1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو به دنبال جایگزینی مناسب برای پژو 405 می باشد

ایران خودرو به دنبال جایگزینی مناسب برای پژو 405 می باشد

19 مهر 1396
  • 3

مدیرعامل ایران خودروی خراسان در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص همکاری با برندهای شرق آسیا گفت: در گذشته به سبب اعمال تحریم‌های بین‌المللی با تنها کشوری که می‌توانستیم کار کنیم چین بود. اکنون مذاکراتی را با سایر کشورهای شرق آسیا شروع کردیم. خودروی سوزوکی گرند ویتارا یکی از این محصولات بود و امیدواریم از سال جدید یک خودروی جدید ژاپنی را تولید کنیم.

 ایران خودرو به دنبال جایگزینی مناسب برای پژو 405 می باشد

زاهدی‌فر تصریح کرد: بنا به دستور مدیرعامل ایران خودرو حداقل 10 درصد محصولات این شرکت به خودروهای چینی اختصاص خواهد یافت.

وی در خصوص صحبت‌های ترامپ و احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: در سال‌هایی که کشور درگیر تحریم بوده ما توانستیم به تولید خودرو و تامین نیاز بازار داخلی ادامه دهیم هر چند در بخش توسعه، آن طور که باید نتوانستیم برنامه‌های خود را محقق کنیم.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا اظهار داشته که کشورش از برجام خارج خواهد شد اما سایر کشورها در این توافقنامه باقی خواهند ماند. ضمن آن که ما در 30 سال گذشته هیچ همکاری خاصی با آمریکا نداشته‌ایم که امروز بخواهیم تحت تاثیر قطع همکاری خودروسازهای آمریکایی با کشورمان قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر اروپایی‌ها به همان سیاستی که در دو سال اخیر در پیش گرفتند ادامه دهند ما در صنعت خودرو به مشکل برنخواهیم خورد.

زاهدی‌فر ادامه داد: در این سال‌ها نیز چین در صنعت خودروسازی رشد خوبی داشته است و حداقل به 80 درصد اعتبارات جهانی لازم در این صنعت رسیده است.

زاهدی فر ادامه داد: با توجه به تحولات سیاسی که در دنیا رخ داده و امکان خروج آمریکا از برجام امکان دارد پیامدهایی را در بازار خودرو شاهد باشیم.

مدیرعامل ایران خودروی خراسان در خصوص تاریخ توقف تولید پژو 405 گفت: ما در اینجا یک کارخانه تولیدی هستیم و سیاست‌های کلان و استراتژی‌ها را تهران مشخص می‌کند اما چیزی که من می‌توانم بگویم این است که مدیریت ارشد ایران خودرو به شدت به دنبال جایگزین کردن پژو 405 است. واحد برنامه‌ریزی ما نیز در این خصوص برنامه‌های خاص خود را دارند و اگر تغییری در وضعیت سیاست خارجی کشور و برجام حاصل نشود این اتفاق به زودی رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: ایران خودروی خراسان از لحاظ فنی یک شرکت چالاک و با پتانسیل بالا است و به محض ابلاغ دستور تولید خودروی جدید توانایی آن را دارد که خط خود را تغییر دهد.



نظرات

  • امیر امیر (23 مهر 1396 ساعت 13:49)

    خوب معلومه دیگه پژو 405 پلاس

  • تابوت سوار ایرانی تابوت سوار ایرانی (20 مهر 1396 ساعت 10:24)

    برادران چینی و روسی شما هم پدر ملت رو در میارند و هم جیب شما رو پر می کنند معلومه که از چین می خرید

  • جواد جواد (19 مهر 1396 ساعت 13:53)

    (( ما در 30 سال گذشته هیچ همکاری خاصی با آمریکا نداشته‌ایم که امروز بخواهیم تحت تاثیر قطع همکاری خودروسازهای آمریکایی با کشورمان قرار بگیریم !!!!!! )) تاثیر خروج امریکا خیلی هم ربط داره به خودروسازی و البته به چیزای دیگه . هنوز هیچی نشده دلار که رفت بالای 4000 تومن اگه خروجش قطعی بشه , دلار به 5000 تومن هم میرسه > بعد میبینی تموم ماشینهای داخلی حداقل 4-5 میلیون میوفته روش .