1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. افزایش 13درصدی تولید خودرو در کشور

افزایش 13درصدی تولید خودرو در کشور

15 مهر 1396
  • 2

شهریورماه امسال تولید انواع خودرو به طور میانگین 13.1 درصد افزایش یافت.

تولید خودرو در کشور 13 درصد افزایش یافت

در این مدت تولید انواع خودرو از ۹۳ هزار و ۵۸۷ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به ۱۰۵ هزار و ۸۴۳ دستگاه رسید. تولید انواع سواری با رشد ۱۴.۶ درصدی همراه بوده و از ۸۵ هزار و ۷۸۵ دستگاه در شهریور ماه ۱۳۹۵ به ۹۸ هزار و ۲۷۳ دستگاه افزایش یافت.

تولید انواع ون اما نزولی بوده و با افت ۱۵.۸ درصدی از ۳۸ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به ۳۲ دستگاه رسید. شهریور ماه تولید انواع وانت نیز با افت ۶.۶ درصدی همراه بوده و از ۶۳۷۷ دستگاه در شهریور ماه ۱۳۹۵ به ۵۹۵۹ دستگاه کاهش یافت.

تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس نیز ۸.۶ درصد کاهش یافته و از ۸۱ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به ۷۴ دستگاه رسید. در این مدت تولید انواع اتوبوس ۲۰۱.۴ درصد رشد داشته و از ۷۳ دستگاه در شهریور ماه ۱۳۹۵ به ۲۲۰ دستگاه افزایش یافت. تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با افزایش ۴.۲ درصدی همراه بوده و از ۱۲۳۳ دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به ۱۲۸۵ دستگاه رسید.

منبع ایسنا


نظرات

  • گُرگعلی گُرگعلی (16 مهر 1396 ساعت 09:14)

    لطفاً خبر را به این صورت صحیح بنویسید:
    افزایش ۱۳ درصدی آفتابه پلاستیکی و حَلَبی و قوطی توسط دَرپیتی سازان با رُبع ستاره ایمنی و کیفیت که با ارفاق بعد از نیم قرن تاریخ خودروسازی(بلا به نسبت) یک ستاره کسب کرده اندفقط به قصد چپاول و دزدی از جماعت درون مرز نه صادرات برون مرز

  • سعید سعید (16 مهر 1396 ساعت 00:46)

    بازم افزایش خوبه نخبه های ایران تو کشور های دیگه بهترین خودرو ها رو میسازن با قیمت های مناسب اونموقع تو ایران. خودرو سازی دست یک مشت دزده. میخواستی بهتر از این باشه