1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. انتقاد رئیس مجلس از وضعیت استاندارد تولید خودرو در کشور

انتقاد رئیس مجلس از وضعیت استاندارد تولید خودرو در کشور

17 فروردین 1396
  • 1

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه شنبه ۱۵ فروردین ماه) به مناسبت فرا رسیدن سال جدید با نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد دیدار و گفت و گو کرد.

پیروزبخت با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان ملی استاندارد در سال ۹۵ گفت: سال گذشته از نظر مالی سال بسیار سختی بود اما این سازمان توانست به خوبی مشکلات را برطرف کند به ویژه اینکه با پیوستن به نظام بین المللی تأیید صلاحیت توانستیم در روند تجارت تسهیلاتی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: اگر طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد مورد تأیید شورای نگهبان قرار گیرد جایگاه سازمان ملی استاندارد ارتقاء پیدا خواهد کرد، متأسفانه در حال حاضر شورای نگهبان به ۳ ماده این طرح ایراد گرفته که تلاش داریم با رایزنی‌هایی نظر این شورا را تأمین کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد توضیح داد: با عضویت در نظام بین‌المللی تأیید صلاحیت دیگر شاهد مشکلات صادرات کالاها در مرزها نیستیم و کشورها با شرایط بهتری می‌توانند با ایران داد و ستد داشته باشند.

پیروزبخت در خصوص ارتقاء استاندارد خودروسازی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که مرحله به مرحله به استاندارد خودروسازی افزوده می شود و تا سال ۹۷ اگر خودرویی تأیید استانداردهای هشت‌گانه را نگیرد خط تولید آن متوقف خواهد شد.

وی در خصوص استاندارد سلامت غذایی نیز عنوان کرد: از آنجا که سلامت مردم اهمیت فراوانی دارد همکاری خوبی با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم تا مشکلات در این زمینه هر چه سریعتر برطرف شود.

علی لاریجانی با انتقاد از وضعیت استاندارد در خودروسازی عنوان کرد: بهتر است برای خودروهایی مانند پراید استاندارد سرعت در نظر گرفته شود تا شاهد کاهش فاجعه آفرینی این خودرو باشیم.

منبع:ایسنا



نظرات

  • فرزاد فرزاد (17 فروردین 1396 ساعت 10:43)

    گل, چهل سال گذشته هاااا!