1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تاکید مجدد ایران خودرو ؛ حواله پژو ۲۰۰۸ قابل خرید و فروش نیست

تاکید مجدد ایران خودرو ؛ حواله پژو ۲۰۰۸ قابل خرید و فروش نیست

23 مهر 1396
  • 0

با توجه به اینکه در طرح پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ امکان انصراف وجود دارد صاحب حواله می‌تواند پس از فروش غیرقانونی حواله و دریافت وجه، بدون اطلاع خریدار به ایران خودرو مراجعه کرده و با اعلام انصراف، مبلغ واریزی اولیه را دریافت کند.

 تاکید مجدد ایران خودرو ؛ حواله پژو ۲۰۰۸ قابل خرید و فروش نیست

گروه صنعتی ایران خودرو بار دیگر نسبت به بروز مشکل برای خریداران حواله پژو ۲۰۰۸ در بازار هشدار داد و اعلام کرد حواله‌های این خودرو غیرقابل خرید و فروش فروش است.

این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که امتیاز ثبت نام در طرح پیش فروش خودرو پژو ۲۰۰۸ قابل خرید و فروش نیست و در صورت انتقال حواله ها زمینه بروز مشکلاتی خواهد شد با این وجود مشاهده می شود که در برخی رسانه ها و شبکه های مجازی، آگهی خرید و فروش حواله پژو ۲۰۰۸ درج شده و تعدادی از هموطنان نسبت به معامله این حواله ها اقدام می کنند.

این وضعیت در حالی است که پیش از اجرای طرح پیش فروش پژو ۲۰۰۸ اعلام شد که امکان صلح در خصوص این محصول وجود ندارد به این معنی که متقاضیان ثبت نام در پیش فروش پژو ۲۰۰۸ نمی توانند امتیاز و حواله خود را به شخص دیگری واگذار کنند. این اقدام صورت گرفت تا مشتریان و متقاضیان اصلی و واقعی برای خرید این محصول اقدام به ثبت نام کنند.

طبق اعلام ایران خودرو، با توجه به اینکه امکان صلح در این طرح وجود ندارد، فروشندگان شیوه وکالتنامه ای را برای این انتقال در نظر گرفته اند حال آنکه ایران خودرو هیچگونه مسئولیتی در قبال تحویل خودرو به فرد خریدار حواله حتی در صورت ثبت قانونی و محضری ندارد.

محصولات عرضه شده در زمان مقرر فقط به شخصی تحویل داده می شود که مشخصاتش در سایت فروش ایران خودرو درج شده است. با توجه به اینکه در طرح پیش فروش پژو ۲۰۰۸ امکان انصراف نیز وجود دارد، صاحب حواله می تواند پس از فروش غیر قانونی حواله و دریافت وجه، بدون اطلاع خریدار به ایران خودرو مراجعه کرده و با اعلام انصراف، مبلغ واریزی اولیه را نیز دریافت کند.

در این حالت، قرارداد اولیه لغو می شود و حواله ای که در اختیار خریدار است، هیچگونه ارزشی قانونی و مالی ندارد و با توجه به تاکیدهای اولیه و متن قرارداد پیش فروش، این شرکت نیز هیچگونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.

منبع ایسنا


نظرات