1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سایتهای خودروسازی ایران در کشورهای خارجی را بشناسید

سایتهای خودروسازی ایران در کشورهای خارجی را بشناسید

30 خرداد 1396
  • 1

خودروسازان ایرانی دارای هفت سایت خودروسازی فعال در هفت کشور خارجی هستند.این موضوع در نوع خود بسیار جالب و خوشحال کننده می باشد ولی سوال مهم این است که چقدر بازده داشته اند برایی صنعت خودرو کشور ؟

 سایتهای خودروسازی ایران در کشورهای خارجی را بشناسید

وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیش‌بینی شده است. بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.

در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و تقویت صنعت خودرو و قطعه در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده و اطلاعاتی نیز در زمینه وضعیت فعلی این صنایع ارائه شده است.

براساس این اطلاعات خودروسازان ایرانی در حال حاضر در هفت کشور خارجی دارای سایت خودروسازی فعال هستند. این سایتهای تولید خودرو در کشورهای سوریه، عراق، بلاروس، آذربایجان، مصر، سنگال و ونزوئلا قرار دارند.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع مادر با سطح فناوری متوسط در زمره صنایع اولویت‌دار این وزارتخانه برای تحقق اهداف مرتبط در سند چشم‌انداز بیست ساله توسعه کشور (ایران ۱۴۰۴) قرار دارد.

منبع ایسنا


نظرات

  • کیومرث کیومرث (30 خرداد 1396 ساعت 19:25)

    سوریه، عراق، بلاروس، آذربایجان، مصر، سنگال و ونزوئلا
    برای هفت کشور اشتغال زایی با سرمایه ما ؟!!! به راستی چند موقعیت شغلی برای جوانان خودمان از دست رفته است؟