1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. افزایش تولید خودروهای سفارشی در ایران‌خودرو

افزایش تولید خودروهای سفارشی در ایران‌خودرو

16 اردیبهشت 1396
  • 0

شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو) سهم خود را در بازار ایران تا 15 درصد افزایش خواهد داد. کیوان وزیری مدیرعامل شرکت آپکو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اعلام این مطلب گفت: تا یک‌سال آینده، نیمی از تولیدات ایران‌خودرو از سوی این شرکت به شکل سفارشی تولید خواهد شد. وزیری تصریح کرد: اولویت اول آپکو این است که گره‌‌های کور شرکت را با دانش بنیان کردن برطرف کرده و با تزریق علم از حالت سنتی و قدیمی فاصله بگیریم.

 افزایش تولید خودروهای سفارشی در ایران‌خودرو

وی هدف آپکو را علمی کردن آپشن در خودروهای گروه صنعتی ایران‌خودرو برشمرد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که تولیدات گروه صنعتی ایران‌خودرو به آپشن‌هایی وصل شود که راحتی سرنشین، رقابت‌پذیری و افزایش ایمنی را به همراه داشته باشد.

به گفته وی، در حال حاضر خودروهای چینی با تیراژ کم به‌واسطه آپشن‌های موردنظر و مناسب توانستند خود را به سطح خودروهای خوب کشور برسانند و حتی گاهی پیشی بگیرند. وی با اشاره به اینکه علاوه‌بر تامین‌کنندگان داخلی از تامین‌کنندگان خارجی نیز استفاده خواهیم کرد، افزود: با استفاده از هر دو تامین‌کننده درصدد هستیم تا مشتریان ایران‌خودرو در شرکت آپکو، آپشن‌های خود را نصب کنند و حتی به نقطه‌ای برسند که خودروهای چینی نخرند. به گفته وی، در حال حاضر شرکت تولید خودرهای سفارشی (آپکو) شرکتی با پشتوانه 700 هزار تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو و همچنین محصولات دست دوم موجود در بازار است، از این رو تلاشمان این است که طی یک‌سال آینده بتوانیم به نیمی از بازار محصولات ایران‌خودرو دست پیدا کنیم.

وزیری با تاکید بر اینکه کیفیت سرلوحه سیاست شرکت قرار دارد، افزود: با تمامی قطعه‌سازان داخلی که از گرید A ایران‌خودرو برخوردارند مذاکره خواهد شد؛ چراکه براساس اصل رقابت‌پذیری به‌طور قطع قطعات آپشنی که بر محصولات ایران‌خودرو نصب خواهد شد باید با معیارهای پذیرشی کیفیتی قطعات تطابق داشته باشد. مدیرعامل شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو نیروی انسانی را اصلی‌ترین سرمایه شرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: بر این اساس باید نیروی انسانی آشنا با علوم دانش‌بنیان در این شرکت تقویت شود. وی با تاکید بر اینکه طی مدت کوتاهی باید بازار خودروهای سفارشی را در دست بگیریم، گفت: هم‌اکنون سهم ما از بازار خودروهای سفارشی ایران خودرو بسیار اندک است.

وزیری با بیان اینکه در حال تدوین استراتژی برای شرکت آپکو هستیم، افزود: هم‌اکنون 33 درصد قطعات وارداتی و مابقی داخلی هستند، اما درصددیم تا تمامی قطعات با حفظ شرایط ایمنی بومی‌سازی شوند از این رو براساس سرمایه‌گذاری مشترک به هدف موردنظر دست خواهیم یافت چراکه وقتی سرمایه‌گذار خارجی مطمئن شود که از پشتوانه شرکتی مانند ایران‌خودرو با 700 هزار تولید و کل محصول دست دوم موجود در بازار برخوردار است، به‌طور قطع سرمایه‌گذاری لازم را انجام می‌دهد. وی از مذاکرات صورت گرفته با دو سرمایه‌گذار آلمانی و ایتالیایی خبر داد و تصریح کرد که این سرمایه‌گذاری در ایران و با برند ایران‌خودرو باید انجام می‌شود.

منبع : دنیای اقتصاد



نظرات