1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. عرضه محدود خودرو های پر طرفدار با وجود تداوم رکود

عرضه محدود خودرو های پر طرفدار با وجود تداوم رکود

30 شهریور 1395
  • 0

در حالی برخی خودروها به صورت محدود از سوی خودروسازان به بازار عرضه می شوند که هنوز هم بازار خودرو نتوانسته از رکودی که درگیر آن است، خارج شود.

بازار خودرو در سه سال اخیر فراز و نشیب‌های زیادی داشت و برخی عوامل در این سال‌ها تاثیراتی را بر این بازار گذاشتند که سرنوشت قیمت‌ها و خرید وفروش را در این بازار تعیین کردند. اما در نهایت با وجود تسهیلاتی که برای فروش خودرو در نظرگرفته شد بازهم بازار رونق گذشته خود را به دست نیاورده است.

در واقع پس از برجام انتظار متقاضیان خودرو این بود که به سرعت خودروهای جدید وارد کشور شود، بنابراین تا مدتی خرید و فروش خودروهای صفر به حالت رکود در آمد اما پس از مدتی که خبری از خودروهای خاص با قیمت ارزان نشد، بخشی از متقاضیان وارد این بازار شدند اما همچنان خبری از استقبال زیاد در ساعات اولیه فروش خودرو نیست.

هرچند که متقاضیان کنونی بازار خودرو تمایل به خرید مستقیم از خودروسازان دارند اما انحصار گرایی در فروش برخی خودروها منجر به این شده که خودروهایی که اقبال بیشتری دارند، با قیمت‌های گران‌تری در بازار خرید و فروش شوند.

براین اساس، یکی از فروشندگان خودرو در گفتگو با مهر با بیان اینکه پس از ورود برخی خودروهای جدید به بازار، استقبال مردم کمی افزایش پیدا کرد، گفت: الان کمی بازار فروش خودروهای صفر نسبت به گذشته بهتر شده است اما بازهم نمی‌توان گفت که مانند سال‌های گذشته رونق دارد.

وی با بیان اینکه فروش شرایطی خودروسازان باعث شده که بخش زیادی از متقاضیان به آن سمت بروند، افزود: البته هنوز هم برخی از متقاضیان به دنبال این هستند که خودرو را سریع تحویل بگیرند به همین دلیل به سراغ پیش فروش‌ها نمی‌روند.

این فروشنده خودرو با اشاره به اینکه شرکت های خودروساز، فروش نقدی برای برخی خودروهای پرطرفدار نمی گذارند که قیمت آن را در بازار بالا نگه دارند، گفت: در سال های گذشته هم مشابه این رفتار را در تولید برخی خودروهای هاچ بک می دیدیم که همچنان هم این انحصارگرایی ادامه دارد.

به گفته وی الان در برخی خودروها متقاضی به حدی رسیده که خودروسازان نمی‌توانند در موعد مقرر خودروها را تحویل دهند ضمن اینکه این خودروها در بازار با قیمت‌های بسیار بالاتری به نسبت کارخانه به فروش می‌رسند زیرا متقاضی برای دریافت آن در حالیکه پول را پرداخته باید چندماه منتظر بماند. این در حالی است که برخی خودروها که اقبال چندانی در بازار ندارند و خودروهای جدید در همان سطح قیمت به بازار وارد شده، قیمت‌هایی کمتر از نرخ کارخانه دارد و استقبال چندانی از خرید آنها نمی‌شود.

منبع:ایران جیب



نظرات