای افزایش قیمت خودرو در بازار است گول اینها را نخورید

  • f f (11 اسفند 1395 ساعت 09:19)

    من هم همین مشکل رو داشتم نه تنها تو این دوره بلکه دوره قبل هم نتونستم ثبت نام کنم. پول از حسابم کسر می شد ولی بعد از 4 ساعت عودت داده می شد.

  • ح ح (11 اسفند 1395 ساعت 08:59)

    من هم ساعت پای سیتم بودم تا مرحله واریز وجه میرسیدم و لی یکباره سیستم قطع پرداخت قطع می شد روز بعد هم تامراحل پایانی میرسیدم حتی گذر واژه راهم گرفته بودم ولی نشد که نشد احتمالا عمدی بوده

  • حسین حسین (11 اسفند 1395 ساعت 08:56)

    حیف نیست مبلغ بالای40میلیون برای خودرویی که موتور1600 سی سی دارد هزینه کنی

  • hashem hashem (11 اسفند 1395 ساعت 00:53)

    بعضی از نظرات خیلی جالبه طرف میگه چقدر وقت صرف کردم و اخرش نتونستم ثبت نام کنم بعدش میگه حیف همچین پولی که برای این خودرو بدی.

  • ali ali (10 اسفند 1395 ساعت 23:08)

    از ساعت 11 صبح یکسره تا 2 نصف شب پای سیستم بودم نتونستم ثبت نام کنم فردا دوباره از ساعت 8 شروع کردم تا ساعت 4 بعد از ظهر باز نشد حتی یه بار تا مرحله نهایی هم پیش رفتم و پول وجه ثبت نام به مبلغ 26 میلیون از کارتم کم شد و بعد از 10 دقیقه مجددا پول برگشت به کارتم و موفق نشدم

  • mostafa nor mostafa nor (10 اسفند 1395 ساعت 21:48)

    من هم مثل بقیه وارد سایت شدم و در مرحله دوم ماشین را انتخاب کردم ولی در نهایت ساندرو معمولی ثبت نام شده رفتم نمایندگی انصراف دادم حالا پول را پس نمی دهند و با شرکت تماس گرفتم گفتند سه ماه دیگر اسم این کار چیست ؟

  • علی علی (10 اسفند 1395 ساعت 21:14)

    خخخخخ رنو و ماشین...؟ خخخخ اسباب بازی میزنه ...فقط چند نفر ******** گرفتن اینارو به خورد ملت بدن

  • همت همت (10 اسفند 1395 ساعت 16:57)

    متاسفم برای شرکت سایپا ،بدنامی ایران خودرو گریبان انرا هم گرفت باان سایت اجارهای میخره اش ،کسی نیست جلوی این دلال بازیهای رابگیرد پس دولتیان ومقامات مسئول کجا هستند

  • psk psk (10 اسفند 1395 ساعت 16:46)

    نیم ساعت اول خطا میزد بعدش به راحتی ثبت شد ه هنوز سراغ نمایندگی نرفتم ببینم قراره بازی در بیارن یا نه

  • محسن محسن (10 اسفند 1395 ساعت 15:04)

    ازماست که برماست
    سایپا گفته سال آینده قیمت طبق روز یعنی قیمت را بالا می برد تا اختلاف بازار وشرکت کم شوداگر دقت شود خود این مردم کمک به گرانی می کنند وطمع دارند مسئولین جهت رفاه مردم که قدم برنمی دارند ولی دراین زمینه خوب بلدند سوار طمع مردم شوند وشاید خیلی ها از این خرید پشیمان شوند *********

  • امیر امیر (10 اسفند 1395 ساعت 14:45)

    منم همین مشکل داشتم تا صبه فردا و عاقبت ثبت نام کردم و شماره پیگیری و ایمیل خریدش دریافت کردم و از حسابم مبلغ کسر شد الان از اهواز رفتم تهران رفتم نمایندگی مورد نظر میگه ثبت نام نکردی چقدر مسخرس
    بهش گفتم ایمیل خرید بهمراه کد رهگیری دارم میگه نه
    رفتم سازمان بازرسی کشور که شاید اونا واسم کاری کنن

  • اصغر اصغر (10 اسفند 1395 ساعت 14:10)

    سلام در جایی می خواندم حدود 70 سال پیش یک اروپایی به ایران سفر می کند و بعد در خاطراتش می نویسد ایرانیان علاقه شدیدی به دلالی دارند یعنی می خواهند جنسی را خریده بدون اینکه کاری روی آن انجام دهند به قیمت بالاتر به فرد دیگری بفروشند. این نوع عملکرد سایپا نشان از همان دلالی گری دارد.

  • محمد محمد (10 اسفند 1395 ساعت 14:03)

    دو روز پای سیستم بودم نتونستم ثبت نام کنم. دورغه همش. حیف پول که پای این ماشین های مضخرفشون بدی. 52 میلیون برای همون L90

  • علی علی (10 اسفند 1395 ساعت 13:30)

    اصل خبر حمایت از رنو ساندرو و قیمت اونه که ما اصلا نه ساندرو قبول داریم نه قیمتشو وگرنه بار اول سایپا نیست از این کارا میکنن دارن بازار گرمی میکنند تا باز مردم هجوم بیارن به سمت خرید این خودرو که هر کی این کارو بکنه پولشو دور میندازه

  • مهدی مهدی (10 اسفند 1395 ساعت 12:54)

    ماشینی که 45 میلیون بیشتر نمی ارزه شده 52 میلیون کی پاسخگوست تازه در بازار 62

  • ممل ممل (10 اسفند 1395 ساعت 12:11)

    میگن سایپا سایت فروشش رو از یه شرکتی اجاره کرده که اون شرکت محدودیت تو ثبت نام قائل میشده و خود دست اندرکاران اون سایت با گرفتن وجهی از دلال جماعت براشون پیش خرید میکردن، مثل اینکه قبل از ثبت نام افرادی مرتبط با این شرکت تو روزنامه هم آگهی"ثبت نام تضمینی" داده بودن و در قبال انجام این کار وجهی رو میگرفتن.

  • A A (10 اسفند 1395 ساعت 11:50)

    برای من هم همین اتفاق افتاد.آدم شک میکنه نکنه کارشون عمدی باشه. و گرنه چرا باید سیستم همین هشدار فاحشی بده که شما قبلا این خودرو را ثبت نام کردین!

  • جواد جواد (10 اسفند 1395 ساعت 11:42)

    واقعا باید برای مردم کشور متاسف شد در حالیکه در تمام دنیا، شرکت های خودروسازی با برند های معتبر برای فروش خودروشان صد ها شرایط برای تسهیل خرید پیشنهاد می کنندو اما در کشور ایران باید برای خودروی که از هر لحاظ با این قیمت توجیه فنی ندارد سر و دست می شکنند. کشورهای جهان سوم...................