1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. اعلام راهکار کرمان موتور برای خریداران هیوندای «النترا»

اعلام راهکار کرمان موتور برای خریداران هیوندای «النترا»

29 خرداد 1397
  • 9

با خروج آمریکا از برجام و به تبع آن خروج شرکت های خارجی از ایران، همکاری تازه کرمان موتور با هیوندای نیز دچار مشکل شد.

پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تهدید شرکت های بین المللی در خصوص همکاری با ایران شرکتهای متعددی از جمله توتال، بوئینگ، گروه پژو سیتروئن و مارسک و سایرین از بیم قطع دسترسی به بازار مالی و محصولات در آمریکا اقدام به تعلیق همکاری با شرکای ایرانی خود نموده اند در این راستا همکاری نوپای کرمان موتور و هیوندایی نیز این قاعده مستثنی نبوده و دچار اختلال شده است.

 اعلام راهکار کرمان موتور برای خریداران هیوندای «النترا»

بررسی های میدانی نشان میدهد که شرکت کرمان موتور در بهمن ماه 1396 (حدود 5 ماه پیش) اقدام به پیش فروش محدود خودرو الانترا تولید داخل با شرایط 70 میلیون تومان پیش دریافت و سود مشارکت 18 و 15 درصد و قیمت 147 میلیون و هشتصد هزار تومان با موعد تحویل های عمدتا مرداد و شهریور و مهر 1397نموده است لیکن پس از گذشت حدود 4 ماه بعلت تعلل شرکت هیوندایی در ارسال قطعات منفصله علی رغم گشایش اعتبارات انجام شده تحویل خودروهای مذکور با مشکل مواجه شد.

براین اساس با مراجعه و تماس با شرکت کرمان موتور جهت کسب اطلاع از نحوه تعیین تکلیف مشتریان مذکور متوجه شدیم شرکت مذکور طی بخشنامه ای شرایطی را برای مشتریان خود تدوین نموده است. در این بخشنامه 4 راهکار برای مشتریان در نظر گرفته شده که به شرح ذیل خلاصه می شود.

در صورتی که مشتریان تمایل به استرداد وجه پرداختی خود را داشته باشند،شرکت مبلغ دریافت شده به علاوه سود دوران مشارکت و همچنین مبلغ 150 میلیون ریال پاداش وفاداری به مشتریان پرداخت مینماید. در حالی که الزام قراردادی فقط مبلغ دریافتی به علاوه سود مشارکت می باشد.

در صورتیکه مشتری تمایل به جایگزینی خودرو با محصولات موجود را داشته باشد 3 محصول هیوندایی سانتافه (با توجه به تفاوت قیمت زیاد با خودروی الانترا و محدودیت تعدادی صرفا برای حداقل 2 ثبت نام) با قیمت 367 میلیون تومان و 10 میلیون تومان تخفیف و جک اس 5 با قیمت 123 میلیون و 500 هزار تومان و 8 میلیون تومان تخفیف و جک اس 3 با قیمت 86 میلیون و نهصد هزار تومان تبدیل نمایند که البته قیمت خودروها مذکور در بازار دارای حاشیه حداقل %15 می باشد.

در انتها از مشتریان عزیز درخواست شده است با توجه به ظرفیت محدود خودروهای قابل تبدیل هر چه سریعتر جهت انتخاب و نهایی نمودن وضعیت به نمایندگی های کرمان موتور مراجعه فرمایند.

با بررسی طرحهای فوق به نظر می رسد در آخر خریداران الانترا دچار زیان در خرید شده اند چرا که هزینه ی پرداختی مشتریان + سود مشارکت + 15 میلیون تومان وجه دریافتی از شرکت کرمان موتور، نمی تواند هزینه ی لازم برای خرید یک خودروی الانترا در بازار باشد. هیوندای الانترا در بازار هم اکنون با قیمت بیش از 250 میلیون تومان معامله می شود. در نظر داشته باشید خودرو مزدا3 که در بهمن ماه حدود 130 میلیون تومان معامله میشد، جایگرین مناسبی برای هیوندای الانترای 147 میلیون تومانی به شمار می آمد. هم اکنون این خودرو(مزدا3) بیش از 210 میلیون تومان قیمت دارد. پس خریدار الانترا با هزینه ی بازگشتی از شرکت نمی تواند حتی خودرویی را جایگزین الانترای خود کند که در زمان ثبت نام، 17 میلیون تومان ارزان تر بوده است.

منبع


نظرات

  • پیمان پیمان (30 خرداد 1397 ساعت 08:33)

    کاش اعتبار سایت خوبتو نمیفروختی.

  • شاکى شاکى (29 خرداد 1397 ساعت 21:27)

    یک شکایت نامه رسمى تنظیم کنیم و اول به وزارت صنعترو بعد به دادگسترى شکایت کنیم. حتا اگر ما به حقمون نرسیم، کرمان موتور بخش بزرگى از پولى رو که از ما گرفته باید هزینه کنه تا پرونده ش رو ببنده. (-؛

    مصطفی مصطفی (13 فروردین 1398 ساعت 18:39)

    دوستانی که الانترا مونتاژی ثبت نام کردند و بعد با فریب و نیرنگ شرکت کرمان خودرو، پول ثبت نام رو پس گرفتند یا خودروی دیگری جایگزین کردند، لطفاً برای اقدام قانونی علیه شرکت کرمان خودرو به من پیام دهند
    این شرکت برای اینکه مشتریان ثبت نامی رو از سر خودش باز کند، ادعا کرد که تولید الانترا کاملاً منتفی شده و هیچ راهی جز تحویل خودروی جایگزین یا برگشت پول نیست، اما از مهرماه 97 الانترای مونتاژی به افراد دلخواه تحویل داد و در بازار عرضه کرد. کرمان خودرو بنا بر اعلام خود سایت این شرکت در سال 97 تعداد 540 دستگاه الانترا مونتاژ کرده: http://kaic.ir/SC.php?type=component_sections&id=60&sid=8587

  • میلاد میلاد (29 خرداد 1397 ساعت 14:49)

    از خریداران خواهش میکنم ی گروه تلگرامی بزنیم ی روز جمع بشیم جلو شرکت تا حقمونو از اینا بگیریم

  • دکتر دکتر (29 خرداد 1397 ساعت 14:23)

    این که راه حلش آسونه
    کرمان موتور باید بره از بازار آزاد،النترا بخره ، بده به مشتریاش

  • سعید سعید (29 خرداد 1397 ساعت 12:34)

    من ایرانی چرا باید توسط یک شرکت ایرانی بنام کرمان موتور نقره داغ بشم. به چه گناهی باید صد میلیون پول حاصل جوانی و زحمتکشی من و 5000 نفر دیگر بابت ثبت نام النترا مونتاژی به جیب عده ای خدانشناس واریز بشه. از خدا میخوام خودش تقاص ما و دیگر مالباخته هارو ازین شرکت های بی وجدان و سودجو بگیره.

  • همت همت (29 خرداد 1397 ساعت 12:27)

    کوتاهی سازمان صنعت ومعدن وحمایت از مصرف کننده دراین پیش فروشهای قطعی ووعدم ورود آنها در دبه کردن کرمان موتور هیوندا بابت عدم واگذاری النتراهای ثبت نامی کمی مشکوک بنظر میرسدهمچنین مشتری مداری این شرکتها را نیز زیر سئوال خواهد برد درصورت عدم تحویل النترابدلیل واهی تحریمی که هنوز شروع نشده پیشنهاد میشوداگر قیمتها به دلاربالا رفته باید دلار ۴۲۰۰۰ریالی رابه قیمت دلار ۷۰۰۰۰ریالی فعلی به مشتری برگردانند

  • ایرانی ایرانی (29 خرداد 1397 ساعت 11:50)

    قا همگی این پیامو نشر بدید
    برسه به دست نماینده ها

    شرکت کرمان موتور با تبلیغ گسترده تولید داخلی ؛ با اعلام قرارداد مونتاژ خودرو از شرکت هیوندای در سال 95؛ پیش فروش خودرو در بهمن ماه؛ چندین میلیون دلار از سرمایه های مصرف کنندگان داخلی را جذب کرد.
    در این راستا با اعلام مکرر مدیران فروش و مصاحبه های مختلف(از جمله 18 اردیبهشت96)پیش بینی شدن تحریم و عدم تحویل خودرو در قرارداد با هیوندای را اعلام کرد تا اطمینان مضاعف در مصرف کنندگان ایجاد شود.
    حال با افزایش افسارگسیخته قیمت دلار و گرانی شدید قیمت خودرو که خود ناشی از سیاست خودرو سازان داخلیست؛ بدنبال سود بیشتر؛ بعد از 6 ماه استفاده از پول مردم؛ قرارداد را به بهانه تحریم کنسل نموده است!!
    قراردادی که بعلت پیش بینی تحریمها در قرارداد (با اعلام مسولین کرمان موتور)ابدا مشمول فورس ماژور نیست.
    وحتی اگر اگر اگر قرارداد کنسل شده است؛که ناشی از کوتاهی مدیران کرمان موتور در قرارداد است غرامت زیادی که در قرارداد دیده شده ؛ حق مصرف کنندگان است و نه کرمان موتور.

    مطمینا گرانتر فروختن خودرویی که با ارز 4000 تومان در بهمن به مردم فروخته غیراخلاقی، ظالمانه، سودجویانه و غیرقانونی

  • رامین رامین (29 خرداد 1397 ساعت 10:55)

    من پولم داشتم ولی از تجربه خرید جک اس5 اتومات که از کرمان موتور خریدم و با کلی دردسر فروختم دیگه به کرمان خودرو اعتماد نکردم و طرفش نرفتم
    بهمن ماه 96 سانتافه 2017 کرمان موتو قیمت بازار 297 بود ولی حالا داره میگه بیایید 367 بخرید تازه منت 10میلیون تخفیف سر مردم میزاره
    چرا به نرخ قیمت دلار موقع ثبت نام دلار به مردم نمیده
    نباید گول وعده های کرمان خودرو را بخورید
    پا فشاری کنید همون النترا را بده قرارداد قطعی بوده این عین قش در معامله است راحت نگذرید
    مسخره تر اینه که ماشین چینی را به قیمت الان میخواد بندازه به مردم
    جنایت اینکار جنایت