1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مدیرعامل ایران خودرو : بنز و هیوندای هم استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند

مدیرعامل ایران خودرو : بنز و هیوندای هم استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند

25 بهمن 1396
  • 8

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: خودروهای بنز و هیوندای استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند و با آنها که صحبت می‌کنیم می‌گویند این استانداردها را نمی‌توانیم پاس کنیم.

 مدیرعامل ایران خودرو : بنز و هیوندای هم استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند

هاشم یکه‌زارع در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: اینگونه نمی‌شود که همه کارها را جهشی انجام دهیم و باید برنامه‌ریزی منطقی داشته باشیم.

وی با بیان این که نمی‌شود خودروهایی که در آلمان و کره تردد می‌کنند نتوانند استانداردهای جدید را پاس کنند، اما ما بتوانیم، خاطرنشان کرد: ایران خودرو و سایپا مخالفتی با ایجاد قطب سوم خودروسازی ندارد و اگر بتوانیم به ایجاد آن کمک می‌کنیم. البته یک شبه نمی‌توان قطب سوم را ایجاد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: به والله قسم خصوصی‌سازی صنعت خودرو را نجات خواهد داد، بنابراین نباید در این راه مانعی ایجاد شود. اگر همین امروز سه سرمایه‌گذار پیدا شوند و صندلی ایران خودرو و سایپا را بگیرند و حتی بنده و مدیرعامل سایپا را نیز عوض کنند، به نفع صنعت خودرو است.

وی لفزود: وقتی در حال حاضر ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو را داریم، چرا خودروسازان تحت فشار قرار می گیرند که خط تواید جدید ایجاد شود.

یکه‌زارع افزود: پلت‌فرم ملی ایران خودرو در حال طراحی است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته طی ۱۰ سال ۲۳ مدل خودرو از جمله خودروهای برقی و هیبریدی بر روی آن تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۱، یک درصد از تولیدات ایران خودرو مختص خودروهای برقی خواهد بود و این میزان در سال ۲۰۲۵ به هفت درصد می‌رسد. البته در حال حاضر نیز نمونه‌های خودروی برقی تولید شده اما ابتدا باید زیرساخت‌ها و دستگاه‌های شارژ آن ایجاد شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: برخلاف آنچه که گفته می‌شود در حال حاضر کل سهم خودروهای برقی در صنعت خودروی جهان برابر با سه درصد تولیدات است و نباید اینگونه تلقین کنیم همه در جهان خودروی برقی تولید می‌کنند و ما جا مانده‌ایم.

یکه‌زارع افزود: در سال ۲۰۲۵ تقریبا خودروهای فعلی دیگر وجود نخواهند داشت. همچنین از اواخر ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ اولین خودروی تولیدی بر روی پلت‌فرم جدید تولید خواهد شد.

منبع ایسنا


نظرات

  • امین امین (1 اسفند 1396 ساعت 15:26)

    من به عنوان یه ایرانی خجالت زده شدم

  • امید ساندرو زاده امید ساندرو زاده (27 بهمن 1396 ساعت 11:54)

    خوب یادمه سال هفتاد و پنج و شش هم همین حرفها رو میزدن ، دورنمای 20 ساله صنعت خودرو ، الان که سال 96 داره تموم میشه کجای کاریم ، همش حرف یاوه ، جمع کنید این بساط رو ، یکبار برای همیشه واردات خودرو رو با تعرفه 10% آزاد کنید ، از صرفه جویی که در مصرف سوخت و تصادفات و جون انسانها و مرگ و میر و آلودگی و خسارات محیط زیست و و و ..... میشه می توان برای چند برابر این جماعت نون خور ایران خودرو و سایپا کار ایجاد کرد. کی میخواین بفهمین این چیزها رو نمیدونم

  • علی علی (26 بهمن 1396 ساعت 13:29)

    ایران خودرو کجا مرسدس بنز کجا هیوندای دهه شهصت شرکت نداشت خودرو تولید کنه الان جزو ده شرکت برتر دنیاس شما نه علم دانشی از خودرو وخودروسازی داری فقط برید ماشینهای از رده خارج فرانسه وچین وبیارید فقط مونتاژکنید متاسفم برای مردم که ماشینهای قدیمی پژو 206*405*207*L90*سمند وپژو پارس باقیمت بالامیخرند که تمام قطعات این خودرو ها از چین وهند وارد ایران میشوند

  • فرامرز فرامرز (26 بهمن 1396 ساعت 03:20)

    فقط کم مانده بود که ایران خودرو با ماشینهای غیر استاندارد که تولید میکنه خودش را با آلمان مقایسه کنه .باعث خجالته برای ایران خودرو.

  • شادمان شادمان (25 بهمن 1396 ساعت 15:18)

    ببخشید این جُک بود یا واقعیت؟!!!

  • امیر امیر (25 بهمن 1396 ساعت 14:58)

    اونوقت دنا پاس میکند !؟ :|

  • حسین حسین (25 بهمن 1396 ساعت 14:55)

    خدا ایران‌خودرو و سایپا و نابود کنه که فقط شعار میدن و هرساله هزاران نفرو به کام مرگ میبرند با این اشغالایی که میسازین.مرتیکه تو خودتو با بنز یکی میکنی .اخ که چقد شماها احمقین

  • محمد محمد (25 بهمن 1396 ساعت 13:48)

    منظورش توی خواب با اونا صحبت میکنه