1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. کرمانشاه می‌تواند تبدیل به قطب خودروسازی غرب کشور شود

کرمانشاه می‌تواند تبدیل به قطب خودروسازی غرب کشور شود

5 مرداد 1396
  • 0

محمدرضا نعمت زاده، امروز (سوم مرداد) در مراسم افتتاح کارخانه خودروسازی ” ایران خودرو” کرمانشاه که با حضور معاون اول رییس جمهور انجام شد، با اشاره به تولید ۴۲۰ هزار دستگاه خودرو در چهار ماهه امسال در کشور، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

 کرمانشاه می‌تواند تبدیل به قطب خودروسازی غرب کشور شود

وی ابراز امیدواری کرد: امسال تولید خودرو در کشور با ادامه این روند به ۱.۶ میلیون دستگاه برسد.

نعمت زاده در ادامه با بیان اینکه خودورسازی کرمانشاه جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، گفت: از همان سال اول دولت اجرای این پروژه را پیگیری کردیم، اما تامین اجتماعی که سهامدار عمده پروژه بود تمایل زیادی به انجام این کار نداشت.

وی افزود: در نهایت با پیگیری های بسیار این سهام به گروه صنعتی ایران خودرو واگذار شد و این پروژه در کمتر از دوسال عملیاتی شد و به بهره برداری رسید.

نعمت زاده با اشاره به وجود ۲۲ قطعه‌ساز خودرو در کرمانشاه، گفت: این ظرفیت خوبی برای خودروسازی استان است.

وی تصریح کرد: نگاه ما به خودروسازی این استان صادراتی است و همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم کرمانشاه را به قطب صنعت خودرو در غرب کشور تبدیل کنیم.

وزیر صنعت در ادامه به پالایشگاه در حال احداث آناهیتا کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در کرمانشاه پالایشگاه قدیمی داشتیم که نوسازی و توسعه آن مقرون به صرفه نبود و در همین راستا ساخت پالایشگاه آناهیتا را پیگیری کردیم.

وی افزود: بنا به دلایلی کار این پالایشگاه پیش نمی‌رود و هم از پالایشگاه قدیمی بیرون رانده شدیم و هم کار این پالایشگاه مانده و از معاون اول رییس جمهور می خواهیم کار ساخت این پالایشگاه را پیگیری کند.

وی افزود: راه اندازی این پالایشگاه می تواند علاوه بر تامین سوخت استان، بخشی از سوخت مورد نیاز کشور عراق را هم تامین کند.

منبع ایسنا


نظرات