1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. امضای قرارداد تولید خودروی برقی بین ایران‌خودرو و ال‌جی

امضای قرارداد تولید خودروی برقی بین ایران‌خودرو و ال‌جی

13 تیر 1395
  • 4

شرکت ایران‌خودرو در حال مذاکره با شرکت ال‌جی برای توسعه خودروهای برقی در بازار ایران است.به گزارش بلومبرگ،‌هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: «مذاکرات در جریان است.» وی افزود، دو شرکت احتمالا در پاییز قراردادی را منعقد خواهند کرد.

ال‌جی اینترنشنال، مستقر در سئول، باتری و دیگر قطعات مورد نیاز شرکت ایران‌خودرو را تامین خواهد کرد و اقدام به نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی خواهد کرد. ایران‌خودرو قرار است تولید این خودروها را انجام دهد.

دو شرکت قصد دارند تا سال 2030، 60 هزار دستگاه خودروی برقی تولید کنند.سخنگوی شرکت ال‌جی در این باره گفت: «ما در حال حاضر داریم برنامه‌هایی را برای توسعه خودروهای برقی و نصب زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی در ایران اجرا می‌کنیم.» شرکت ال‌جی از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص قبل از نهایی شدن قرارداد خودداری کرد.

علی ایزدی نجف‌آبادی، تحلیلگر ایرانی در این باره گفت: «ایران مطمئنا از برقی‌سازی بخش حمل‌و‌نقلش منتفع خواهد شد؛ زیرا در این صورت تقاضا برای بنزین کمتر خواهد شد و با کاهش آلودگی هوا، میزان تولید گازهای گلخانه‌ای پایین خواهد آمد.»وی افزود: «به‌رغم فراوانی ذخایر نفتی، ایران ظرفیت پالایشگاهی کافی برای تامین نیاز بنزین داخل را ندارد؛ بنابراین ناگزیر از واردات بنزین است.» ایران همچنین از میزان بالای آلودگی هوا به‌ویژه در پایتخت رنج می‌برد.


منبع: تسنیم


نظرات

  • پدرام پدرام (15 تیر 1395 ساعت 11:20)

    اصلا من یه سوال دارم وقتی ما دکتر ارین داریم برای چی باید بریم با ال جی قرار داد ببندیم تا یه خودرو از نوع طراحی کنیم یعنی چرا نمی یام از سرمایه های خودمون استفاده کنیم سرمایه هایی که دارن از ایران فرا می کنن و فقط ما میگم نرین اینجا بمونیین به خاطر ایران باسختی روبه رو شین

  • Horra24 Horra24 (13 تیر 1395 ساعت 17:52)

    بستگی به روش. تولید برق دارد.چگونه برقی که از منابع تجدید پذیر مانند افتاب وباد و....تولید شود آلودگی آن از سوختهای فسیلی بیشتر است.طبق برنامه توسعه ایران باید تا سال ۲۰۲۵ -۵درصد از الگتریسیته تولیدیش از این منابع باشد.

  • هستی هستی (13 تیر 1395 ساعت 11:04)

    می خواهم بدانم باتوجه به اینکه کارشناسان مطرح جهان نسبت به استفاده از ماشینهای برقی هشدار داده اند که به هیچ وجه برای محیط زیست مناسب نیست چون استفاده از برق به مرابت بیشتر از سوختهای فسیلی موجب آلودگی هوا می شود چطور ایشان این قرارداد را امضاء کرده اند
    چون تولید برق به مراتب بیشتر موجب آلودگی هوا می شود

    شایان شایان (13 تیر 1395 ساعت 21:01)

    تولید برق با نور خورشید چ آلودگیی داره؟ قرار نیست ک تا قیامت برقو با سوخت فسیلی تولید کنیم