1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. به زودی همکاری دوباره کیا و نیسان با سایپا کلید می خورد

به زودی همکاری دوباره کیا و نیسان با سایپا کلید می خورد

24 تیر 1396
  • 1

در شرایطی گروه خودروسازی سایپا در حال آماده‌سازی خطوط تولید سیتروئن در سایپای کاشان است که به گفته‌ مدیرعامل این شرکت همکاری مجدد سایپا با دو شریک سابق خود یعنی کیا و نیسان نیز به‌زودی به نتیجه خواهد رسید. مهدی جمالی دیروز در حاشیه مراسم آغاز واگذاری پنج هزار دستگاه وانت زامیاد به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه همکاری با کیا از قدیم در جریان بوده و حتی در دوره تحریم نیز این همکاری‌ها ادامه داشته است، گفت: بنابراین مذاکرات با کیا در وضعیت خوبی به سر می‌برد که نتایج آن به‌زودی اعلام می‌شود.

 کیا و نیسان به ‌زودی دوباره با سایپا به ایران می‌آیند

وی در مورد آخرین وضعیت مذاکره با شرکت نیسان نیز گفت: سایپا در گذشته شریک انحصاری نیسان در ایران بود و به دلیل تحریم‌ها این همکاری قطع شد، اما هم‌اکنون در حال مذاکره برای آغاز مجدد همکاری و تولید مدل‌های جدید نیسان در ایران هستیم که به‌زودی به نتیجه خواهد رسید. وی از عرضه چهار خودروی جدید صددرصد ایرانی ظرف دو سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ جایگزینی برای خودرو پراید وجود ندارد. مهدی جمالی اظهار کرد: به‌رغم آنکه صحبت‌های بسیاری پیرامون پراید صورت می‌گیرد، اما این خودرو جزو محصولات کارآفرین بوده و ایجاد اشتغال زیادی در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی داشته است. البته در حال یافتن جایگزین‌هایی مناسب برای خودروهای پراید و زامیاد هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مگاپلت‌فرم ملی سایپا در دست طراحی و تولید است، گفت: ظرف دو سال آینده چهار خودروی صد در صد ایرانی روی این پلت‌فرم تولید خواهد شد. وی همچنین درباره زمان عرضه خودروی کوییک اظهار کرد: پیش‌فروش کوییک به‌زودی آغاز می‌شود و به‌دنبال آن تحویل این خودرو صورت می‌گیرد. مدیرعامل گروه سایپا در مورد زمان اعمال افزایش قیمت‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت نیز اظهار کرد که درخواست ما برای افزایش قیمت محصولات بیش از آن چیزی بود که شورای رقابت تصویب کرد؛ بنابراین این افزایش قیمت حداقلی به مرور اعمال خواهد شد البته سعی می‌کنیم که کمترین فشار به مصرف‌کننده وارد شود.

 کیا و نیسان به ‌زودی دوباره با سایپا به ایران می‌آیند

 کیا و نیسان به ‌زودی دوباره با سایپا به ایران می‌آیند



نظرات

  • arman arman (26 تیر 1396 ساعت 07:49)

    با این احتساب تا چند وقت دیگه کاملا بدبخت شدیم