1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مراکز تولید خودروی ایران را بشناسید

مراکز تولید خودروی ایران را بشناسید

17 خرداد 1396
  • 0

وزارت صنعت اخیرا ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیش‌بینی شده است. بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.

در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و تقویت صنعت خودرو و قطعه در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده و اطلاعاتی نیز در زمینه وضعیت فعلی این صنایع ارائه شده است.

براساس این اطلاعات اگرچه صنایع خودروسازی ایران از جمله صنایع با پراکندگی جغرافیایی بالا هستند با این حال اکثر این صنایع در پنج استان تهران، خراسان رضوی، کرمان، آذربایجان شرقی و اصفهان قرار دارند.

همچنین شرکتهای قطعه‌سازی نیز در تعداد قابل توجهی از استانها فعال هستند اما بیشتر این واحدها در استانهای آذربایجان غربی، سمنان، کرمانشاه، لرستان و مازندران متمرکز هستند.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع مادر با سطح فناوری متوسط در زمره صنایع اولویت‌دار این وزارتخانه برای تحقق اهداف مرتبط در سند چشم‌انداز بیست ساله توسعه کشور (ایران ۱۴۰۴) قرار دارد.



نظرات